تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819659807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۴ميليون نفر در جهان سرطان دارند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۱۴ميليون نفر در جهان سرطان دارند


براساس گزارش BBC، اطلاعات منتشر شده به سال 2012 اختصاص دارند كه نشان از جهشي قابل توجه در آمار مبتلايان به سرطان نسبت به سال 2008 دارند، به بياني ديگر تعداد مبتلايان به سرطان در سرتاسر جهان از 12.7 ميليون نفر به 14 ميليون نفر رسيده‌است.

از سويي ديگر آمار مرگ‌و‌مير ناشي از اين بيماري نيز افزايش يافته و از 7.6 ميليون نفر به 8.2 ميليون نفر رسيده‌است. تغييرات سريع سبك زندگي افراد در كشورهاي درحال توسعه و جوامع صنعتي از جمله عوامل افزايش شديد تعداد مبتلايان به سرطان نام برده شده‌است.

افزايش آمار افراد سيگاري و چاق و افرادي كه از طول عمر بالا برخوردارند در افزايش تعداد مبتلايان به سرطان دخيل هستند. رايج‌ترين نوع سرطان به گزارش سازمان بهداشت جهاني،‌سرطان ريه است كه در ميان افراد سيگاري از شيوع بيشتري برخوردار است و 1.8 ميليون نفر را به خود آلوده ساخته‌است،‌اين تعداد برابر 13 درصد از كل مبتلايان به انواع سرطان را تشكيل مي‌دهد.

WHO همچنين به افزايش تعداد مبتلايان به سرطان پستان تاكيد دارد، به گفته اين سازمان ابتلا و مرگ ناشي از اين بيماري از سال 2008 تاكنون افزايش قابل توجهي يافته‌است و اين بيماري اكنون يكي از رايج‌ترين انواع سرطان در ميان زنان 140 كشور جهان است.

به گفته ديويد فورمن از آژانس بين‌المللي تحقيقات سرطان، سرطان پستان اصلي‌ترين عامل مرگ ناشي از ابتلا به سرطان در كشورهاي كمتر توسعه يافته و يا درحال توسعه است. به گفته وي دليل اصلي اين رويداد تغيير در سبك زندگي و دسترسي محدود به پيشرفت‌هاي باليني براي مقابله با اين بيماري در مناطقي است كه از توسعه كمتري برخوردارند.

WHO مي‌گويد پيشبرد تكنيك‌هاي رديابي، تشخيص و درمان سرطان پستان در مناطق درحال توسعه به شدت اضطراري است. سازمان بهداشت جهاني، WHO، پيش‌بيني مي‌كند تعداد مبتلايان به انواع سرطان تا سال 2025 سالانه به بيش از 19 ميليون نفر برسد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن