تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اميد به زندگي بايد در ميان مردم افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اميد به زندگي بايد در ميان مردم افزايش يابد
كرمانشاه - خبرگزاري مهر: استاندار كرمانشاه گفت: همه مسئولين موظف هستند تا شرايطي فراهم كنند تا اميد به زندگي در بين عموم مردم افزايش يافته و از شرايط رفاهي و معيشتي خوبي برخوردار باشند.

احد جودي ظهر امروز در دومين جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي در استان كرمانشاه، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال از زمان تاسيس در سال 1304 خدمات شاياني را به مردم ارائه داده است.

مديركل ثبت احوال استان كرمانشاه تصريح كرد: در سال 86 سيستمي مبني بر ثبت وقايع حياتي افراد طراحي و در پنج استان كشور به‌صورت آزمايش اجرا شده و اين سازمان نهادي براي برطرف كردن مشكلات مردم در زمينه ثبت وقايع حياتي آن‌ها است.

جودي با اشاره به ساماندهي اطلاعات افراد، خاطرنشان كرد: سازمان ثبت احوال گام‌هاي موثري را در راستاي تعويض شناسنامه‌هاي قديمي به هوشمند برداشته و پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور را راه‌اندازي كرده است.

به گفته اين مسئول، در سال‌هاي گذشته فقط 45 درصد از اطلاعات مردم در اين سازمان به‌درستي ثبت مي‌شد كه در اين زمينه سوءاستفاده‌ها و جعل اسناد بسياري صورت مي‌گرفت.

مديركل ثبت احوال استان كرمانشاه افزود: طرح‌ كامل سازمان ثبت احوال در قالب طرح پوشش موجب جمع‌آوري دقيق اطلاعات افراد و كاهش موارد جعل اسناد مي‌شود.

جودي با بيان اينكه در گذشته براي ثبت وقايع فوت با مشكلاتي رو به رو بوديم، تصريح كرد: طبق توافق‌نامه‌هاي ايجادشده با سازمان‌هاي مختلف اين مشكل مرتفع شد.

اين مسئول، ميزان نرخ رشد جمعيت را در استان كمتر از يك درصد اعلام كرد و گفت: طبق بررسي‌هاي به‌عمل آمده جمعيت كشور رو به كهنسالي رفته و در چند سال ديگر آمار بازنشستگان با شاغلان برابري مي‌كند.

مديركل ثبت احوال استان كرمانشاه گفت: در سال‌هاي گذشته سازمان ثبت احوال با عقب‌ماندگي‌هايي مواجه بوده كه راه‌اندازي دولت الكترونيك موجب تحول بزرگي در اين سازمان شده است.

جودي با بيان اينكه راه‌اندازي طرح جديد هوشمندسازي شناسنامه‌ها و كارت‌هاي ملي يك پروژه ‌ملي است اذعان داشت: تمام مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌ها بايد سازمان ثبت احوال را ياري كنند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921004000938#sthash.H0PlcK4u.dpuf

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهيم رضايي روز چهارشنبه در مراسم گراميداشت روز ملي ثبت احوال اظهارداشت: در صحنه هاي مختلف انقلاب هر زمان كه به حضور مردم نياز بوده آنها با حضور به موقع از انقلاب و نظام حمايت كرده و انقلاب را در دنيا رو سفيد و سربلند گردانيده اند و امروز نوبت مسئولين است تا با ايجاد شرايط رفاهي و معيشتي مناسب زمينه هاي فراهم كنند تا امبد و ميل به زندگي در ميان آن ها افزايش يابد.

وي گفت: در اين ميان مردم كرمانشاه به واسطه استقامت هشت ساله در دوران جنگ تحميلي از جايگاه ويژه تري براي خدمت رساني برخوردارند و بايد نهايت توان خود را به كار ببنديم تا آنگونه كه شايسته مردم اين سامان است به آنان خدمت رساني شود.

رضايي همچنين با ابراز نگراني از بالا بودن برخي مشكلات اجتمايي در كرمانشاه نظير كاهش ازدواج و افزايش طلاق، خاطرنشان كرد: متاسفانه اين ها اتفاقاتي ناگوار هستند كه بايد هرچه سريعتر راه درماني برايشان پيدا كرد.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: هم اكنون متاسفانه در وضعيتي قرار داريم كه بسياري تجرد را بر متاهل بودن برمي گزينند و اين در حال تبديل شدن به يك فرهنگ و عرف است كه بايد از آن ممانعت كرد.

رضايي در ادامه ازدواج هاي تجملي و پرهزينه را يكي از موانع بازدارنده در ازدواج جوانان عنوان كرد و گفت: بايد با كار فرهنگي اين فرهنگ نادرست و چشم و هم چشمي هاي غلط را از جامعه دور كنيم.

وي در پايان، روند فعاليت ها در ثبت احوال استان را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: ثبت احوال از بدو تولد تا هنگام مرگ هميشه با انسان همراه است و بازخورد نيك فعاليت هاي ثبت احوال در توسعه كشور و برنامه ريزي ها بخصوص در موسم انتخابات بسيار بارز و مشهود است.

كارت هوشمند ملي امكان هر نوع تقلب را از بين مي برد

مديركل ثبت احوال كرمانشاه نيز در اين مراسم با گراميداشت روز ملي ثبت احوال، از آغاز تدريجي فعاليت صدور كارت هوشمند ملي خبر داد و گفت: تاكنون حدود 200 عدد براي مسئولين استان صادر شده و به تدريج و طي پنج سال به دست تمام مردم خواهد رسيد.

احد جودي افزود: كارت هاي هوشمند ملي امكان هرگونه تقلب و سوء ايتفاده را از بيم خواهد برد و از مزاياي زيادي هم برخوردار است.

جودي يادآور شد: كارتهاي هوشمند ملي جايگزين كارتهاي ملي قديمي خواهند شد، البته اين اقدام فعلا بدون فراخوان كلي و تنها براي موارد مفقودي و يا ورود به 15 سال سن تمام در دستور كار است و در مراحل بعدي به صورت فراگير انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: ستاد اجرايي تعويض كارتهاي شناسايي ملي و صدور كارتهاي هوشمند فعلا دو مكان را براي اين موضوع كه يكي در مركز استان و ديگري در اداره كل ثبت احوال مستقر است را در نظر گرفته است.

جودي خاطرنشان كرد: قرار است در مدت سه سال 70 دفتر و شعبه براي اخذ اطلاعات مردم راه اندازي و مقرر شده تا ظرف پنج سال آينده كارت هوشمند ملي به دست مردم برسد.

مديركل ثبت احوال كرمانشاه همچنين به ارائه گزارشي از ميزان ثبت وقايع تولد و وفات طي هشت ماهه اول سال پرداخت و گفت: در اين مدت 22 هزار و 965 واقعه ولادت به ثبت رسيده كه آمار دو هزار و 871 واقعه در ماه، 96 نفر در روز و چهار واقعه در ساعت را به ثبت رسانده است.

وي همچنين نسبت جنسيتي واقعه ولادت را 107 به 100 عنوان كرد و گفت: در ازاي هر 107 پسر، شاهد تولد يكصد دختر هستيم در حالي كه در مدت مشابه سال قبل در ازاي تولد هر 105 پسر، 100 دختر متولد مي شد.

جودي در ادامه به تعداد وقايع ثبت شده وفات اشاره كرد و گفت: در هشت ماهه اول سال هفت هزار و 535 واقعه به ثبت رسيده كه چهار هزار و 421 نفر آنان را مردان و سه هزار و 114 نفر آنان را نيز زنان تشكيل داده اند.

وي يادآور شد: نسبت جنسيتي فوت شدگان 141 به 100 است به اين معنا كه در ازاي فوت 141 نفر مرد،‌ 100 زن از دنيا رفته اند.

حسين نظري ظهر امروز در دومين جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي در استان كرمانشاه، اظهار داشت: شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي در قالب طرح پوشش، عملكردهاي مناسبي داشته است.

وي تصريح كرد: كارت‌هاي شناسايي هوشمند و شناسنامه‌هاي الكترونيك با هدف تجميع خدمات الكترونيك به مردم در سازمان ثبت احوال راه‌اندازي شده كه اين امر موجب تسريع روند خدمت‌رساني به مردم مي‌شود.

به‌گفته معاون حقوقي ثبت احوال استان كرمانشاه، سه ايستگاه الكترونيك براي صدور كارت‌هاي هوشمند و 150 كارت هوشمند به‌عنوان آزمايشي و يك دفتر پيش‌خوان براي اين منظور در دست اقدام است.

نظري بيان داشت: در سال‌هاي آتي تعداد يك صد ايستگاه براي صدور كارت‌هاي شناسايي هوشمند در استان و شهرستان‌هاي تابعه راه‌اندازي مي‌شود و در پي الكترونيكي كردن شناسنامه‌هاي افراد، اسناد سجلي آن‌ها نيز در آرشيو ثبت احوال براي در دست داشتن اطلاعات كامل و دقيق افراد نگه‌داري مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه افراد مي‌توانند با ارسال شماره ملي خود به سامانه پيامكي سازمان ثبت احوال از مشخصات دقيق خود باخبر شوند، گفت: به درخواست‌هاي افراد در هر زمينه‌ و هر ساعتي از شبانه‌روز به‌صورت الكترونيك پاسخ داده مي‌شود.

اين مسئول يادآور شد: در 9 ماهه سال‌جاري آمار ازدواج در استان كرمانشاه، 16 هزار و 813 مورد بوده كه نسبت به سال گذشته 2 هزار و 354 مورد كاهش پيدا كرده و آمار طلاق در استان كرمانشاه نيز به سه هزار و 639 مورد رسيده كه در مقايسه با سال گذشته 276 مورد افزايش داشته است.

به‌ گفته معاون حقوقي ثبت احوال استان كرمانشاه، رتبه كشوري استان كرمانشاه در زمينه ازدواج 16 و در زمينه طلاق بر حسب نرخ، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921004000979#sthash.yeMoJfrS.dpuf

كد خبر: 2202550

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۷:۴۲

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن