تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820894991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصوبات جلسات شوراي اقتصاد دانشگاه آزاد اعلام شد/ تاسيس شركت سرمايه گذاري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مصوبات جلسات شوراي اقتصاد دانشگاه آزاد اعلام شد/ تاسيس شركت سرمايه گذاري
مصوبات چهار جلسه شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دانشگاه آزاد اسلامي قصد دارد با استفاده از برنامه هاي شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان اين دانشگاه به سوددهي رسيده و از وابستگي دانشگاه به شهريه هاي دانشجويي بكاهد.

اين شورا به منظور تنوع بخشي به درآمدهاي دانشگاه آزاد اسلامي تشكيل شده تا راه هاي وصول درآمد براي دانشگاه را ارائه و از فشار شهريه بر دوش خانواده ها بكاهد.

شوراي اقتصاد تاكنون چهار بار جلسه تشكيل داد و طبق اين مصوبات، در نخستن جلسه مقرر شد مدل درآمدي دانشگاه از حالت دوبخشي درآمد ـ هزينه خارج شود و به مدل سه بخشي درآمدـ سرمايه گذاري ـ كسب سود تبديل شود.

برنامه ريزي لازم براي ايجاد منابع درآمدي متنوع و پايدار، ايجاد درآمد متنوع با رعايت اصول علمي و اخلاقي و حفظ رسالت اصلي، توجه جدي به سرمايه گذاري متناسب با شأن علمي دانشگاه، حضور معنادار و هدفمند استادان، دانشجويان و كاركنان در بخشي از سرمايه گذاري ها و ارزيابي تأسيس بنياد خيريه و شركت هاي سرمايه گذاري از ديگر مصوبات جلسه نخست بود.

همچنين مقرر شده پيش از اجرا كه در فرآيندي تدريجي خواهد بود ابتدا استراتژي ها، رويكردها و سياست هاي انجام فعاليت هاي سرمايه گذاري و ايجاد درآمد متنوع و پايدار تعريف و تعيين شود.

مصوبات جلسه دوم، ارائه دستاوردهاي علمي به بخشهاي خصوصي و دولتي، به كارگيري هر چه كاراتر اعضاي هيات علمي آموزشي، پژوهشي و دانشجويان، به كارگيري كارآمد و اثربخش دارايي هاي ثابت و نقدينگي دانشگاه به منظور بهره وري بيشتر، كمك به توسعه علمي و اقتصادي كشور از طريق مشاركت در امور سرمايه گذاري، كمك به برقراري ارتباطات بين دانشگاه و صنعت و بخش خصوصي است.

در اين جلسه ساختار كلي و اركان شورا مورد بررسي قرار گرفته و چهار كميته تخصصي سرمايه گذاري، منابع و مصارف دانشگاه، خدمات علمي، پژوهشي و فناوري و كميته آموزشهاي ويژه مورد توافق اعضا بوده است.

عدم تمركز در فعاليتهاي سرمايه گذاري، اقتصادي و فعاليتهاي دانشگاه به عنوان يك راهبرد پذيرفته شده و مقرر شد همانطور كه در راه اندازي، تجهيز و دائر كردن دانشگاه ها عدم تمركز موفقيت آميز بوده، فعاليتها به صورت غيرمتمركز اما نظارت شده ادامه يابد.

يك مشاور حقوقي هم در زمينه قانون تجارت و امور ثبت شركتها به اين شورا مشاوره خواهد داد و فعاليتهاي سرمايه گذاري و اقتصادي دانشگاه بر اساس اساسنامه دانشگاه مصوبات هيات امنا و قانون تجارت خواهد بود.

همچنين رويكرد شورا و كميته تخصصي شامل دو سطح داخل و خارج از دانشگاه خواهد بود كه به منظور تأمين مالي فعاليتهاي سرمايه گذاري و اقتصادي از محل منابع فعلي و موجود و صرفه جويي هاي انجام شده در سيستم دانشگاه و تبديل به احسن كردن داراييها و ساير روشهاي مناسب و مورد تأييد رييس دانشگاه آزاد اسلامي صورت مي گيرد.

ارائه پيشنهادات واحد آزمون در خصوص روش وصول شهريه و ايجاد درآمدهاي جديد بدون تأمين هزينه هاي اضافي براي دانشجويان، بررسي موضوع زيان ده بودن مراكز و واحدها، تعيين وضعيت درآمد هزينه مدارس سما و واحدهاي پرديس، پرهيز از تأسيس شركت يا واحدي كه منجر به حذف عنصر رقابت و كاهش كيفيت در درازمدت شود، از ديگر مصوبات بوده است.

اعضاي كميته هاي تخصصي امور سرمايه گذاري، كميته بهره وري و اقتصاد آموزش، خدمات علمي، پژوهشي و فناوري و كميته منابع و مصارف شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان دانشگاه آزاد اسلامي در جلسه سوم اين شورا تعيين و مقرر شد دبير شورا عضو كميته هاي چهارگانه و رابط شورا با كميته هاي تخصصي باشد.

در جلسه چهارم شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان مقرر شد سه مدل پيشنهادي فعاليت هاي سرمايه گذاري دانش بنيان و اقتصادي دانشگاه شامل ورود مستقيم از طريق تاسيس شركت سرمايه گذاري توسط دانشگاه براي فعاليت ها، ورود غيرمستقيم از طريق تاسيس يك شركت سرمايه گذاري توسط افراد خير و هبه آن به دانشگاه و ورود غيرمستقيم از طريق تاسيس يك بنياد خيريه توسط افراد خير و هبه آن به دانشگاه در جلسه هيات امناي مركزي با حضور پنج نفر از اعضا مطرح شود.

كد خبر: 2195231

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۴:۳۲

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن