تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818843523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشكيل كارگروه علمي آموزشي شوراي عالي ايرانيان در وزارت علوم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تشكيل كارگروه علمي آموزشي شوراي عالي ايرانيان در وزارت علوم
رئيس مركز همكاريهاي علمي بين المللي وزارت علوم از تشكيل كارگروه علمي آموزشي شوراي عالي ايرانيان در اين وزارتخانه و بررسي جلسه با روساي دانشگاههاي تهران خبر داد.

ارسلان قرباني در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات وزارت علوم و شوراي عالي ايرانيان براي بازگشت ايرانيان متخصص به داخل كشور، اظهار داشت: شوراي عالي ايرانيان متشكل از 6 كارگروه از جمله كارگروه علمي آموزشي است و دبيرخانه آن در وزارت علوم قرار دارد و رئيس آن وزير علوم است.

وي ادامه داد: سياستگذاريهاي كلان، حمايت و پشتيباني همچنين ايجاد ارتباط با متخصصان ايراني، از جمله سياستهاي اين كارگروه به شمار مي آيد.

به گفته رئيس مركز همكاريهاي علمي بين المللي وزارت علوم، اين وزارتخانه چندين طرح جديد به شوراي عالي ايرانيان ارسال كرده و جلسه اي با روساي دانشگاههاي تهران در شوراي عالي ايرانيان برگزار شد تا مشكلات و مسائل مربوط به همكاري با ايرانيان محقق خارج از كشور مورد بررسي قرار گيرد.

قرباني با بيان اينكه هدف اصلي همكاري با ايرانيان و استفاده از اين پتانسيل خارج از كشور است، افزود: برخي از ايرانيان تمايل به حضور در داخل كشور و عده اي ديگر همكاري كوتاه مدت با برخي دانشگاهها دارند؛ علاوه بر اين هيچ اصراري مبني بر حضور ايرانيان در داخل كشور وجود ندارد و معتقدم حضور ايرانيان متخصص در خارج از كشور يك فرصت براي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي آيد.

وي تاكيد كرد: همكاري با چرخه مغزها در كميته علمي آموزشي شوراي عالي ايرانيان مورد توجه و اهميت است و در دستور كار كارگروه مذكور قرار دارد و مي تواند در گونه هاي متفاوت همكاري از جمله طراحي پروژه مشترك، هدايت يك رساله، انتقال يك تكنكولوژي فناوري به داخل كشور، همكاري با پاركهاي فناوري و شركتهاي دانش بنيان، تعريف شود.

قرباني خاطرنشان كرد: مديريت چرخه مغزها، استعدادهاي درخشان و استفاده بهينه از متخصصان داخل كشور يك امر كليدي است.

كد خبر: 2195589

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۰۹:۳۶

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن