تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803277280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار روسيه به آمريكا در مورد رفتارهاي ناقض توافق ژنو


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: هشدار روسيه به آمريكا در مورد رفتارهاي ناقض توافق ژنو
بخش خبري: اقدام آمريكا در نقض توافق ژنو و تحريم تعداد ديگري از شركتها و شخصيتهاي ايراني و غير ايراني مرتبط با آنچه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران خوانده‌ است در ليست تحريم‌هاي خود با واكنش شديد روسيه مواجه شد.
وزارت امور خارجه روسيه با هشدار به آمريكا در مورد رفتارهاي ناقض توافق ژنو تاكيد داد كه گسترش فهرست سياه آمريكا عليه ايران مي‌تواند به تلاش‌ها براي اجراي يك توافق بين‌المللي با ايران در زمينه برنامه هسته‌اي‌اش آسيب جدي بزند.
مسكو از اين اقدامات واشنگتن انتقاد كرد و گفت كه افزايش تحريم‌ها اعتماد به روند مذاكرات بين ايران و گروه 1+5 از جانب روسيه و آمريكا براي رسيدن به يك توافق نهايي درباره موضوع هسته‌اي تهران را تقويت نمي‌كند.
ماريا زاخاروا، معاون سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه گفت: گسترش تحريم‌ها مي‌تواند به طور جدي اجراي توافق ژنو را پيچيده‌تر كند. به گزارش رويترز، زاخاروا افزود: تصميم دولت آمريكا خلاف روح سند "توافقنامه ژنو" است. وي افزود: گسترش فهرست سياه آمريكا مي‌تواند به طورجدي اجرايي شدن توافق ژنو را كه پيشنهاد كاهش فشار تحريم‌ها را مي‌دهد، پيچيده‌تر كند.
* ابراز نگراني لاوروف از به تأخير افتادن فاز اول توافق هسته‌‌اي ژنو
وزير امور خارجه روسيه هم گفت كه مسكو نگران اين احتمال است كه آغاز اجراي توافق‌نامه‌ها بين گروه 1+5 و ايران درباره برنامه هسته‌اي ايران ممكن است به دليل موضع اتحاديه اروپا تا ژانويه 2014 به تعويق بيفتد.
سرگئي لاوروف گفت: متأسفانه آغاز اولين فاز به تأخير افتاده است، زيرا اتحاديه اروپا به ما گفته است اين توافقات بايد مورد حمايت همه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا قرار گيرد. فرصت بعدي براي اين كار 16 دسامبر (25 آذر) سال جاري است.
اما نشانه‌هايي وجود دارد حاكي از اين كه اعضاي اتحاديه اروپا نتوانند اين دفعه اين بسته را پشتيباني كنند كه پس از آن همه چيز تا ماه ژانويه به تأخير مي‌افتد. اين يعني شمارش دوره شش ماهه براي اجراي اولين فاز يك ماه ديگر به تأخير مي‌افتد.
وزير امور خارجه روسيه گفت: ما نگران اين هستيم و سعي خواهيم كرد از همتاهاي خود در اتحاديه اروپا بپرسيم كه موانع غيرقابل حلي كه به دليل آن‌ها اين كشورها نمي‌توانند از اين توافق حمايت كنند چيست، توافقي كه همه آن را يك دستاورد تاريخي دانسته‌اند و اجراي آن چيزي است كه همه آرزويش را دارند، ولي به مدت چند هفته به تأخير افتاده است.
*عراقچي: كشورهاي 1+5 بايد تصميم خود را به طور جدي بگيرند
معاون وزير امور خارجه كشورمان با تاكيد براينكه كشورهاي پنج بعلاوه يك بايد تصميم خود را به طور جدي بگيرند، گفت: كشورهاي 1+5 اگر خواهان پيشرفت جدي مذاكرات و رسيدن به راه حل جامع با ايران هستند بايد الزامات توافق ژنو را رعايت كنند كه داشتن حسن نيت و روحيه تفاهم و همكاري از جمله آنهاست.
سيد عباس عراقچي با اشاره به اضافه شدن چند شركت و شخصيت به فهرست تحريم‌هاي امريكا، افزود: دولت آمريكا ادعا كرده اين افراد و شركت‌ها تحريم‌هاي گذشته را نقض كرده‌اند و مجازند كه اينها را به فهرست تحريم‌ها اضافه كنند اما از نظر ما اين كار قطعاً مغاير با روح توافقنامه ژنو است.
معاون وزير امور خارجه با بيان اينكه ما در اين توافقنامه پذيرفته‌ايم كه مذاكرات را در فضايي مبتني بر حسن نيت و همكاري پيش ببريم، ادامه داد: هنوز چند روزي از توافق نگذشته ابتدا در اروپا شاهد اقداماتي بوديم كه البته گفتند تصميمات آن از قبل گرفته شده است و توجيهاتي آوردند و هم اكنون اين قضيه دوباره از طرف آمريكايي‌ها تكرار مي‌شود.
عضو تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان گفت: ما به شدت به اين اقدام انتقاد داريم و اصلاً با حسن نيتي كه براي توافق دوجانبه لازم است سازگاري ندارد.
عراقچي افزود: ما از روزهاي بعد از توافق ژنو تا كنون با نوعي سردرگمي در اظهارات مقامات آمريكايي مواجه هستيم به طوري كه از يك طرف مدعي هستند كه در كنگره دنبال جلوگيري از تحريم‌هاي جديد هستند و از طرفي با اقداماتي از اين قبيل، شركت‌هايي را به فهرست تحريم اضافه مي‌كنند.
وي گفت: از يك طرف مي‌گويند غني سازي را پذيرفته‌ايم و از طرفي حرف‌هاي ديگر مي‌زنند.
عضو تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان با تاكيد بر اينكه اين قبيل حركات هيچ كمكي به پيشرفت مذاكرات نمي‌كند آنرا كاملاً غير سازنده توصيف كرد.
عراقچي درباره علت بازگشت تيم كارشناسي مذاكرات هسته‌اي كشورمان از وين افزود: از مجموع مذاكرات هيئت كارشناسي در وين جمع بندي داشتيم.
وي گفت: از پيشرفت آن مذاكرات چندان راضي نيستيم و خيلي مطلوب ما نبوده و بسيار كند بوده است و از طرفي مسائل جانبي مثل تحريم‌هاي اضافي پيش آمد كه در مجموع به اين نتيجه رسيديم كه بهتر است هيئت كارشناسي ما به تهران برگردند تا هم مشورت بيشتر داشته باشيم و هم روي جزئيات تعامل بيشتري كنيم و با ارزيابي كافي با منطق درست‌تري بعد از آن مذاكرات كارشناسي ادامه يابد.
* خزاعي: اقدام جديد خزانه‌داري آمريكا بدگماني‌ها درباره حسن نيت اين كشور را تشديد مي‌كند
سفير و نماينده دائم ايران نزد سازمان ملل متحد درباره اعلام ليست جديد تحريمي ايران توسط وزارت خزانه‌داري آمريكا، اين موضوع را اقدامي منفي در ادامه مذاكرات توصيف نمود كه بدگماني‌ها درباره حسن نيت آمريكا را تشديد مي‌كند.
محمد خزاعي در اين ارتباط گفت: با وجودي كه مقامات آمريكا اقدامات اخير را به تحريم‌هاي وضع شده قبل از مذاكرات ژنو مرتبط مي‌دانند ولي به هر حال اين اقدامات مي‌تواند در شرايط كنوني تاثيرات جدي منفي بر روي روند مذاكرات بگذارد.
سفير كشورمان همچنين با اشاره به انتقادات برخي از اعضاي 1+5 از جمله روسيه از اقدام جديد دولت آمريكا افزود: تاثيرات منفي اين اقدام در اين شرايط به افزايش بدگماني مردم ايران و جامعه بين‌الملل كه منتظر رسيدن به يك توافق جامع برد برد در نتيجه مذاكرات هستند، منجر مي‌شود و ضمن اينكه باعث مي‌شود كه اين مذاكرات حمايت بين‌المللي و مردم ايران را از دست بدهد. اين اقدام مذاكره‌كنندگان را در شرايطي قرار مي‌دهد كه نتوانند با اميد رسيدن به يك تفاهم منطقي پايدار و سازنده به مذاكرات ادامه دهند.
خزاعي گفت: بهتر است در اين شرايط حساس از هر اقدامي كه فضاي مثبت به وجود آمده را تخريب كند خودداري شود. مذاكره‌كنندگان بايد بدانند كه مديريت پس از مذاكرات و همچنين تداوم فضاي مثبت حاكم بر مذاكرات در مرحله گذار بسيار مهمتر از مرحله ورود و آغاز مذاكرات است. به همين جهت طرفي برنده خواهد بود كه بتواند اين مرحله را خوب مديريت كند. به اعتقاد ما اين اقدام خزانه‌داري آمريكا در جهت خلاف اين راه است.
* اظهارات متناقض سخنگوي وزارت خارجه آمريكا درباره تشديد تحريم‌هاي ضد ايراني
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا درباره تناقض گويي مسئولان كاخ سفيد و كنگره بر سر توقف تحريم‌ها عليه ايران گفت: دولت اوباما پيش از ورود به مذاكرات ژنو به رهبران كنگره اعلام كرد كه نبايد تا 6 ماه آينده تحريم‌هاي جديدي عليه ايران تصويب شود.
ماري هرف افزود:ما توافق كرده بوديم در 6 ماه آينده تحريم جديدي عليه ايران تصويب نشود؛ ما در تمام مراحل توافق ژنو، اعضاي كنگره از جمله رهبران مجلس نمايندگان گرفته تا رهبران سنا و همچنين سرپرست كميته‌هاي اصلي را در جريان مفاد اين توافقنامه قرار داديم.
وي افزود: ما به وضوح به رهبران كنگره گفتيم كه اين توافقنامه بدان معني نيست كه ما موافق و يا مخالف تحريم‌ها هستيم بلكه توضيح داديم كه مساله مهم فقط زمان اعمال تحريم‌ها است.
هرف تاكيد كرد: به روشني گفتيم ما نمي‌توانيم بگويم طرفدار ديپلماسي و مذاكره هستيم و هم زمان كاري كنيم كه مسير ديپلماسي به خطر بيفتد، زيرا اين دو شيوه با هم سازگار نيستند.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسشي درخصوص اظهارات جان كري در كنگره آمريكا گفت: در صورتي كه توافق نهايي ميان ايران و 1+5 حاصل نشود، كاخ سفيد با اعمال تحريم‌هاي جديد كنگره عليه ايران مخالفتي ندارد، اما اكنون خواسته ما اين است كه فعلا اين تحريم‌ها تصويب نشود.
وي افزود: ما از اعضاي كنگره انتظار داريم اقدامي انجام ندهند كه توافقنامه به هم بخورد زيرا همه كشورها با توافق با كاخ سفيد، تحريم‌ها عليه ايران را اجرا كرده‌اند.
هرف ادامه داد: به دنيا اعلام كرديم كه تحريم‌ها به خاطر اين است كه ايران را سر ميز مذاكره بياوريم و اگر اكنون ما سبب شكست توافقنامه شويم، ثابت كرديم كه در اظهاراتمان صداقت نداريم.
كاخ سفيد هم ضمن دفاع از اقدام خود در زمينه ايجاد محدوديت براي برخي از شركت‎ها و افراد، آن را بر اساس تحريم‎هاي موجود دانست و افزود اين اقدام ناقض تفاهم موقت هسته‎اي ماه گذشته ميان 1+5 و ايران نيست.
جي كارني گفت: افزودن اين شركت‌ها به ليست سياه، اقدام بر اساس تحريم‎هاي موجود محسوب مي‎شود. وي همچنين مدعي شد دولت اوباما خود را موظف به عدم تصويب هر گونه تحريم جدي مرتبط با برنامه هسته‎اي مي‎داند.
*جان كري: مذاكرات با ايران به زودي از سر گرفته مي‌شود
در همين حال وزير امور خارجه آمريكا گفت كه انتظار مي‌رود مذاكرات هسته‌اي بين 1+5 و ايران به زودي از سرگرفته شود.
جان كري گفت كه ما در حال حصول پيشرفتيم، ولي فكر مي‌كنم به مرحله‌اي در مذاكرات رسيده‌ايم كه مذاكره‌كنندگان نياز به مشورت و مكث كردن را احساس مي‌كنند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، كري با اشاره به مذاكرات كارشناسي ايران و گروه 1+5 گفت: انتظار مي‌رود كه مذاكرات در چند روز آينده ادامه پيدا كند.
كاترين اشتون، رئيس سيات خارجي اتحاديه اروپا گفت كه دو طرف براي گفتگو و مشورت بيشتر به كشورهايشان بازگشتند.
وزير امور خارجه آمريكا گفت كه با كاترين اشتون صحبت كرده است و انتظار دارد كه "اجراي كامل توافق را به پيش ببريم."
كري با اشاره به وقفه‌اي كه در مذاكرات افتاده است گفت: اين بخشي طبيعي است، روند توسعه طرح اجراي توافق است.
*وزيران خارجه اتحاديه اروپا فردا درباره ايران گفتگو مي‌كنند
وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا هم قصد دارند فردا در نشست ماهانه رسمي‌شان در بروكسل درباره تحولات خاورميانه از جمله ايران، سوريه، لبنان و فلسطين گفتگو كنند.
يك مقام عالي‌رتبه اتحاديه اروپا گفت كه كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين نشست درباره توافق موقتي ايران و گروه 1+5 كه در آذر ماه در ژنو حاصل شد به 28 وزير امور خارجه اتحاديه اروپا اطلاعات ارائه خواهد كرد.
اين مقام عالي‌رتبه اتحاديه اروپا كه خواست نامش فاش نشود گفت كه شوراي امور خارجي اتحاديه اروپا درباره لغو نسبي تحريم‌ها عليه ايران به دنبال توافق ژنو صحبت خواهد كرد.
وي با بيان اين كه "ما هنوز آماده نيستيم" افزود كه ايران بايد "برنامه غني‌سازي‌شان را اين جا و آن جا تعليق كند و ميزان اورانيوم غني‌شده را كاهش دهند." اين مقام عالي‌رتبه اتحاديه اروپا تاكيد كرد: وقتي آماده شديم آن‌ها به سراغ تعليق نسبي تحريم‌ها خواهيم رفت و اميدواريم اين بتواند هر چه زودتر انجام شود، اما انتظار نمي‌رود تصميمي در روز دوشنبه اتخاذ شود.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن