تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818777212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه خبر داد: ثبت بيش از 1800 موقوفه جديد دركشور


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه خبر داد: ثبت بيش از 1800 موقوفه جديد دركشور
بخش خبري: با استقبال خوب مردم ايران،در نه ماه امسال يك هزارو 800 موقوفه در سراسر كشور به ثبت رسيد و اميدواريم به مناسبت هفته وقف و تا پايان سال اين ارقام افزايش يابد.
حجت الاسلام علي محمدي رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه ديروز در آستانه هفته وقف (15- 9دي) در نشست خبري با اشاره به خبر فوق افزود: تاثير و نقش رسانه و خانواده در فرهنگ وقف ر بسيار كارآمد است ولازم است مردم بدانند كه درآمد موقوفات در بخش تامين و نگهداري موقوفات، امامزادگان و بقاع متبركه، آموزش و تبليغ قرآن ونيز نيت واقفان به ويژه براي عزاداري‌ها و كمك به نيازمندان هزينه مي‌شود.
وي گفت: مجموعاً امسال درآمد موقوفات 70 ميليارد تومان بوده طرح‌هاي آباداني و عمراني بقاع متبركه از اولويت‌هاي سازمان است كه بر اساس برنامه‌ها مقرر شده 100 هزار و 117 بقعه در عمليات عمراني و آباداني لحاظ شوند.
نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با تاكيد بر اين‌كه "بايد فرهنگ وقف را مردمي كنيم" گفت: برخي فكر مي‌كنند وقف تنها براي متمكنين است در حالي كه همگان مي‌توانند حتي با يك مبلغ جزئي يا وقف يك كتاب واقف باشند كه اين بحث نياز به فرهنگ‌سازي و بحث‌هاي تخصصي دارد. برخي فكر مي‌كنند وقف فقط براي زمين و ملك است در حالي كه هر چه عين آن‌ باقي بماند و بتوان از عوايد آن استفاده كرد مي‌تواند مورد وقف باشد.
محمدي افزود: نياتي همچون روضه‌خواني، عزاداري، اطعام، كمك به فقرا و ايتام، تامين جهيزيه و امور خيريه، تامين دارو، هزينه بيمارستان بيماران صعب‌العلاج و بي‌بضاعت، كمك به مراكز علمي آموزشي و نخبگان حوزه و دانشگاه، حمايت از مخترعين و مبتكرين، كمك به خانواده‌ها، زوج‌هاي جوان، كمك به زائران حرم رضوي و... از جمله موضوعاتي است كه از محل اجراي نيات واقفين هزينه شده است.
وي همچنين به اجراي طرح زائران حرم رضوي نيز اشاره كرد و گفت: در اين موضوع نيز 673 نفر زائر حرم رضوي(ع) شدند.
وي از اجراي طرح مهر تندرستي (موقوفات درماني) و همچنين طرح دست‌هاي مهرباني (كمك به فقرا) خبر داد و افزود: اين دو طرح به ترتيب در 29 دي و 14 اسفند سال جاري برگزار مي‌شود.
رئيس سازمان اوقاف ترويج فرهنگ وقف را از ديگر اقدامات اين سازمان عنوان كرد و گفت: امسال پنجمين دوره از همايش وقف و رسانه برگزار مي‌شود همچنين در اين زمينه سومين جشنواره وقف چشمه هميشه جاري نيز برگزار خواهد شد.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن