تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802441539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تأكيد كرد؛ ضرورت پرهيز از سلايق شخصي براي تصميم‌گيري درباره موقوفات


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تأكيد كرد؛ ضرورت پرهيز از سلايق شخصي براي تصميم‌گيري درباره موقوفات
تحول اقتصادي و منابع انساني بايد دو هدف عمده سازمان اوقاف در سال آينده باشد و اين موضوع بايد به عنوان محور فعاليت‌ها قرار گيرد. رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تأكيد كرد؛ ضرورت پرهيز از سلايق شخصي براي تصميم‌گيري درباره موقوفات


ايلنا: رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور پرهيز از سلايق شخصي در تصميم‌گيري مالي براي موقوفات و بقاع متبركه را مورد تأكيد قرار داد و گفت: نبايد سلايق خود را به عنوان نيت واقف اجرا كنيم.

به گزارش ايلنا، "حجت‌الاسلام علي محمدي" رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: تمام اقدامات و فعاليت‌هاي مجموعه‌هاي نظارتي در سازمان اوقاف و امور خيريه بايد به گونه‌اي باشد كه ضمن آگاهي دادن به مردم موجب جلب اعتماد و شفاف سازي امور باشد.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه در همايش رؤساي ادارات تحقيق سراسر كشور گفت: اداره تحقيق، يكي از اركان مهم سازمان اوقاف است كه جايگاه قانوني، حقوقي و مالي دارد و وظايف آن در قانون تعريف شده است.

وي اضافه كرد: اين اداره از اهميت و جايگاه مهمي برخوردار است و از اين جايگاه مهم براي خدمت به موقوفات و امامزاده‌ها بايد به نحو صحيح استفاده كرد.

حجت‌الاسلام محمدي خاطر نشان كرد: اداره تحقيق مسئوليت سنگيني بر دوش دارد كه بايد ضمن بررسي و تائيد عوايد امامزادگان و موقوفات، اجراي دقيق نيات واقفين را نظارت و كنترل كند.

محمدي متذكر شد: بايد با جديت، اسناد و مدارك موقوفات و بقاع متبركه بر مبناي قانون و شرع رسيدگي شود.

وي تطبيق در هزينه موقوفات بر مبناي آنچه كه واقف تعيين كرده است را براي حاضران مورد تأكيد قرار داد و افزود: بايد با توجه به اصل موقوفه، برداشت خود را در اين مورد انجام دهيد و نيت و شرايط وقف را در نظر داشته باشيد.

حجت‌الاسلام محمدي گفت: مبناي شرعي و قانوني «نظريه مصرف» را خوب بايد عمل كرد و در هيئت فقهي و حقوقي بحث و پس از آن جمع بندي و تصميم‌گيري شود.

وي پرهيز از سلايق شخصي در تصميم گيري مالي براي موقوفات و بقاع متبركه را مورد تأكيد قرار داد و گفت: نبايد سلايق خود را به عنوان نيت واقف اجرا كنيم.

حجت الاسلام محمدي رعايت انصاف را به عنوان يك ارزش اخلاقي مهم براي اداره مالي موقوفات دانست و افزود: بايد در ارتباط با متوليان طبق موازين شرعي و قانوني عمل كرد و تقابل يا ارتباط تنگاتنگ نباشد.

رئيس سازمان اوقاف با اشاره به شيوه جديد رسيدگي به هزينه‌ها و درآمدهاي موقوفات با استفاده از سامانه جامع اطلاعات در سازمان اوقاف و امور خيريه اظهار داشت: بايد از اين موضوع به نحو احسن استفاده كرد تا اهداف كلي سازمان اوقاف به خوبي پيش برود.

وي گفت: تحول اقتصادي و منابع انساني بايد دو هدف عمده سازمان اوقاف در سال آينده باشد و اين موضوع بايد به عنوان محور فعاليت‌ها قرار گيرد.

حجت الاسلام محمدي با تأكيد بر محور قرار دادن شرع و قانون در تصميم‌گيري‌ها در سازمان اوقاف و امور خيريه تصريح كرد: جمع بندي‌ها بايد با نظر اكثريت باشد و از نظرهاي شخصي جلوگيري كرد و معيار قانون باشد.

وي در پايان تقويت مجموعه نظارتي را خواستار شد و گفت: تقويت مجموعه‌هاي نظارتي به معناي بي‌اعتمادي به ساير قسمت‌ها نيست، بلكه ضرورت جلب اعتماد مردم و رعايت قوانين شرعي و حقوقي اين موضوع را مي‌طلبد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن