تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819825370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواندن دفتر يادادشت شخصي منجر به سرقت شد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: خواندن دفتر يادادشت شخصي منجر به سرقت شد
فرمانده انتظامي استان يزد از دستگيري سارق اينترنتي كه 118 مرتبه با ورود به حساب شاكي اقدام به سرقت از حساب شاكي كرده بود خبر داد.

به گزارش ايسنا، سردار امان‌اللهي در تشريح خبر فوق گفت: با اعلام شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه از حساب وي به صورت اينترنتي مبلغ 8 ميليون ريال در چند ماه گذشته، سرقت شده است مأموران پليس فتاي استان يزد، اقدامات لازم را در اين خصوص انجام دادند و در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد متهم با اطلاعات اينترنتي حساب شاكي اقدام به خريد كارت شارژ كرده و در سطح يكي از شهرستان‌هاي يزد به فروش رسانده است.

فرمانده انتظامي استان يزد در ادامه تصريح كرد: كارآگاهان دايره مبارزه با جرايم سايبري پليس فتاي يزد، در ادامه تحقيقات، متهمي به نام «ع. خ» اهل يكي از استانهاي جنوبي كشور ساكن يزد را شناسايي كردند و در ادامه مشخص شد؛ متهم به جرم سرقت موتورسيكلت، تحت تعقيب پليس آگاهي يكي از شهرستان‌هاي استان است كه حسب دستور مقام قضائي با همكاري پليس آگاهي مربوطه متهم دستگير و به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات منتقل شد.

همچنين از وي درمورد سرقت از حساب شاكي به صورت اينترنتي تحقيق شد كه نامبرده بيان كرد، با دوستي نزديك به يكي از نزديكان شاكي به روشي رمزهاي بانكي شاكي را اخذ و اطلاعات حساب در اختيارم قرار گرفت و مرتب با ورود به حساب وي مبالغي را سرقت مي‌كردم. در اين راستا با بررسي صورت گرفته محرز شد متهم با 118 مرتبه ورود به حساب شاكي مبلغ مورد اشاره را سرقت كرده است.

امان اللهي افزود: متهم به همراه پرونده متشكله به مرجع قضايي تحويل و طي حكم قضائي روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي استان يزد در پايان با ارائه هشدارهايي به شهروندان از آنها خواست اين موارد را هميشه مدنظر داشته باشند: به هيچ وجه User name و Password حساب‌هاي بانكي خود را در اختيار كسي، حتي نزديكان قرار ندهيد و در صورتي كه بنا به دلايلي اين اتفاق صورت گرفت سريع اين حساب را مسدود و حساب ديگري افتتاح كنيد. هرگز به اينكه رمز اول حساب را عوض كرديد بسنده نكرده چون ممكن است سارق با تعريف رمز دوم بدون نياز به رمز اول، اقدامات مجرمانه خود را تكميل كند. هيچ گاه رموز حساب خود را درون دفتر و يا در محل يادداشت نكرده چون ممكن است مورد سوءاستفاده قرار گيرد چرا كه در اين پرونده، يكي از نزديكان شاكي با خواندن دفتر يادداشت شاكي رمزهاي بانكي شاكي را سرقت كرده و در اختيار متهم قرار داده است.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن