تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804897297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين غذاهاي زمستاني


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بهترين غذاهاي زمستاني
زمستان داراي شرايط خاص آب و هوايي مخصوص به خود است كه بدن را محتاج منوي جديد غذايي مي كند و نكات مختلفي وجود دارد كه بايد براي غذا خوردن در اين فصل آن ها را رعايت كنيد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، بسياري از غذاهايي كه ما در طول روز از آن ها استفاده مي كنيم ويتامين هاي مختلفي دارند كه بدن ما نيز به آن ها نياز دارد. اين درحالي است كه برخي از اين غذاهاي مفيد هم ممكن است در زمستان براي بدن خيلي مناسب نباشند.

۱۰ غذاي بسيار مفيد براي فصل زمستان

۱- ماهي

دريافت ويتامين D ناشي از كمبود نور خورشيد در فصل زمستان با خوردن ماهي براي بدن فراهم مي شود. تصور مي شود افسردگي فصلي در زمستان نيز ناشي از كمبود اين ويتامين باشد. ويتامين دي با افزايش ميزان سروتونين – يكي از انتقال دهنده هاي عصبي مسئول "عامل احساس خوب” – در مغز است، موجب نشاط در فرد مي شود.

2- تخم مرغ

اسيدهاي چرب امگا ۳ موجود در تخم مرغ، گفته مي شود خوردن تخم مرغ نيز باعث كاهش افسردگي شود. تخم مرغ منبعي كامل از فسفوليپيدها هستند، كه اجازه مي دهد مواد مغذي به طور موثر به مغز منتقل شود، در نتيجه كمك به عملكرد مغز و حافظه مي گردد. ماهي هاي چرب يكي ديگر از منبع بزرگ امگا ۳ هستند.

3-آب

يكي از مهمترين كارهايي كه شما براي سلامتي بدنتان مي توانيد انجام دهيد تنظيم هيدراته بدنتان است. دو سوم بدن انسان را آب تشكيل مي دهد، بنابراين براي تعادل بدنتان آب بنوشيد.

۴- شكلات

شما حتما از پيشنهاد اين غذا تعجب كرده ايد ولي جالب است بدانيد شكلات تيره يا همان كاكائو يكي از بهترين غذاهاي زمستاني است. آنتي اكسيدان هاي طبيعي در كاكائو دو تا سه برابر بيشتر از غذاهاي معمولي است.

۵-پرتقال

بسياري از مردم از عاشقان اين ميوه هستند و جايي براي تعريف باقي نمي ماند. برخي از وينامين هاي مهم مانند ويتامين B12، در اين ميوه وجود دارد.

۶-آجيل و خشكبار

اكثر آجيل حاوي سلنيوم است كه كمك به جلوگيري از افسردگي مي كند و دانه حياتي براي سلامت رواني است.

۷-غلات سبوس دار كامل

غلات يا نان سبوس دار، عبارتند از: گندم، جو، جو دوسر، و برنج است. غذايي مفيد و مهم براي دستگاه گوارش و سلامت قلب، و همچنين به حفظ سطح قند خون كمك مي كند، آنها نيز سرشار از ويتامين B12 است كه تصور مي شود براي كمك به جلوگيري از افسردگي مفيد هستند.

۸-ماست

ماست داراي باكتريهاي مفيد زنده است، كه سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند. و با كمك به حفظ تعادل باكتريهاي موجود در روده شما، و جلوگيري از رشد بيش از حد قارچ ها در سلامتي شما موثر است.

۹-اسفناج و نخود فرنگي

سبزيجات سبز مثل اسفناج و نخود بسته هايي سرشار از آهن هستند، كه نقش حياتي در پيشگيري از كم خوني را دارند. احساس خستگي و عدم تمركز نشانه هاي كم خوني هستند.

10-شهد ميوه

شهد ميوه ها: يك جايگزين قند طبيعي است كه در بسياري از گياهان و ميوه ها يافت مي شود. اين جايگزين برخلاف شكر انرژي را يكدفه آزاد نمي كند و به صورتي كند در بدن مصرف مي شود كه باعث نشاط و عدم خستگي و استقامت بدن مي شود.

نكاتي كه بايد در برنامه ي غذايي اين فصل مورد توجه قرار بگيرند:

** در فصل زمستان حتما از ميوه ها استفاده كنيد بهترين ميوه هاي اين فصل مي توانند شيرين و با طبعي گرم باشند همچنين استفاده از ميوه و سبزي هايي كه ويتامين C دارند را نيز هرگز فراموش نكيند.

** گوشت ماده اي بسيار مقوي است كه استفاده از آن در انداره مناسب هميشه توصيه مي شود. در زمستان بسياري از متخصصين توصيه مي كنند تا از گوشت گوسفند استفاده كنيد.

** در فصل زمستان بيشتر به سمت حبوبات برويد. لوبيا و عدس از جمله موا مغزي هستند كه در اين فصل هم بدن شما را گرم و هم انرژي لازم براي كارهاي روزانه را به شما تزريق مي كند. حبوبات سرشار از پروتئين هاي گياهي هستند كه بدن شما به آن نياز دارد.

** در فصل زمستان استفاده از ميوه هايي مانند انار، انگور و پرتقال شيرين توصيه مي شود و همچنين نوشيدن آب اين ميوه ها نيز مي تواند به شما كمك به سزايي كند.

** بسياري از پزشكان توصيه مي كنند تا در اين فصل از مصرف موادي كه بدن شما را خشك و رطوبت ان را مي گيرد جلوگيري كنيد. سركه و آبغوره از جمله اين مواد است.

** استفاده از مواد غذايي پرادويه و همچنين استفاده از گوشت هاي نمك سود شده مانند كالباس و سوسيس مي تواند اب بدن شما را از بين ببرد و خشك شويد.

** نكته ديگري كه بايد در اين فصل به آن دقت داشته باشيد نخوردن آب سرد است و همچنين بايد توجه داشته باشيد كه با شكم پر هرگز به رختخواب نرويد./س

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن