تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819683402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحماني فضلي: بايد سطح آگاهي مردم در حوزه هاي مواد مخدر افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رحماني فضلي: بايد سطح آگاهي مردم در حوزه هاي مواد مخدر افزايش يابد
تهران / واحد مركزي خبر / اجتماعي 1392/09/24
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تعداد معتادان در كشور ، حدود يك ميليون و 325 هزار نفر است.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر؛ عبدالرضا رحماني فضلي در مراسم پاياني دهمين جشنواره آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر ، روان گردانها و پيش سازها افزود: در موضوع مواد مخدر تا زماني كه به طور جدي وارد اين مقوله نشويم نمي توانيم به ابعاد آن پي ببريم.
وي گفت: يكي از ضعف هاي كنوني افكار عمومي و جامعه اين است كه نتوانستيم سطح آگاهي مردم را افزايش دهيم و اين خسارتهاي زيادي براي ما داشته است.
رحماني فضلي افزود: تمام تلاشمان بايد اين باشد كه ابعاد اين موضوع در حوزه هاي مختلف و با روشهاي قابل فهم براي مخاطبان مختلف تفهيم شود و اين همان نگاهي است كه ما الان در ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان رويكرد اجتماعي ـ محور از آن نام مي بريم.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر اين موضوع را مسئله اصلي افكار عمومي و مردم نكنيم با روشها و شيوه هاي جاري و سابق نمي توانيم موفق شويم.
رحماني فضلي افزود: با وجود همه زحماتي كه نيروهاي نظامي ، انتظامي ، اطلاعاتي و ستاد مبارزه با مواد مخدر تا به حال كشيده اند نمي توانيم ادعا كنيم كه جلوتر از قاچاقچيان يا معتادان حركت مي كنيم.
وي گفت: روند رشد اعتياد بيشتر و ميزان كشفيات ما بيشتر شده است و اين نشان مي دهد قاچاق با رشد قابل توجهي پيش مي رود.
رحماني فضلي افزود: يقيناً بايد از ظرفيت مردم در حوزه هاي مختلف استفاده كرد و بايد حتماً سطح آگاهي ، اطلاعات و دانش مردم را در اين حوزه ها بالا ببريم.
وي با بيان اينكه ما بايد متناسب با مخاطبين مختلف مطلب داشته باشيم، گفت: عموم مردم مخاطب اصلي ما هستند.
وزير كشور افزود: با مراجعه به آمار و در همه نظرسنجي هاي به عمل آمده ، بحث ايجاد اشتغال و مقابله با اعتياد جزو موارد بالاي مطالبه و درخواست مردم است .
وي با اشاره به اينكه تعداد معتادان در كشور حدود يك ميليون و 325 هزار نفر است، افزود: بيشتر معتادان براي تأمين نياز خود به مواد مخدر، توزيع كننده مي شوند.
رحماني فضلي گفت: اگر تعداد معتادان را در بعد خانوار ضرب كنيم ، شش ميليون نفر بطور مستقيم درگير موضوع اعتياد هستند.
وي افزود: پس ارزش دارد ما براي شش ميليون نفر كه به طور مستقيم درگير اين موضوع هستند مسئله را كاملاً اجتماعي كنيم.
رحماني فضلي با اشاره به اينكه تبليغاتي كه در اين حوزه است، بسيار مهم مي باشد، گفت: از منظر تبليغاتي وقتي كه به كساني كه در اين حوزه فعاليت مي كنند، نگاه مي كنيم، حوزه اثرگذاري تبليغات و فعاليت آنها در افكار عمومي بسيار بالاتر از ما است.
وي افزود: اگر از منظر اقتصادي به مسئله مواد مخدر نگاه كنيم مي بينيم كه بيش از هزار ميليارد دلار گردش مالي قاچاق مواد مخدر در دنيا به اندازه كافي وسوسه انگيز است و قدرت ريسك را افزايش مي دهد.
رحماني فضلي گفت: لازم است با حجم گسترده تأثيرگذاري، اين موضوع را در جوامع علمي ، دانشگاهي و جوامع رسانه اي مان فعال كنيم و سطح آگاهي هاي مردم را افزايش دهيم.
وزير كشور اضافه كرد: مي توانيم موضوع را از ابعاد اجتماعي ، روانشناسي ، پزشكي ، فرهنگي ، امنيتي و هم حوزه اقتصادي ببينيم و همه اينها بايد حوزه پژوهش در موضوع مواد مخدر باشد زيرا هر كدام از اينها مي تواند براي ما راهگشا و كاربردي باشد.
وي افزود: بايد تلاش كنيم در هر كدام از مطالعاتي كه انجام مي دهيم نگاهمان اين باشد كه يك مشكل و معضل مواد مخدر را حل كنيم، پس بايد نگاه كاملاً كاربردي باشد.
رحماني فضلي گفت: هم اكنون ، درصد اعتياد خانم ها از 5،2 به 9،8 رسيده است.
وي افزود: هسته اوليه و اصلي تعليم و تربيت و صيانت در جامعه خانواده است و محور خانواده نيز زن است.
رحماني فضلي گفت: وقتي كه در مدت بسيار كوتاهي، ميزان معتادان خانم ها نزديك به دو برابر مي شود اين بايد همه زنگهاي خطر را به صدا در آورد.
وي افزود: وقتي فرد دچار اعتياد مي شود، خانواده وي دچار معضلات بسياري مي شود.
رحماني فضلي گفت: كدام نهاد حمايتي مدافع خانواده معتادان است؟ و كدام خيريه در كشور ايجاد شده است كه خانواده معتادان را زيرپوشش قرار دهد؟
وي افزود: بايد پيشگيري، درمان ، مقابله و صيانت از معتادان بعد از ترك اعتياد در مطالعاتمان مبنا باشد.
رحماني فضلي گفت: مخاطبانمان اول مردم، دوم مسئولان و دولتمردان و كساني كه با اين مقوله برخورد جدي انجام مي دهند سوم جامعه هدف يعني معتادان و توزيع كنندگان مواد مخدر و چهارم جامعه علمي هستند.
وي افزود: فقط به نوشتن مقاله بسنده نكنيم و سعي كنيم دامنه كار را وسيعتر كنيم.
رحماني فضلي گفت: نوشتن كتاب ، داستان ، رمان ، فيلمنامه ، نمايشنامه و شعر و ادبيات بايد در حوزه پژوهش و توليدي هاي پژوهشي ما باشد.
رحماني فضلي گفت: فيلم ، مستندسازيها ، سريالهاي مختلف ، پيامهاي كوتاه ، همه اينها مي تواند اثرگذار باشد.
وي افزود: بايد سال آينده ، جشنواره و محصولات آن متنوع تر باشد و جمعيتي هم كه اينجا حاضر مي شود براي ارائه موضوعات بايد فراوان باشد و در سطح ملي برگزار شود.
در حاشيه برگزاري اختتاميه اين جشنواره، نمايشگاهي از آثار پژوهشي سازمان هاي دولتي و مردم نهاد برگزار شد.
صدا و تصوير دارد

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن