تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819212291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلايه بازيگران انگليسي از بيكاري و دستمزدهاي پايين‌


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گلايه بازيگران انگليسي از بيكاري و دستمزدهاي پايين‌
حدود نيمي از بازيگران انگليسي مدعي‌اند كه طي يك سال گذشته كمتر از ۵ هزار پوند درآمد داشته‌اند و به شدت از اين بابت معترضند.


به گزارش خبرگزاري فارس، براساس تحقيقاتي كه اخيرا در انگلستان انجام شده است، نگراني از كاهش توليدات داخلي سينماي انگلستان و در پي آن بيكاري و دستمزدهاي بسيار پايين، به شدت افزايش يافته است.

حدود نيمي از اين هنرمندان طي يك سال گذشته، در ازاي ارائه كاري حرفه‌اي، كمتر از 5 هزار پوند درآمد داشته‌اند.

همچنين از هر 10 بازيگر، يك نفر، هيچ پيشنهاد كاري حرفه‌اي نداشته است و از هر سه بازيگر 1 نفر تنها براي كمتر از 10 هفته براي يك كار استخدام شده است.

از نوامبر 2012 تاكنون، تقريبا نيمي از بازيگران انگليسي به صورت مجاني كار كرده‌اند، در حالي‌كه بيش از 9/51 درصد دستمزدهايشان را دريافت نكرده‌اند.

در ادامه اين گزارش آمده است: 49 درصد از بازيگران كمتر از 5 هزار پوند در چهارچوب كار در صنعت سينما و از هر 5 بازيگر، 1 بازيگر هيچ دستمزدي دريافت نكرده است.

آمارها مقايسه سال 2013 با سال‌هاي گذشته ميلادي نشان مي‌دهد كه آمار بازيگراني كه كمتر از 10 هفته استخدامشان به طول انجاميده، سال 2013، 1/63 درصد بوده در حالي‌كه اين ميانگين اين آمار طي سال‌هاي پيش از آن 5/45 درصد بوده است، همچنين سه سال پيش از اين، ميزان توليدات داخلي سينماي انگلستان 7/41 درصد بوده در حالي‌كه اين آمار به 4/28 درصد در سال 2013 كاهش يافته است.

آمار كار بدون دستمزد امسال 5/46 درصد بوده در حالي‌كه متوسط اين آمار در سال‌هاي پيش از آن 1/25 درصد بوده است.

در تحقيقات انجام از 3 هزار و 500 نفر نظرسنجي شده كه بيش از نيمي از آنها بازيگر بوده‌اند، و بيش از نيمي از آنها تاكيد كرده‌اند كه نگران كار غير حرفه‌اي در صنعت سينماي انگلستان هستند.

«استفان اسپنس»، كارشناس سينماي انگلستان و يكي از كساني كه عامل انجام اين تحقيقات بوده است، در مصاحبه با روزنامه انگليسي زبان گاردين گفت: اين تحقيقات اطلاعاتي را تصديق مي‌كند كه مدتي است ما نسبت به آنها آگاه هستيم، تعداد زيادي از بازيگران مجبور به كار مجاني هستند، مطلب قابل توجه اين است كه آيا هنرمندان به همان اندازه كه درگير ريسك يك كار مي‌شوند به همان اندازه از منافع آن نيز بهره‌مند مي‌شوند.

وي افزود: كار با دستمزد بسيار پايين يكي از دغدغه‌هاي اصلي هنرمندان طي سال جاري ميلادي بوده است، در حالي‌كه برخي نيز بدون هيچ دستمزدي مجبور به كار شده‌اند.

انتهاي پيام / ا

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن