تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803273791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرمسئول روزنامه جام‌جم:فقط 25درصد مردم با وقف آشنايي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرمسئول روزنامه جام‌جم:فقط 25درصد مردم با وقف آشنايي دارند
مدير مسئول روزنامه جام جم با بيان اينكه فقط 25 درصد مردم با وقف آشنا هستند، گفت: براي ترويج فرهنگ وقف، مؤثرترين راهكار استفاده از همه سطوح رسانه‌ها، از مسجد و منبر گرفته تا رسانه‌هاي مكتوب و راديو و تلويزيون است.


به گزارش خبرگزاري فارس، بيژن مقدم، مديرمسئول روزنامه جام جم با اشاره به اطلاعات ناچيز مردم از موضوع وقف اظهار داشت: آمارهاي اعلام شده از سوي سازمان اوقاف درباره ميزان آشنايي مردم با وقف نشان مي‌دهد كه فقط 25 درصد مردم با اين موضوع آشنا هستند.

به گفته مديرمسئول روزنامه جام‌جم براي تغيير اين آمار و تحول در اين حوزه راهكاري جز استفاده از همه سطوح رسانه‌ها از مسجد و منبر گرفته تا رسانه‌هاي مكتوب و راديو و تلويزيون نمي‌ماند كه از باب تاثيرگذاري در اين ميان، تلويزيون نقش مهمتري دارد.

مقدم اضافه كرد: مي‌توان با فيلم‌هاي بلند يا تله فيلم‌هاي مؤثر در اين راه قدم برداشت و ساير رسانه ها هم مي توانند به اين مسير كمك كنند.

وي با بيان اينكه در مرحله اول سازماني كه متكفل و متولي اصلي اين كار است بايد براي تبيين و ترويج فرهنگ وقف در جامعه سرمايه گذاري كند، گفت: اگرچه ساير سازمان‌ها هم به نوعي در اين راستا بايد به وظايف خود عمل كنند.

مدير مسئول روزنامه جام جم با اشاره به اينكه سازمان‌هايي كه مأموريت اصلي آنها به موضوع وقف مربوط مي‌شود بايد با دعوت از كارشناسان جلسات تخصصي برگزار كنند، تصريح كرد: ترويج فرهنگ وقف كار مشاركتي است كه همه بايد سهم و وظيفه خود را در اين حوزه جدي بگيرند.

مقدم تبيين جايگاه وقف را مهم ارزيابي كرد و ادامه داد: مردم بر اساس اعتقادات ديني خود تمايل زيادي به انجام امور خير دارند و در معارف ديني دستگيري از نيازمندان، صدقه دادن و انفاق بسيار توصيه شده است و اين امور خير در پالايش افعال انسان‌هاي عامل به اين امور مؤثر است و موجب سازندگي روحي در آنها مي‌شود اما وقف با همه اينها متفاوت است و يكي از اعمال خيري است كه نه تنها پاياني ندارد بلكه با زايش‌هايي همراه است و پايدارترين كار خير محسوب مي‌شود.

مديرمسئول روزنامه جام جم بر لزوم تبيين سنت وقف بين صاحبان ثروت و سرمايه تأكيد و اظهار داشت: اگر اين قشر از جامعه به ضرورت وقف برسند، بسياري از مشكلات برطرف مي‌شود و در اين ميان بايد به يك موضوع توجه كرد و آن دعوت و تعامل با صاحبان سرمايه است.

وي افزود: براي اينكه بدانيم از ميان موضوعات وقفي تبيين كداميك در اولويت است لازم است كار كارشناسي انجام شود و سازمان اوقاف مي تواند حوزه‌هاي مورد نياز وقف را در كشور شناسايي كند و به موقوفات جهت دهد.

مقدم با اشاره به اينكه هر منطقه از كشور نيازمندي خاصي دارد كه سازمان بايد با شناسايي آنها به واقفان جهت دهد، اذعان كرد: بايد به واقفان اطلاعات داد كه به عنوان مثال در منطقه‌اي كه ساخت مسجد ضرورت دارد، بيمارستان ساخته نشود يا اگر ساخت بيمارستان ضرورت جدي است، به جاي آن مسجد ساخته نشود. تعيين اولويت‌ها مي تواند بر اساس نقشه‌اي از پيش تعيين شده و پس از نيازسنجي لازم صورت گيرد.

وي تصريح كرد: در قدم اول بايد صاحبان ثروت و سرمايه شناسايي شوند و در مرحله بعد آنها را در قالب برنامه‌هايي چون اردو يا امثالهم با مصاديق وقف‌هاي پربركت آشنا كرد و اين خود عاملي براي تشويق آنها به مشاركت در اين امر خيرخواهانه مي‌شود. از طرف ديگر مي‌توان واقفان را از رسانه‌هاي جمعي معرفي كرد تا علاوه بر تشويق ديگران، سايرين هم با ابعاد وقف آشنا شوند.

مديرمسئول روزنامه جام جم درباره ميزان توجه رسانه‌ها به موضوع وقف گفت: برخي موضوعات به لحاظ اهميت مي‌توانند هر روز در كشورمان مطرح شوند، اما به علت تنوع رويدادها در كشورمان و براي جلب افكار عمومي جامعه به آن موضوع، روز يا هفته‌اي در تقويم رسمي براي آن تعريف شده است. در اين ايام خاص همه نگاه‌ها به آن موضوع متمركز مي‌شود.

وي ادامه داد: علاوه بر اينكه سازمان اوقاف به عنوان متولي موضوع وقف بنا بر وظيفه اش روزانه به اين موضوع مي‌پردازد، رسانه‌ها هم در هفته وقف پررنگ تر به اين موضوع توجه مي‌كنند. برانگيختن همين حس در رسانه‌ها، توليد محتوا و خبر و هماهنگي براي امور مشترك رسانه‌اي و سازمان اوقاف بايد توسط خود سازمان انجام شود.

مقدم با اشاره به اينكه مجموعه‌هاي رسانه‌اي در زمان هاي مختلف توليداتي دارند اما اين كافي نيست، اظهار داشت: سازمان اوقاف بايد با استفاده از كارشناسان رسانه يا نويسندگان و علما، مطالب و يادداشت‌هايي آماده كنند و در اختيار اصحاب رسانه قرار دهند. توليد محتواهاي رسانه اي و برپايي تورهاي بازديد خبرنگاران از موقوفات مي‌تواند در به تصوير كشيدن بركات وقف به قلم خبرنگاران و انعكاس آنها در رسانه‌هايشان موثر باشد.

مديرمسئول روزنامه جام جم خاطر نشان كرد: سازمان‌ها مي‌توانند عامل محركي براي رسانه‌ها باشند. آنها مي‌توانند فرصت‌ها را فراهم كنند و ارتباط را برقرار كنند تا اقداماتي در رسانه‌ها صورت گيرد و رسانه ها در راستاي هدفي مشترك بسيج شوند. در مجموع مسئوليت اصلي بر عهده سازمان متولي است به ويژه درباره موضوعي مثل وقف.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن