تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803038202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدآماده‌باش مشهد در دهه آخر صفر؛ حداقل‌هايي كه بايد در پايتخت معنوي ديد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدآماده‌باش مشهد در دهه آخر صفر؛ حداقل‌هايي كه بايد در پايتخت معنوي ديد
اسكان زائرين پياده، فراهم آوردن امكانات رفاهي، افزايش ترافيك اطراف حرم، توسعه ناوگان عمومي درون شهري و امكانات فرهنگي و سياحتي از جمله مواردي است كه بايد براي ورود زائران و عزاداران دهه آخر صفر به مشهد مد نظر قرار داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، هفته اول زمستان امسال جمعيت كثيري از زائرين از اقصي نقاط كشور يا خارج از آن به پايتخت معنوي ايران مي‌آيند تا در عزاداري‌هاي دهه آخر ماه صفر در پايتخت معنوي ايران باشند، از اين رو سئوال مهمي كه پيش روي اين واقعه مهم و هر ساله خراسان رضوي قرار مي‌گيرد شناخت مشكلات احتمالي در اين بخش است.

* ترويج سفر كارواني يا گروهي به مشهد

عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: به تعبير من بايد زيارت را به جاي عنوان گردشگري به كار برد زيرا بيشترين هدف زائرين از سفر به مشهد، زيارت است.

سيدجلال فياضي، گردشگري زيارت را به عنوان يك برنامه فرهنگي دانست و اظهار داشت : اين برنامه بايد به طور كامل و با همكاري همه نهادها حتي شوراي شهر به عنوان بخش كوچكي، برنامه‌ريزي شود.

وي با اشاره به اين نكته كه زمستان امسال به طور خاص يكي از ايام پر زائر پايتخت معنوي ايران است، تصريح كرد : اسكان زائرين پياده و فراهم آوردن حداقل امكانات رفاهي مناسب براي آنها، افزايش ترافيك اطراف حرم و توسعه شبكه حمل و نقل عمومي درون شهري مشهد و توسعه امكانات فرهنگي سياحتي از جمله مهم‌ترين مواردي است كه بايد در اين برنامه‌ريزي مهم در نظر گرفته شود.

عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر مشهد تامين نكردن اسكان ارزان قيمت براي زائرين با زندگي متوسط را يكي از مهم‌ترين مشكلات گردشگري زيارت عنوان كرد و افزود: پيشنهاد من در اين بخش از سوي شوراي شهر اسلامي مشهد ترويج سفرهاي گروهي و كارواني به پايتخت معنوي ايران است تا زمان سفر، برنامه‌ريزي شده و از افزايش تراكم زائر در يك دوره خاص جلوگيري شود.

وي ادامه داد : اگر بتوانيم فرهنگ سفر كارواني يا گروهي را به هموطنان آموزش دهيم قطعا بسياري از مشكلات رفع خواهند شد.

*زائرين به سكونت‌گاه‌هاي غيرمجاز مراجعه نكنند

معاون گردشگري اداره‌كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي خراسان رضوي با ابراز خرسندي از آمادگي كامل همه واحدها و دستگاههاي استان براي استقرار زائرين هفته پاياني ماه صفر گفت: به زائرين گرامي توصيه مي‌كنيم از مراجعه به واحدهاي غيرمجاز اسكان در بين راه يا مشهد جداً خودداري كنند و در صورت هر گونه مشاهده موارد مشكوك با شماره تلفن 7263001 تماس گرفته تا اقدامات لازم انجام شود.

سيدجواد موسوي ادامه داد: شرايط اسكان زائرين در حسينيه‌ها و مدارس پيش‌بيني شده و جاي هيچ نگراني نيست. همچنين زائرين گرامي دقت كنند تغذيه مناسبي داشته باشند تا سفر زيارتي خود را به خوبي به پايان ببرند.

* همه دستگاه‌ها با نگاه جهادي همكاري كنند

مديركل امور هماهنگي زائرين استانداري خراسان رضوي با اشاره به تشكيل ستادها و ساختارهاي مختلف و مرتبط با ايام خاص سال از جمله دهه آخر ماه صفر گفت: خوشبختانه برنامه‌ريزيهاي انجام شده و همه نهادها آمادگي كامل براي وارد شدن جمعيت ميليوني زائرين به پايتخت معنوي ايران را دارند.

سيدوحيد موسويان تصريح كرد: در مسيرهاي 5 گانه مشهد ايستگاه‌هاي سلامت و صلوات با همكاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد و ستادهاي مردمي قرار گرفته است.

همچنين اماكن مذهبي مانند حسينيه‌ها و بيش از 280 مدرسه براي اسكان زائرين در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اين نكته كه بايد از ظرفيت‌هاي معمولي در اين ايام فراتر رفت، اظهار داشت: زيرساختهاي اسكان ارزان قيمت و حجم بالاي ترافيك اطراف حرم از جمله مهم‌ترين مشكلات گردشگري زيارت مشهد محسوب مي‌شوند از اين رو لازم است همه دستگاهها با نگاه جهادي در كنار ستادهاي مردمي همكاري كنند تا اين مشكلات رفع شود.

اين مقام مسئول افزود: توليد بسته‌هاي فرهنگي توسط مراكز فرهنگي و توزيع آنها ميان زائرين امام هشتم (ع) از ديگر برنامه‌هاي دهه آخر صفر است.

انتهاي پيام/2202/ق40

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن