تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805055712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلالي: اقتصاد 90 درصد جوامع در سال 2050 وابسته به شبكه‌هاي اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جلالي: اقتصاد 90 درصد جوامع در سال 2050 وابسته به شبكه‌هاي اجتماعي است
علي‌اكبر جلالي با اشاره به اينكه ايران در سال 2003 دومين كشور دنيا در زمنيه توسعه جامعه اطلاعاتي بود اما امروز هيچ جايگاهي در اين زمينه ندارد، گفت: اقتصاد 90 درصد جوامع در سال 2050 وابسته به شبكه‌هاي اجتماعي خواهد بود و اگر اين موضوع را نپذيريم، آسيب خواهيم ديد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم يادبود مرحوم پروفسور كاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات در ايران بعد از ظهر روز شنبه 23 آذر در تالار شهيد مطهري دانشكده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد و پس از سخنراني مدعوين و پخش دو كليپ درباره معتمدنژاد، سه پنل تخصصي در حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاري برگزار شد كه تا ساعاتي از شب ادامه داشت اما دانشجويان و اساتيد اين رشته كماكان در سالن حضور داشتند.

در پنل سوم از اين نشست، شهيندخت خوارزمي، سعيدرضا عاملي و علي‌اكبر جمالي و حسين ابراهيم‌آبادي با موضوع جامعه اطلاعاتي، سخنراني كردند.

در ابتداي اين نشست حسين ابراهيم‌آبادي در سخناني با اشاره به اينكه معتمدنژاد جامعه اطلاعاتي را مانند يك فرصت مي‌پنداشت، اظهار كرد: معتمدنژاد همواره با رويكردي انتقادي به دنبال طرح مفاهيم در حوزه جامعه اطلاعاتي بود و آن را به عنوان يك فرصت بري جامعه ايران مي‌پنداشت كه مي‌شود به كمك آن به ساير جوامع نزديك شد و به آنها نگاه كرد.

وي در ادامه وقت را براي سخنراني به شهيندخت خوارزمي داد و او نيز به سخنراني در مورد فعاليت دكتر معتمدنژاد در انجمن ايراني جامعه اطلاعاتي پرداخت و گفت: من شاهد بودم كه مرحوم معتمدنژاد چه عشقي به اين انجمن داشت و تازه امروز مي‌توانم بفهمم كه دغدغه اصلي او براي تاسيس آنها چه بوده است. او تلاش داشت تا اين انجمن به عنوان يك نهاد خصوصي راه را براي توسعه جامعه اطلاعاتي در ايران باز كند و اسنادي را هم كه در اين زمينه تدوين كرد، پارادايم‌هاي جديد توسعه در ايران مي‌پنداشت.

خوارزمي: معتمدنژاد انجمن ايراني جامعه اطلاعاتي را خصوصي مي‌خواست

خوارزمي افزود: جامعه اطلاعاتي از منظر معتمدنژاد بستري براي توسعه در اختيار همه قرا مي‌داد كه در آن مي‌شد به توسعه ارزش‌هاي اخلاقي اميد داشت و امروز هم به نظرم دغدغه اصلي من پايداري دستاوردهاي او در اين زمينه است البته اگر باور داريم كه ارزش‌هاي اخلاقي را مي‌شود حاكم كرد.

وي در ادامه خواستار تحكيم شالوده‌هاي جامعه اطلاعاتي ايران و استقرار آن شد تا بر اساس آن بتوان شاخص‌هاي توسعه جامعه اطلاعاتي در ايران را بالا برد.

خوارزمي تاكيد كرد: معتمدنژاد نقش پك پل ارتباطي را در ميان جزيره‌هاي منفك علوم اجتماعي ايفا كرد و به نظرم هر تشكل فراگيري كه بخواهد حول انديشه وي شكل بگيرد، بايد در دل دانشكده‌ها و در قالب انجمن‌هاي علمي باشد.

عاملي: از جامعه اطلاعاتي سخن مي‌گوئيم و در جامعه‌اي داده‌اي سير مي‌كنيم

سعيد رضا عاملي ديگر سخنران اين نشست نيز در ادامه با بيان اينكه معتمد نژاد را بايد با نظام درك ارتباطي شناخت اظهار كرد: تا معتمد نژاد را از درون درك نكنيم رفتار بيروني‌اش را نمي‌توانيم بشناسيم. او اگر شخصيت بي‌آزاري دارد به دليل سازگاري دروني‌اش بود كه توانست علم را رشد دهد.

وي ادامه داد: ما امروز از جامعه اطلاعاتي حرف مي‌زنيم اما در حال سير كردن در جامعه داده‌اي هستيم و در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه همه چيزش رياضيات شده است. امروز صحبت از جامعه آزاد با اينترنت مي‌كنيم اما همين پديده در كشور ما شديدا تحت كنترل است. اين پارادوكس را دكتر معتمد‌نژاد در يادداشت‌هايش آورده است و از زندگي در جامعه‌اي كه در آن در آدمي، ماشين و روبات بازتوليد مي‌شود، اظهار نگراني كرده است.

عاملي تاكيد كرد: ارتباطات امروز علمي مركزي است كه جامعه‌شاسي و مردم‌شناسي و اقتصاد و ... بدون آن ابزاري براي حركت كردن ندارند و حضور در اين رشته خود از هوشمندي‌هاي معتمد‌نژاد بود.

جلالي: اقتصاد 90 درصد جوامع در سال 2050 وابسته به شبكه‌هاي اجتماعي خواهد بود

علي‌اكبر جلالي فوق دكتراي برق و استاد دانشگاه علم و صنعت نيز آخرين سخنران اين پنل بود كه با اشاره به طرح نظريه موج چهارم توسط خود، گفت: موج چهارم در دنياي فعلي، همان عصر مجازي است كه در حال وقوع است و بايد در ارتباطات نوينمان آن را باور كنيم.

وي افزود: در سال 2050؛ 90 درصد جوامع اقتصادشان را وابسته به شبكه‌هاي اجتماعي خواهند ديد و اگر اين موضوع را نپذيريم، آسيب خواهيم ديد. در سال 2003 كه بن‌علي رئيس جمهور سابق تونس پيشنهاد ايجاد جامعه اطلاعاتي تونس را داد، ايران دومين كشور فعال در اين زمنيه بود اما امروز ديگر هيچ چيزي از آن باقي نمانده است و حتي وقتي من و چند نفر از اساتيد خدمت وزير ارتباطات سابق رفتيم و درخواست حمايت از شكل‌گيري جامعه اطلاعاتي را كرديم و گفتيم تنها حمايت معنوي مي‌خواهيم و نه مادي، او نه تنها از اين مضووع استقبال نكرد بلكه در حالي كه دمپايي به پا داشت، برخورد زشتي با اساتيد اين رشته كرد!

كد خبر: 2195738

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۱:۲۶

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن