تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819418696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قراردادهاي فرهنگي شبهه‌ناك مرتضوي+ اسناد قرارداد ميليوني با شبكه 3 سيما


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: قراردادهاي فرهنگي شبهه‌ناك مرتضوي+ اسناد قرارداد ميليوني با شبكه 3 سيما
گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي موجب واكنش سعيد مرتضوي مدير عامل پيشين اين سازمان شد به طوريكه برخي از نتايج تحقيق و تفحص را تكذيب كرد، اين در حالي است كه اسناد موجود نشان از وجود تخلفاتي جدي از جمله در بخش فعاليت‌هاي فرهنگي اين سازمان دارد.


خانه ملت؛ طي واكنش‌هاي سعيد مرتضوي به گزارشات تهيه شده تحقيق و تفحص مجلس برخي مفاد از گزارش توسط مرتضوي تكذيب شده و در مورد برخي از مفاد سخني به ميان نيامده است كه نمونه تكذيبيه‌هاي ارسال شده از جانب مرتضوي، هزينه كرد اين سازمان براي تهيه يك ويژه‌برنامه در شبكه سه سيما بوده‌است.

درك لزوم تهيه ويژه برنامه هفته تأمين اجتماعي در شبكه سه سيما براي بيمه‌شدگان سازمان تأمين اجتماعي كه نيمي از جمعيت كشور را تشكيل داده و منابع سازمان تأمين اجتماعي از حق بيمه پرداختي آنان تأمين مي‌شود مشكل است، حال اينكه هزينه پرداختي براي ساخت اين برنامه به مبلغ يك ميليارد و 500 ميليون ريال توسط سعيد مرتضوي مديرعامل وقت سازمان تأمين اجتماعي تكذيب شده كه اسناد اين قرار داد در ادامه آمده است.

در اين قرارداد و چند قرارداد مشابه ديگر از سوي سازمان تأمين اجتماعي تنها يك شخص براي تهيه برنامه به صدا و سيما معرفي شده كه اين موضوع هم در جاي خود قابل بررسي است، همچنين وقتي مدير عامل وقت سازمان تأمين اجتماعي اين هزينه كرد را رد مي‌كند يعني خود او نيز به چنين هزينه‌هايي بي‌اعتقاد بوده و مي‌داند پذيرش اين هزينه‌ها غيرقابل قبول است.

از مصاديق سوء مديريت، تخصيص اعتبار به هزينه‌كرد غير ضرور در نهادي‌هاي دولتي و نيمه دولتي است كه نمونه اين سوء مديريت‌ها در سازمان تأمين اجتماعي اتفاق افتاده است. سازمان تأمين اجتماعي از جمله سازمان‌هايي است كه وظيفه خدمت‌رساني، آن هم به قشر متوسط به پايين جامعه دارد بنابراين هزينه‌هاي تبليغاتي و تشريفاتي كمتر در اين سازمان توجيه پيدا مي‌كند.

از مصاديق اين هزينه‌كردها مراسمي براي تجليل از رئيس جمهور بود كه تنها براي اجراي مجري برنامه 40 ميليون ريال و براي فيلم‌برداري، عكاسي و ساير تبليغات مراسم 320 ميليون ريال هزينه شده است.

مراسم شصتمين سالگرد سازمان تأمين اجتماعي اوج هزينه كردها

اما اين هزينه‌ها در برگزاري مراسم شصتمين سالگرد سازمان تأمين اجتماعي به اوج خود مي‌رسد، مراسمي كه در سه روز متفاوت و در سه مكان متفاوت برگزار شد، 25 تيرماه در سالن اجلاس سران، 29 تيرماه در سالن وزارت كشور و 31 تير ماه در سالن هتل هماي تهران.

هزينه پذيرايي در سالن اجلاس سران 604 ميليون و 250 هزار ريال بوده كه فقط 35 ميليون ريال آن صرف هزينه‌هاي گل‌آرايي مراسم شده و كرايه سالن‌هاي برگزاري مراسم در سالن اجلاس سران 582 ميليون و 500 هزار ريال بوده است. تنديس‌هاي اهدايي در اين مراسم 120 ميليون ريال و لباس نيرو‌هاي تأمين اجتماعي براي حضور در مراسم 132 ميليون ريال هزينه داشته، همچنين قريب به 800ميليون ريال هزينه رپرتاژ آگهي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار كشور براي درج پوستري با اين عنوان «شصت سال تلاش، امسال موسم حماسه» شده است.

همچنين جمع كل مبالغي كه براي اجراي مراسم در هتل هماي تهران پرداخت شده 1068 ميليون ريال بوده و آنچه كه در مورد برگزاري اين مراسم در هتل هماي تهران جالب توجه است مالكيت هتل است، كه 100 درصد سهام آن متعلق به خود سازمان تأمين اجتماعي است.

براي برگزاري مراسم مختلف سازمان تأمين اجتماعي يك بازنشسته ارتش تحت عنوان مشاور جهت اجراي برنامه‌هاي سازمان تأمين اجتماعي قرارداد منعقد نموده كه ماهيانه حقوق و دستمزد دريافت مي‌نموده است تا در هنگام برگزاري مراسم و همايش‌ها به عنوان مجري ايفاي نقش نمايند، ليكن براي برگزاري سه مراسم (كلنگ‌زني بيمارستان شهيد لواساني، مراسم افطاري سالن اجلاس و مراسم افطاري هتل هما) جمعاً براي سه برنامه فوق به شرح ذيل با شركتي قرارداد منعقد شده است:

مبلغ 20 ميليون ريال بابت ساخت انيميشن

مبلغ 90 ميليون ريال بابت ساخت يك ترانه با نام پيك باد

مبلغ 600 ميليون ريال بابت برگزاري مراسم تجليل و رونمايي از تمبر يادبود در هتل هما

مبلغ 132 ميليون ريال بابت مراسم كلنگ‌زني در بيمارستان لواساني

مبلغ 320 ميليون ريال بابت مراسم تجليل از رئيس جمهور در سالن اجلاس

براي اجرا در برنامه‌هاي فوق جمعاً 1162 ميليون ريال به شركت مذكور پرداخت شده كه سندي مبني بر برگزاري مناقصه جهت واسپاري امور مذكور موجود نيست.

مراسم ديگري در سازمان تأمين اجتماعي تحت عنوان همايش تجليل از چهره‌هاي ماندگار سازمان تأمين اجتماعي برگزار شده است كه هزينه برگزاري آن قريب به 600 ميليون ريال بوده و 60 سكه قطعه سكه تمام بهار آزادي براي اهدا به 60 چهره ماندگار سازمان ارائه شده، علي‌رغم اينكه نام چهره‌هاي ماندگار براي دريافت اين سكه‌ها درج شده اما امضا يا رسيدي از اين نام‌ها در راستاي تأييد دريافت‌هايشان وجود ندارد.

سال گذشته كشور در شرايط اقتصادي بدي قرار داشته و تأكيدات مقام معظم رهبري بر مفاهيم اقتصاد مقاومتي تمركز داشت، اين فشار اقتصادي بر قشر ضعيف جامعه ملموس‌تر بود، حال اينكه يكي از بانيان اصلي رسيدگي به معيشت اين قشر، سازمان تأمين اجتماعي است كه انتظار مخاطبان هدف اين سازمان تمركز ريزترين منابع بر مصارف اين قشر است./

پايان پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن