تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819607031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاريجاني:سياستمدار ريشه دار فضا را آرام مي كند، سياستمدار بادكنكي توفان راه مي اندازد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: لاريجاني:سياستمدار ريشه دار فضا را آرام مي كند، سياستمدار بادكنكي توفان راه مي اندازد


به گزارش ايرنا، «علي لاريجاني» روز پنجشنبه در مراسم اربعين عسگر اولادي اظهار داشت:حزب موتلفه حزب ريشه داري است و از باقيات و صالحات مرحوم عسگر اولادي محسوب مي شود.

وي ابراز اميدواري كرد دستاوردهاي مرحوم عسگر اولادي در تقويت جمهوري اسلامي و سامانبخشي امور سياسي همچنان نقش داشته باشد.

رييس مجلس شوراي اسلامي عسگر اولادي را از سياستمداران برجسته كشور دانست كه خلا وجودي او به سادگي پر نمي شود .

لاريجاني گفت : مرحوم عسگر اولادي در طول بيش از نيم قرن در ساحت سياسي كشور نقش موثري را ايفا كرد و امروز هم بايد شناخت دقيق تري از رفتار سياسي ايشان داشته باشيم.

وي ادامه داد: سياستمداران بايد در عرصه سياست رفتار سنجيده و حكيمانه داشته باشند و طوفان زا نباشند و فرق سياستمدار ريشه دار با سياستمدار بادكنكي نيز در همين است.

رييس مجلس اضافه كرد: سياست مدار بادكنكي تا فضا طوفاني نشود به فضا صعود نمي كند و سياست مدار بادكنكي شرايط سياسي را تا طوفاني نكند خود را نشان نمي دهد.

لاريجاني ادامه داد: سياستمدار ريشه دار چون بر اساس حكمت حركت مي كند سعي در آرام كردن فضا دارد و در نفي ديگران زندگي نمي كند.

وي ادامه داد: سياستمداران ريشه دار در فضايي كه افكار پوپوليستي حاكم باشد نمي توانند فعاليت كنند و در فضاي شك برانگيز رشد نمي يابند.

رييس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: مرحوم عسگر اولادي بعد از انقلاب كه نسبت به ريشه هاي انقلاب سوالاتي ايجاد مي شد رفتار متين و مشفقانه اي داشت و سلوك ايشان در سالهاي اخير هم از سر حكمت و درد بود.

وي ادامه داد: ايشان تابع شرايط نبود بلكه شرايط را تغيير مي داد و مثل سياستمداراني نبود كه حقيقت را در خود معني كرده و تابع شرايط باشند.

رييس مجلس شوراي اسلامي سياست اخلاق و تغيير مدن را جزء علوم عملي خواند و گفت: اين علوم جزو علومي هستند كه واقعيات را تغيير مي دهند و در اخلاق و سياست بايد هدفدار زندگي كرد و سياستمدار تاثير گذار بايد مطابق ارمانها واقعيات را به سمت اهداف بكشاند و مرحوم عسگر اولادي سياستمداري بود كه واقعيات را به سمت مرحله متعالي تر مي كشاند و شرايط را تغيير مي داد و سرمايه به حساب مي آمد.

لاريجاني گفت: افرادي مثل عسگر اولادي از نفت با ارزش تر هستند و سرمايه ملي مي باشند كه با اين افراد مي توان كشور را بدون نفت اداره كرد.

وي مسلكي بودن را از شيوه هاي رفتاري مرحوم عسگر اولادي خواند و گفت: سلوك ايشان از نظر سياسي بسيار مهم است و براي پست و منصب تلاش نمي كرد.

رييس مجلس اخلاق مداري را از ديگر وجوه شخصيتي مرحوم عسگر اولادي دانست و گفت: اين رفتار حتي در مخاطبات ايشان در دوره دوم خرداد ديده مي شد و نقدشان از سرحكمت بودكه نشان دهنده اصالت فكري و ديني ايشان بوده است.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن