تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813091426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماندلا جنگيد تا جنگ نباشد/ خشم و نفرت زندگي انسان‌ها را نابود مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ماندلا جنگيد تا جنگ نباشد/ خشم و نفرت زندگي انسان‌ها را نابود مي‌كند
فيلم مستند "نقشه صلح" به كارگرداني كارلوس آگولو و مندي ياكوبسن از كشور اسپانيا با بررسي زندگي نلسون ماندلا با حضور سيدمحمد خاتمي در جشنواره سينماحقيقت نمايش داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند "نقشه صلح" عصر امروز يكشنبه 24 آذرماه در سينما فلسطين به نمايش درآمد كه سيدمحمد خاتمي رئيس‌جمهور اسبق ايران در ابتداي نمايش اين فيلم گفت: دنياي امروز بيش از هر زمان ديگر به ماندلا احتياج دارد.

وي در ادامه افزود: به شما براي ترتيب نمايش فيلم "نقشه صلح" در جشنواره سينماحقيقت درود مي‌فرستم چراكه گوشه‌اي از زندگي اين مرد بزرگ را با هنر تصوير به ايران آورديد. من همچنين به پديدآورندگان اين اثر هنري تبريك مي‌گويم زيرا با اين اثر در تاريخ هم ماندگار مي‌مانند.

خاتمي با تاكيد بر اينكه خشونت به جنگ مي‌انجامد و جنگ نفرت را پديد مي‌آورد و گسترش مي‌دهد، بيان كرد: اين خشونت در نهايت به فاجعه انساني ختم مي‌شود. همه ما مي‌دانيم خشم و نفرت زندگي انسان ها را نابود مي كند اما ماندلا نشان داد كه مي توان از حقوق ملت‌ها دفاع كرد اما مهربان بود.

رئيس‌جمهور دولت اصلاحات ادامه داد: نلسون ماندلا جنگيد تا مردمي را كه تحت سخت‌ترين و زشت‌ترين زندگي نوع بشر يعني تبعيض نژادي هستند، نجات دهد. او با نظام آپارتايد جنگيد و سي سال از پربارترين سال‌هاي عمر خود را در زندان گذراند. ماندلا جنگيد تا جنگ نباشد و تبعيض نژادي از آفريقاي جنوبي رخت بربندد.

رئيس جمهور دولت اصلاحات در ادامه متذكر شد: او جنگيد تا انسان بر سرنوشت خود حاكم باشد. او يك انقلابي بود.

خاتمي در پايان عنوان كرد: امروز كه خشم و ترور بر جهان حاكم شده بيش از هر زماني به وجود ماندلاها در دنيا احتياج داريم. من به شما درود مي فرستم كه در جشنواره ايراني برداشتي از زندگي اين شخصيت فقيد انقلابي و انساني را به نمايش گذاشتيد.

در اين مراسم سيدمهدي طباطبايي نژاد دبير هفتمين جشنواره سينما حقيقت ميزبان سيدمحمد خاتمي بود.

كارلوس آگولو يكي از كارگردانان اين فيلم مستند، تدوينگر فيلم معروف و اسكاري "درياي درون" به كارگرداني آلخاندرو آمه نابار و بازيگري خاوير باردم بوده است.

هفتمين دوره جشنواره بين المللي سينماحقيقت با شعار "حقيقت بهترين راهنماست" تا روز 26 آذرماه 1392 در سينما فلسطين و سينما سپيده شهر تهران برپا خواهد بود.

كد خبر: 2196174

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۶:۳۵

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن