تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802986548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدارهاي ايمني مصرف گاز را جدي بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: هشدارهاي ايمني مصرف گاز را جدي بگيريد
تهران/ واحد مركزي خبر/ اقتصادي 1392/09/23
رئيس روابط عمومي شركت ملي گاز ايران گفت : 65 درصد عوامل منجر به مرگ خاموش را انتشار گاز سمي منواكسيد كربن در فضاي مسكوني و غير مسكوني تشكيل مي دهد كه به دليل استفاده نادرست از دودكش وسايل گازسوز يا نداشتن دودكش اتفاق مي افتد.
مجيد بوجارزاده در گفتگو با راديو اقتصاد با هشدار درباره ضرورت رعايت نكات ايمني در استفاده لوازم گاز سوز به ويژه بخاري هاي گاز سوز اعلام كرد : با افزايش توجه مردم به نكات ايمني اميدواريم روز به روز شاهد حوادث كمتري باشيم.
وي افزود :انتشار اين گاز سمي علائم خاص و آشكاري ندارد و بيشتر حوادث و مرگ وميرها بر اثر استنشاق آني صورت مي گيرد كه به ان مرگ خاموش گفته مي شود.
بوجارزاده گفت : 20 درصد علت گاز گرفتگي ناشي از نبود تهويه مناسب در ساختمان است ، 10 درصد علت ان را استفاده نادرست در فضاي نامناسب از وسايل گازسوز تشكيل مي دهد و 5 درصد هم ناشي از نواقص لوازم گاز سوز است.
بوجارزاده با توجه به فرارسيدن فصل سرما و اغاز استفاده از بخاري هاي گاز سوز در برخي مناطق سردسير كشور توصيه كرد : صرفه جويي منطقي در مصرف گاز، همچنين رعايت توصيه هاي ايمني و استفاده از وسايل گازسوز استاندارد در اولويت شهروندان باشد.
بوجارزاده با بيان اينكه خوشبختانه مردم همكاري خوبي دارند ، گفت : تامين گاز مشتركان خانگي، در اولويت قرار دارد و البته اين بخش خوش حساب ترين مشترك هم است.
وي افزود : با توجه به امادگي پالايشگاه ها، خطوط انتقال و تاسيسات تقويت فشار گاز) و انجام بموقع تعميرات اساسي، مشكلي در زمينه تامين گاز مشتركان نداريم اما مديريت مصرف بايد در اولويت باشد.
سخنگوي شركت ملي گازايران با اعلام افت دما در برخي
نقاط كشور، بر استفاده بهنيه و منطقي گاز و رعايت توصيه هاي ايمني هنگام استفاده از وسايل گرمازاي گازسوز تاكيد كرد و خواستار توجه همه بخش ها به ويژه بخش خانگي به مديريت مصرف گاز در فصل سرما شد.
بوجارزاده با بيان اين كه در فصول سرد سال (پاييز و زمستان) استفاده از وسايل گازسوز و مصرف گاز افزايش مي يابد، افزود:
اطمينان از سلامت كاركرد و استاندارد بودن دودكش بخاري ، همچنين دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز در پيشگيري از خطر نشت گاز موثر است.
بوجارزاده با بيان اين كه هنگام نصب وسايل گازسوز به ويژه بخاري، اطمينان از باز بودن مسير دودكش، اهميت ويژه اي دارد، بر نصب كلاهك H در پشت بام نيز تاكيد كرد.
سخنگوي شركت ملي گاز ايران درباره خطرهاي استفاده از بخاري هاي بدون دودكش گفت: استفاده از اين گونه بخاري ها تنها در مكان هايي مانند دفاتر و مغازه هايي كه تبادل هوا به آساني انجام مي شود، مجاز است و استفاده از آنها براي گرم كردن منازل به هيچ وجه توصيه نمي شود.
بوجارزاده همچنين نصب آبگرمكن و ديگر وسايل گازسوز در حمام را خطرآفرين و ممنوع خواند و گفت: دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه ها نيز نبايد از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شود.
با لمس دودكش از گرم بودن آن اطمينان حاصل كنيم و در صورت سرد بودن دودكش فوراً براي خاموش كردن وسيله اقدام شود و نصب صحيح دودكش مورد توجه باشد.
شعله كوچكي مانند شمع روشن كنيم در دهانه لوله خروجي قرار دهيم اين شعله اگر به درون دهنه لوله كشيده نشود ، دودكش بايد اصلاح شود.
سرد بودن لوله بخاري روشن نشانه خارج نشدن گازهاي آلاينده و وارد شدن آن به داخل اتاق بوده و بسيار خطرناك است و بايد براي اطمينان از ورود هواي تازه به اتاق ؛ باز بودن مسير دودكش را كنترل كنيد.
هموطنان براي ايمني بيشتر بايد از لوله هاي فلزي بدون منفذ استفاده كنند ، اتصالات لوله ها نيز بايد محكم باشد و به راحتي جدا نشود.
نصب آبگرمكن و ساير وسايل گازسوز در حمام خطرناك و ممنوع است و به هيچ عنوان نبايد دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شود.
استفاده از لوله هاي فنري و آلومينيومي براي بخاري هم خطرآفرين است و مشتركان خانگي براي ايمني بيشتر بايد از لوله هاي فلزي بدون منفذ استفاده كنند و اتصالات لوله ها نيز بايد به قدري محكم باشد كه قابل جدا شدن نباشد.
دودكش آبگرمكن و هود آشپزخانه ها نيز نبايد از يك لوله يا كانال مشترك عبور داده شود.
در يك دوره زماني 10 ساله - نزديك به هفت هزار نفر (ميانگين 700 نفر در هر سال ) جان خود را به خاطر بي
توجهي به نكات و توصيه هاي ايمني استفاده از گاز و وسايل گازسوز از دست داده اند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن