تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815519781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشپزخانه‌اي كه غذاهاي پخته ندارد!


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: آشپزخانه‌اي كه غذاهاي پخته ندارد!


آنچه اكثر ما از غذايي به اسم «كباب لقمه» در ذهن داريم، خوراكي است اشتهاآور كه با گوشت چرخ كرده درست شده است. شايد تا به حال كباب لقمه‌اي نخورده يا نديده باشيد كه با جوانه گندم، مغزگردو، پياز، قارچ، زرشك، فلفل دلمه‌اي و ادويه‌هاي مختلف و بدون گوشت درست شده و نامش هم كباب لقمه باشد! شايد خيلي از ما برايمان سؤال شود كه اين چه جور كبابي است؟ يا شايد هم پا را فراتر بگذاريم و بگوييم اصلاً اين چطور غذايي است؟ بسياري از ما خوراكي را كه در آن گوشت نباشد، غذا محسوب نمي‌كنيم. تا آنجا كه بعضي‌ها شعارشان اين شده است كه «چلو كباب مي‌خورم، پس هستم!»

عده‌اي هم با خود فكر مي‌كنند زندگي كه در آن چلو گوشت، ماهي شكم پر، مرغ سوخاري و بره بريان نباشد، كه زندگي نيست. البته بعضي‌ها هم بدون اينكه دلشان بخواهد، اين غذاها را در سفره‌هايشان ندارند، ولي گياهخواران به خواست خود از خوردن گوشت و لبنيات و هر چيزي كه به حيوانات مربوط باشد، پرهيز مي‌كنند تا به گفته خودشان هم سالم‌تر باشند و هم از حيوانات حمايت كنند و هم خوي آرام‌تري داشته باشند.

حالا فرض كنيم كه بخواهيد نه فقط گياهخوار باشيد، بلكه هيچ غذاي پخته‌اي هم نخوريد. اين يعني شما خودتان را هم از خوراك‌هاي گوشتي و حيواني محروم كنيد و هم اين كه از خوردن غذاهاي معمول و ساده‌اي مانند پلو يا نان هم خودداري كنيد. در اين حالت قوت غالب شما، سبزيجات خام و انواع ميوه است و به شما يك «خام ‌گياه‌خوار» مي‌گويند.

رستوران خام گياهخواري

مريم ببر حسيني ـ مدير انجمن خام گياهخواران است. يك روز برفي پاييزي به ديدار او و رستوران خام خواري اش مي‌روم. سر تا پا سفيد پوش، با روي باز از من استقبال مي‌كند. از منوي غذاهاي كم‌هزينه رستوران مي‌توان به سادگي‌اش پي برد. روي تخته بزرگي به ديوار، ليست غذاها به همراه قيمت‌هايشان نوشته شده است؛ كتلت روسي، سيني سوپ، انواع سالاد، سيني كباب و انواع دلمه و حتي شيريني رولت كه هيچ حرارتي نديده‌اند. آشپزخانه اين رستوران، بي‌اجاق است! در بيشتر غذاها از جوانه گندم، گردو، قارچ، فلفل دلمه، زرشك، روغن زيتون و انواع سبزي استفاده شده است. حتي يك كتاب آشپزي هم دارند كه دستور پخت 300 نوع غذاي خام گياهخواري را در خود جاي داده است. حتي نان هم مي‌توان درست كرد، اما از پختنش خبري نيست!

قطعاً اينجا از چاي هم خبري نيست. در عوض با آب هويج تازه و شيريني رولت كه با خرما درست شده است، از ميهمانان پذيرايي مي‌شود و بحث با كساني كه مي‌خواهند من را قانع كنند، خام خواري نه فقط براي سلامت انسان مضر نيست، بلكه شفا دهنده بيماري‌هاست، آغاز مي‌شود.

خانم حسيني 55 سال دارد و حالا 9 سال است كه خام گياهخوار است. مي‌گويد: سال‌ها مثل همه مردم، گوشت سفيد و قرمز مي‌خورده و از خوردن جگر و كله پاچه هم، ابايي نداشته است.

وي ادامه مي‌هد: مدت‌ها دچار مشكل بدخوابي بودم، كم خوني، ديسك گردن، فشار بالا و ناراحتي اعصاب داشتم. بايد كيسه صفرايم هم جراحي مي‌شد و در مي‌آمد. روزي 18 عدد قرص مي‌خوردم. يك روز در حين مرتب كردن كتاب‌هايم، به كتاب خامخواري نوشته «آرشاوير در آوانسيان» برخورد كردم كه هديه يكي از دوستانم بود. كنجكاو شدم و كتاب را به طور كامل مطالعه كردم. متوجه شدم كه طبق اين كتاب حرارت بالاي 50 درجه سانتي گراد تمامي ويتامين‌هاي موجود در مواد غذايي را از بين مي‌برد. همان شب، به يك باره تصميم گرفتم تمامي قرص‌هايم را دور بريزم. دخترم مخالف بود. به او گفتم تا امروز خودم را به دارو سپرده بودم، حالا مي‌خواهم خودم را به خدا بسپارم!

9 سال از آن زمان گذشته است، در اين مدت نه سر درد گرفته‌ام، نه ديسك گردنم را عمل كرده‌ام و نه كيسه صفرايم را در آورده‌ام.

انجمن خام گياه خواري

مريم ببر حسيني در ادامه سخنانش مي‌گويد:2سال از خامخواري‌ام مي‌گذشت كه انجمن خام گياهخواري را يافتم و همكاري ام را با آن آغاز كردم. بيماري‌هايي مانند ميگرن، نازايي و ديابت با استفاده از اين روش، درمان شده است. هيچ بيماري را نديده‌ام كه با استفاده از خام گياه‌خواري درمان نشده باشد. مگر اينكه بعد از بهبود دوباره پخته خواري را آغاز كرده و همين باعث بازگشت بيماري‌اش شده باشد. حتي چند مورد بيمار دياليزي بوده‌اند كه با استفاده از روش خام گياه‌خواري، بيماري‌هايشان درمان شده است.

حسيني در پاسخ اين سؤال كه چطور بيماراني را كه به انجمن مراجعه مي‌كنند به اين باور مي‌رسانند كه با خام گياه‌خواري درمان مي‌شوند، اظهار مي‌دارد: مردم بايد اين‌ها را خودشان ببينند. زيرا با شنيدن و خواندن در مورد خام گياه‌خواري به باور نمي‌رسند. گاهي مي‌شنوم كه مي‌گويند تو پول داده‌اي و اين آدم‌ها را جمع كرده‌اي كه بگويي آن‌ها شفا يافته‌اند!

وي ادامه مي‌دهد: خام گياه‌خواران تعدادشان كم نيست. هر كس شك دارد مي‌تواند خودش برود دنبال اين آدم‌ها و ببيند كه واقعاً درمان شده‌اند.

ما اينجا هيچ تبليغاتي نمي‌كنيم، چرا كه طبيعت خدا نياز به تبليغ ندارد. در آگهي‌ها مي‌بينيم كه هميشه محصولات لبنياتي، تنقلات مضر و امثال آن‌ها تبليغ مي‌شود، چرا كه تمامي سود سرمايه گذاران در تبليغ اين محصولات است. ولي هيچ وقت نمي‌بينيد كه خوردن خيار و گوجه فرنگي را تبليغ كنند.

بقراط مي‌گويد غذاي شما، دواي شما و دواي شما، غذاي شماست. تا زماني كه روش غذا خوردن را تغيير ندهيم، نمي‌توانيم بدني سالم داشته باشيم. افزودني‌ها و مواد نگهدارنده و اسيد‌هايي كه در غذاها وجود دارد، براي انسان سم است.

در چنين شرايطي متاسفانه اغلب پزشكان با خام خواري مخالفند و مي‌گويند كه اين شيوه تغذيه، مانع رسيدن مواد غذايي مهم به بدن مي‌شود و بدن انسان را دچار مشكلات بسياري مي‌كند.

مريم حسيني در اين مورد مي‌گويد: ما هيچ وقت ادعايي نداشته‌ايم و مقابل هيچ پزشكي هم نايستاده‌ايم. همه ما هدفمان خدمت به مردم است پس پزشكان محترم هم بهتر است در كنار ما باشند. به هيچ پزشكي بي احترامي نمي‌كنيم. آن‌ها سال‌ها درس خوانده‌اند، اما فقط 2 واحد تغذيه گذرانده‌اند و اين كافي نيست. تجارت دارو اجازه نمي‌دهد كه خام خواري جاي مصرف داروهاي بيشمار را بگيرد. هميشه مصرف گوشت و شير را تبليغ مي‌كنند تا پروتئين و كلسيم به بدن برسد كه اشتباه است.

خانم حسيني براي قانع كردنم كه مي‌گويم بدن انسان به پروتئين‌ها و بعضي ويتامين‌ها احتياج دارد كه با خوردن گياهان خام، كمبود آن‌ها تامين نمي‌شود، مي‌گويد: اشكال اينجاست كه ما از طبيعت دور شده‌ايم. آيا حيواني مثل فيل كه 5 تن وزن دارد، كباب يا برنج مي‌خورد؟ آيا مكمل‌ها يا ويتامين ‏B12‎‏ به بدن فيل مي‌رسد؟!

شفا يافتگان

حسيني ادامه مي‌دهد: ما اشرف مخلوقات هستيم و كامل‌ترين سيستم را در بدنمان داريم. مگر امكان دارد كه شتر كه فقط از يك نوع خار بياباني تغذيه مي‌كند، در بدنش آنزيمي باشد كه همه نيازهايش را برطرف كند، آن وقت انسان كه كامل‌ترين موجودات است، آنزيمي نداشته باشد كه فقط با خوردن سيب، تمامي نيازهاي بدنش رفع شود؟

ما ادعايي نداريم. هر كس به ما شك دارد، بيايد و افراد خام گياه خواري را كه به اين جا آمده‌اند و بيماري‌هايشان شفا يافته است، آزمايش كند. يك ديابتي بايد تا آخر عمر انسولين مصرف كند. يك بيمار كليوي هم بايد تا پايان عمرش دياليز شود. پس چرا بيماري كه سبك غذا خوردنش را عوض كرده و ديگر غذاي پخته نخورده، به دياليز هم احتياجي پيدا نكرده است؟

مسئولين به صراحت مي‌گويند ديابت درمان ندارد و ما فقط مي‌توانيم آن را كنترل كنيم. اما من مي‌گويم چرا ديابت درمان ندارد؟ من همينجا افرادي را به شما نشان مي‌دهم كه ديابتشان كاملاً شفا يافته و تعدادشان ديگر از شمار، خارج شده است.

در قرآن مجيد 167 آيه درموردگياهان داريم و فقط 2 آيه در مورد گوشت داريم، اما همه به آن 2 مورد اتكا مي‌كنند. بيماري چيزي نيست به جز تجمع سموم در بدن. اين سموم بايد از بدن دفع شود و فقط هم به وسيله ميوه‌هاي قليايي اين كار صورت مي‌گيرد. اگر مي‌گويند خام خواري بدترين نوع تغذيه است، پس چرا با وجود گوشت خواري و همه چيز خواري، اين همه بيماري وجود دارد و روز به روز هم تعدادشان افزايش پيدا مي‌كند؟

مدير انجمن خام گياهخواران با بيان اين كه تاكنون 144 نوع بيماري با خام‌خواري شفا يافته است، اظهار مي‌دارد: جسم ما ويتامين نياز دارد و روح ما محبت و ذهن ما آگاهي. ما غذا را ساعت‌ها در قابلمه مي‌پزيم. اين كار تمامي ويتامين‌هاي غذا را از بين مي‌برد. خورش قرمه سبزي فقط يك تفاله است كه هيچ نوع خاصيتي ندارد. كدام يك از جانداران زمين غذاي خود را مي‌پزند؟ هيچ موجودي همه چيز خوار نيست، ولي ما انسان‌ها هر چه گيرمان بيايد، مي‌خوريم، بدون اين كه به عواقب آن فكر كنيم.

ما 100 درصد نتايج كارمان را تضمين نمي‌كنيم. ولي حداقل مي‌شود بدون دارو زندگي كرد. از 9 سال قبل كه شروع به كار كرد‌ه‌ام 8 هزار نفر به خام خواري تمايل نشان داده‌اند و من شماره تلفن همه آن‌ها را دارم، اما اين كه چه تعداد از اين افراد، اين كار را ادامه داده‌اند، نمي‌دانم.

تا به حال در انجمن خام گياه‌خواران 3 بيمار مبتلا به سرطان خون، 3 بيمار نازايي و چندين مورد سرطان معده درمان شده‌اند و تعداد افراد ديابتي و دياليزي هم كه شفا يافته‌اند، از شمار خارج شده است. همچنين 3 مورد ديسك كمر، 6 مورد ديسك گردن، يك مورد ايدز درمان شده است و 30 بيمار مبتلا به ايدز هم زير نظر هستند تا سلامتشان را به دست آورند. توصيه‌ام اين است كه هيچ كس خام خواري را سرخود آغاز نكند و حتماً مشاوره انجام دهد. داروهايشان را قطع نكنند و قبل از اين كار با ما تماس بگيرند. خواندن كتاب خام خواري هم الزامي است.

فلسفه خام خواري

مرتضي شاكري يكي از افرادي است كه امروز به رستوران خام خواري آمده است. در سال 1390 متوجه ابتلاي خود به سرطان روده شده و حالا مي‌گويد با خام خواري شفا پيدا كرده است. كپي آزمايش‌هاي ابتدايي‌اش را نشان مي‌دهد و سعي دارد ثابت كند كه تمامي سخنانش واقعيت دارد. عكس‌هاي ابتدايي يك پوليپ بزرگ (توده) را داخل روده‌اش نشان مي‌دهند و در عكس‌هاي جديدتر اثري از آن نيست!

مي‌گويد: پزشكان پيشنهاد جراحي دادند و من به دنبال راه نجاتي بودم كه از آن فرار كنم.

وي ادامه مي‌دهد: در دوران جواني دوستي داشتم كه خام‌گياهخوار بود و به واسطه او، زمينه ذهني از اين شيوه تغذيه داشتم. 3 ماه در سال 1353 خام گياهخواري كردم و بعد رهايش ساختم و از آن بريدم. دوباره در سال 1390 با دوستم برخورد كردم كه از من خواست يكي دو ماهي خام‌گياهخواري را امتحان كنم. آمدم اينجا و مشاوره شدم. به صورت 100درصد خام‌گياهخواري را آغاز كردم و داروهايم را هم كنار گذاشتم.

شاكري ادامه مي‌دهد: من با اين اميد كه حتماً خوب مي‌شوم، اين راه را انتخاب كردم. بعد از 3 ماه ميزان پيشرفت سرطان كند شد. هر 3 ماه اين كار را انجام دادم، هر بار توده داخل روده‌ام كوچكتر مي‌شد و بيشتر اميدوار مي‌شدم. تا اين كه بعد از 2 سال با انجام آخرين آزمايش متوجه شدم كه روده‌ام به حالت اول خود بازگشته است و هيچ توده‌اي مشاهده نمي‌شود! واقعيتش اصلاً نترسيدم كه قرص‌ها و درمان‌هاي شيميايي‌ام را كنار بگذارم. اين كار را با قاطعيت انجام دادم و هرگز از انجام آن پشيمان نشدم.

الان كه خام گياهخواري مي‌كنم، هيچ نقطه ضعفي در بدنم وجود ندارد. خيلي هم چابك‌تر و سبك شده ام و هميشه از بقيه جلوتر هستم.

به او مي‌گويم بهتر نيست كه فقط گياهخوار باشد و دليل خام خوردن گياهان چيست؟

در پاسخ مي‌گويد: فلسفه ما اين است كه هر آنچه كه پخته باشد، مرده مي‌شود و ارزش غذايي خود را از دست مي‌دهد. بشر مرده‌خوار نيست، پس نبايد غذاهاي مرده بخوريم. من از اين شيوه غذايي نتيجه گرفته‌ام، پس به آن پايبندم. البته قبول دارم كه اين برنامه غذايي بسيار سخت است، اما آن را دوست دارم.

شاكري همچنين مي‌گويد: بعضي از مواد غذايي را از همين رستوران تهيه مي‌كنم و خيلي‌هايش را هم از بيرون مي‌خرم. هر جمعه و پنج شنبه به اينجا مي‌آيم، چرا كه همه دور هم هستيم و اوقات خوبي را اينجا مي‌گذرانيم.

وي سپس در مورد اظهارنظر اطرافيان مي‌گويد: هر جا مي‌روم، سالادم را با خودم مي‌برم كه مجبور نباشم از غذاي آن‌ها بخورم. الان به اينجا رسيده‌ام كه اگر غذاهاي ديگر را هم ببينم، دلم نمي‌خواهد بخورم. همسرم نيمه گياهخوار شده و با ديدن من به اين شيوه تغذيه علاقه مند شده است.

نظر پزشكان

از ديگر سو اغلب متخصصين تغذيه و پزشكان با گياهخواري و به خصوص خام‌گياهخواري مخالفت جدي مي‌كنند.

از دكتر مسعود كيمياگر- متخصص تغذيه در مورد خام خواري سؤال مي‌پرسم، كه به صراحت مي‌گويد كه 100درصد با آن مخالف است. وقتي دلايل خام خواران را برايش مطرح مي‌كنم و مي‌گويم كه آن‌ها از نظر غذايي هيچ احساس كمبودي نمي‌كنند، در جوابم مي‌گويد: ممكن است با نخوردن گوشت، براي مدتي نتايج خوبي در بدنمان احساس كنيم، اما در دراز مدت حتماً تاثيرات منفي خود را نشان خواهند داد.

وي ادامه مي‌دهد: با چند مورد بيمار شفا يافته نمي‌توان آن را به همه تعميم داد. اين كار نيازمند پژوهش‌هاي دقيق و آزمايش‌هاي باليني است و نمي‌توان با مطالعات موردي، تمامي علم پزشكي را نفي كرد.

ما هم عقيده داريم كه قرمه سبزي تفاله است، ولي دليل نمي‌شود كه خود را از خوردن ديگر مواد غذايي هم محروم كنيم. انسان موجودي همه چيز خوار است و با خام خواري، املاح مورد نياز بدن مثل روي و ويتامين ‏B12‎‏ تامين نمي‌شود. شايد در افراد بزرگسال خامخواري پيامدهاي جدي نداشته باشد،اما اگر كودكان به اين شيوه تغذيه كنند، حتماً با مشكلات جدي تغذيه‌اي مواجه مي‌شوند.

به دكتر كيمياگر مي‌گويم: خام خواران اعتقاد دارند كه بدن مي‌تواند ويتامين‌ها را خودش تبديل و تامين كند. در پاسخ مي‌گويد: تغذيه علمي است شناخته شده كه طي صد‌ها سال روي آن مطالعه شده. اين بديهي است كه بدن به ويتامين‌هايي نياز دارد كه با خام‌خواري برطرف نمي‌شود. اين درست است كه در اين رژيم غذايي، چربي و قند خون پايين مي‌آيد، اما اگر كسي در شيوه تغذيه اش اعتدال نداشته باشد، حتماً در دراز مدت دچار مشكل مي‌شود. نمي‌توان رژيم خام‌خواري را براي همه تجويز كرد. اين كه جوانه گندم بخوريم و گوشت كم بخوريم خوب است، اما نبايد هيچ ماده غذايي را به طور كامل از برنامه‌هاي غذايي حذف كرد.

شبنم سيد مجيدي



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن