تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820241210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه سوم اسيران قديمي فلسطيني در زمان مقرر آزاد مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گروه سوم اسيران قديمي فلسطيني در زمان مقرر آزاد مي شوند
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/09/23
وزير امور خارجه آمريكا جمعه شب پيش از ترك فلسطين اشغالي اعلام كرد مرحله سوم از آزادي اسراي قديمي فلسطيني از زندان هاي رژيم صهيونيستي بر اساس توافق قبلي و تا پيش از پايان ماه دسامبر اجرا خواهد شد .
جان كري ديشب پيش از ترك فلسطين اشغالي و عزيمت به ويتنام در فرودگاه به خبرنگاران گفت گروه سوم از اسيران قديمي فلسطيني ( اسرايي كه پيش از امضاي پيمان اسلو در سال 1994 دستگير و زنداني شدند) در موعد مقرر و در تاريخ 29 دسامبر ( 8 دي ) آزاد مي شوند .
كري در حالي اين خبر را اعلام كرد كه در سفر هفته گذشته به منطقه تلاش كرد تشكيلات خودگردان را متقاعد سازد تا با تعويق يك ماهه زمان آزادي اسيران فلسطيني موافقت نمايد اما مقامات فلسطيني با آن مخالفت كردند .
به گزارش خبرگزاري سما از بيت المقدس ، اين در حالي است كه برخي رسانه هاي اسرائيل نوشتند جان كري نگران اين موضوع است كه همزمان با آزادي گروه سوم اسيران قديمي فلسطيني ، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل از اجراي طرحهاي جديد شهرك سازي در اراضي اشغالي كرانه باختري رود اردن خبر دهد كه در ان صورت گفتگوهاي صلح بار ديگر به بن بست خواهد رسيد .
كري در ادامه تلاشهايش براي پيشبرد روند مذاكرات سازش، پنجشنبه شب سه ساعت با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله ديدار كرد . كري در ادامه ديروز با نتانياهو گفتگو كرد .
وي ديشب به خبرنگاران گفت هدف اصلي واشنگتن دستيابي به توافقنامه صلحي پايدار و دائمي ميان رام الله و تل‌اويو است و نمي خواهد طرفين به يك راه حل موقت و مرحله اي برسند .
تشكيلات خودگردان فلسطين چند روز پيش و قبل از سفر جان كري به منطقه تهديد كرده بود اگر اسرائيل گروه سوم از اسراي قديمي فلسطيني را تا اواخر دسامبر آزاد نكند ، گفتگوهاي صلح را با اين رژيم متوقف خواهد كرد .
بنا بر اعلام عيسي قراقع وزير امور اسرا و آزادگان فلسطين ، محمود عباس با هر گونه تلاشهاي اسرائيل و آمريكا براي به تعويق انداختن زمان آزادي اسراي قديمي فلسطيني به شدت مخالف است.
گفتني است حدود 5000 فلسطيني در زندانهاي اسرائيل زنداني هستند و مدت محكوميت برخي از آنان به بيش از 20 سال مي رسد .
براساس توافقات قبلي ، اسرائيل 52 اسير از 104 اسير قديمي فلسطيني را كه قبل از سال 1994 بازداشت و زنداني شده اند ، در ماههاي اكتبر و اوت گذشته آزاد كرد .
براساس توافقي كه با ميانجگري جان كري ميان تل آويو و رام الله حاصل شد ، اسرائيل در ازاي خودداري فلسطينيان از حضور در سازمان هاي بين المللي ،موافقت كرد 104 اسير قديمي را در چهار مرحله آزاد كند .

148/163/

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن