تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803249577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه كشور:۲۵ درصد موقوفات مربوط به خانم‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه كشور:۲۵ درصد موقوفات مربوط به خانم‌هاست
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف با بيان اينكه ۵۷ درصد موقوفات زنان مربوط به عزاداري سيد‌الشهدا(ع) است، گفت: بر اساس آخرين آمار دفتر اسناد ۲۵ درصد موقوفات مربوط به خانم‌ها مي‌شود و اولين واقف زن در قرن پنجم هجري بوده است.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه كشور امروز در نشست نقش بانوان در توسعه و ترويج فرهنگ وقف كه در سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار شد، اظهار داشت: زنان ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان الگوي خود قرار دادند و تمام فراز و نشيب زندگي خود را بر اساس اين الگو پيش بردند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه كشور افزود: در مدت‌ زمان 30 سال كه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد زنان نقش ماندگار و جاويدان در تمام عرصه‌ها از جمله علمي، فرهنگي و همچنين 8 سال دفاع مقدس از خود به يادگار گذاشتند.

وي ادامه داد: زنان جزء بزرگترين سرمايه‌هاي انساني جامعه هستند به طوري كه حضرت امام خميني (ره) در وصيتنامه خود يكي از مفاخر خود را حضور زنان در نظام عنوان كرده‌ بودند.

وي با بيان اينكه زنان از لحاظ فرهنگ‌سازي نقش موثري در جامعه اسلامي دارند ادامه داد: در 13 آبان سال جاري شاهد اين بوديم كه بسياري از زنان خواستار وقف اموال خود بودند كه از جمله مي‌توان به وقف مهريه‌هاي آنها اشاره كرد، اين مصداقي از حضور زنان در جامعه اسلامي است.

فرزانه با اشاره به برگزاري همايش نقش بانوان در توسعه و ترويج فرهنگ وقف اضافه كرد: اين همايش سه سال متوالي است كه برگزار مي‌شود.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با بيان اينكه هم‌اكنون اقشار مختلف جامعه با فرهنگ وقف بيگانه هستند ادامه داد: به منظور آگاه‌سازي جامعه به اين سنت حسنه در سه عرصه مفهوم‌سازي فرهنگ وقف، مدل‌سازي و همچنين نهادينه‌سازي فرهنگ وقف گام برداشتيم.

وي با بيان اينكه وقف بانوان تركيبي از شور، شعور، محبت و اخلاص است ادامه داد: امسال سومين سال متوالي است كه اين همايش در 14 دي ماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

فرزانه با بيان اينكه دبيرخانه همايش و ستاد وقف از مرداد‌ماه سال جاري در حال آماده‌سازي مقدمات لازم براي برگزاري اين همايش است ابراز داشت: بر همين اساس كارگاه‌هاي علمي، پژوهشي، فرهنگي و اجرايي تشكيل شده است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با بيان اينكه امسال در صدد هستيم وقف را از لسان ديگران تعريف كنيم گفت: در اين همايش 5 كتابچه اعم از نقش بانوان واقع در توسعه مشاركت‌هاي اجتماعي، وقف و جايگاه آن در سيره حضرت زهرا (س)، نقش بانوان در توسعه و ترويج فرهنگ وقف، جايگاه بانوان واقف در فرهنگ تمدن انقلاب اسلامي و همچنين آسيب‌شناسي موانع ترويج فرهنگ وقف در زنان جامعه ارائه مي‌شود.

وي با بيان اينكه در سال 91 و 92 به ترتيب 28 و 14 بانوي واقف مورد تجليل قرار گرفت گفت: در سال 93 نيز از 12 بانوني واقف تجليل به عمل مي‌آيد.

وي با بيان اينكه وقف آثار و بركات اجتماعي و فردي دارد ادامه داد: گفته مي‌شود واقف عمري به بلنداي تاريخ دارد.

به گفته وي خديجه بنت خواجه بديعا، دومين واقف و اولين واقف زن بوده است كه وقف وي مربوط به قرن پنجم هجري (900 سال قبل) مي‌شود.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خيريه كشور ادامه داد: خديجه بنت بديعا وقت خود را با نيت آبرساني به دو محله در قزوين انجام داده است كه مربوط به قناتي معروف به قنات آخوند مي‌شود.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون بيمارستان نجميه تهران و فيروز‌آبادي موقوفاتي هستند كه واقفان آن خانم هستند ادامه داد: 57 درصد از موقوفات زنان مربوط به عزاداري سيد‌الشهدا (ع) مي‌شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چند درصد از واقفان را خانم‌ها تشكيل مي‌دهند گفت: طي 30 سال گذشته اطلاعات و آمار به شكل سنتي بوده است اما با زحمات زيادي كه صورت گرفت و اطلاعات به شكل سامانه ثبت و ضبط شد كه اميد مي‌رود طي سالهاي آينده در اين باره آمار دقيق‌تري ارائه شود اما در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه بر اساس آخرين آمار دفتر اسناد 20 تا 25 درصد موقوفات مربوط به خانم‌ها مي‌شود.

فرزانه خاطرنشان كرد: كوچكترين واقف زن دختري به نام مليكا گلي است كه چند كتاب وقف كرده است. البته وي هديه خود را نيز كه يك سكه بهار آزادي بود وقف كرد. مليكا حدودا 12 سال سن دارد و ساكن استان خراسان رضوي است.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن