تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819854956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشرف به اتهام خيانت به دادگاه مي رود/ آيا ديكتاتور سابق پاكستان اعدام مي شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشرف به اتهام خيانت به دادگاه مي رود/ آيا ديكتاتور سابق پاكستان اعدام مي شود؟
رسانه ها از حضور رئيس جمهوري سابق پاكستان در سوم دي ماه در دادگاه براي پاسخگويي به اتهام خيانت به كشور خبر دادند كه در صورت اثبات اين اتهام، حبس ابد يا اعدام در انتظار پرويز مشرف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شينهوا، دادگاه ويژه اي در پاكستان اعلام كرد كه رئيس جمهوري سابق اين كشور براي پاسخگويي به اتهام خيانت به كشور و تعليق قانون اساسي و پارلمان در روز 24 دسامبر (سوم دي) در دادگاه حاضر مي شود و در صورت اثبات اين اتهام، حبس ابد يا اعدام در انتظار پرويز مشرف خواهد بود.

نواز شريف نخست وزير پاكستان ماه گذشته تاييد كرد كه سه قاضي در دادگاه ويژه اي كه ماه دسامبر براي بررسي پرونده خيانت مشرف برگزار مي شود، حضور دارند.

بر اين اساس اين اولين بار در 66 سال گذشته در پاكستان است كه يك رهبر سابق نظامي براي تلاش براي خيانت به كشور محاكمه مي شود.

مشرف علاوه بر اتهام براي ترور بي‌ نظير بوتو نخست‌ وزير سابق پاكستان در دسامبر 2007 به اتهاماتي همچون دست داشتن در يك كودتاي خونين در اكتبر 1999 روبروست.

خبر ديگر اينكه مممنون حسين رئيس جمهوري پاكستان در گفتگو با رسانه ها در كراچي هشدار داد كه اگر مذاكرات صلح با طالبان به شكست بينجامد، گزينه هاي ديگر عليه شبه نظاميان روي ميز است.

اين اظهارات پس از آن مطرح شد كه در پي كشته شدن حكيم الله محسود رهبر تحريك طلبان پاكستان در حمله اول نوامبر به وزيرستان شمالي سركردگان شبه نظاميان مذاكره با دولت را رد كرده و از حملات انتقام جويانه خبر دادند.

رئيس جمهوري پاكستان در عين حال تاكيد كرد كه دولت در پي حل تنش ها با طالبان از طريق مذاكره و برقراري صلح و ثبات در منطقه است.

كد خبر: 2195048

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۵:۰۷

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن