تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهميت دانشگاه علوم بهزيستي به عنوان تنها مركز آموزش عالي حوزه سلامت اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اهميت دانشگاه علوم بهزيستي به عنوان تنها مركز آموزش عالي حوزه سلامت اجتماعي
وزير بهداشت، با اشاره به وجود چهار دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت در تهران گفت: دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي جايگاهي ممتازتر از ساير دانشگاه‌ها دارد، چراكه در سطح آموزش عالي تنها دانشگاهي است كه وظيفه‌اش رفع مشكلات و دغدغه‌هاي جامعه در حوزه سلامت اجتماعي است.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر سيد حسن هاشمي در مراسم تكريم و معارفه رياست دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي با اشاره به تعريف سلامت در سازمان بهداشت جهاني افزود: سلامت به سه بخش جسمي، رواني و اجتماعي تقسيم شده است و حوزه فعاليت دانشگاه هاي علوم پزشكي عمدتا سلامت جسمي و رواني است و در اين حوزه درمان و پيشگيري صورت مي‌گيرد، اما در هيچ دانشگاهي به حوزه سلامت اجتماعي كه از مقوله‌هاي جديد حوزه سلامت است، پرداخته نمي‌شود و عمدتا در مراكز درماني و آموزشي اين مسئله ناديده گرفته مي‌شود.

وزير بهداشت تاكيد كرد: وزارت بهداشت خود را موظف مي داند مشكلات اين دانشگاه را شناسايي كند و به رفع آن اقدام كند. زمان آن فرارسيده است كه با پرهيز از كمي نگري‌ها به سمتي حركت كنيم كه بتوان با بالاترين كيفيت پاسخگوي نيازهاي جامعه باشيم زيرا اين انگيزه موجب موفقيت‌هاي ديگر مي شود.

وي افزود: سلامت اجتماعي به اندازه خود سلامت مهم است چرا كه در سطح فردي به معني مشاركت سازنده فرد در اجتماع و در سطح اجتماعي به معني تعريف درست از جامعه‌اي سالم است. به طوريكه جامعه از اين راه بتواند با سرعت به افق‌هاي برتري كه براي آن ترسيم شده گام بردارد. از همين رو جامعه ما نيازمند سلامت فردي و اجتماعي است.

هاشمي خاطرنشان كرد: در سطح آموزش عالي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تنها دانشگاهي است كه وظيفه‌اش رفع مشكلات و دغدغه‌هاي حوزه سلامت اجتماعي است و خوشحالم كه اين دانشگاه به رفع اين دغدغه‌ها مي پردازد.

وي با اشاره به ميزان پذيرش دانشجو و فعاليت مراكز تحقيقاتي اين دانشگاه اظهار داشت: خوشبختانه در تمام مقاطع تحصيلي در اين دانشگاه دانشجو پذيرفته مي شود و اميدواريم دانشگاه با توان مضاعف مرجعيت علمي خود را در اين حوزه گسترش دهد.

هاشمي گسترش روابط بين المللي دانشگاه‌ها با كشورهاي منطقه را موجب پيشرفت‌ در آموزش عالي كشور برشمرد و گفت: بايد از ظرفيت انجمن‌هاي علمي استفاده شود و اين را بدانيم كه موفقيت اين دانشگاه در گرو همكاري سازمان بهزيستي، وزارت رفاه ، كار و تعاون و شهرداري است.

وي همچينين در جمع خبرنگاران با اشاره به اين نكته كه مردم بيشتر تمايل به درمان و جراحي داشته و از دارو و طبابت بيشتر از پيشگيري استفاده مي كنند، گفت: ما نتوانسته ايم قبل از درمان، مردم را با مسائل پيشگيري آشنا كنيم و در اين حوزه عملكرد خوبي ارايه نكرده ايم.

وزير بهداشت افزود: ما بايد با ارائه برنامه هاي پيشگيرانه و تشويق مردم به سمت استفاده از پيشگيري قبل از درمان، وارد عمل شويم اما تا توانسته ايم در بخش درمان هزينه پرداخته كرده و پيشگيري را به حال خود رها كرده ايم. تغيير نگاه مردم از درمان به سمت پيشگيري نياز به برنامه ريزي بلندمدت دارد كه درصورت تحقق آن بخشي از مشكلات درمان كاهش خواهد يافت.

وي يادآور شد: ضمن اينكه ارائه برنامه هاي پيشگيرانه و بالا بردن سطح آگاهي مردم موجب خواهد شد كه بخش زيادي از معلوليت ها كه در اين حوزه به وجود مي آيد، كاهش يابد. اما ابتدا بايد كار فرهنگي در اين بخش انجام دهيم كه اين موضوه وظيفه وزارت بهداشت است و و تهيه امكانات و تجهيزات آن برعهده دولت است كه از آن پشتيباني كند.

كد خبر: 2199968

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۳:۲۰

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن