تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802401671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه باید ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به جهان نشان دهند/ حضور حاشیه‌ای ایران در کنفرانس ژنو 2 در شأن ما نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
همه باید ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به جهان نشان دهند/ حضور حاشیه‌ای ایران در کنفرانس ژنو 2 در شأن ما نیست
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حضور حاشیه‌ای جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو 2 در شأن ما نیست.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی" در نمازجمعه عبادی_ سیاسی امروز تهران گفت: شما بزرگان و نفس خودم را به تقوا توصیه می‌کنم.
وی افزود: اگر کسی احساس کند که ممکن است در زندگی به بن‌بست رسیده راه علاجش تقواست، تقوا راه را باز می‌کند و انسان را از بن‌بست نجات می‌دهد و اگر کسی مایل است عنایات ویژه پروردگار نصیبش گردد، راهش تقواست. خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: موضوع، موضوع انسان است، انسان در ابعاد مختلف قابل بحث و بررسی است یک بحث این است که جایگاه انسان در این نظام هستی است، اگر انسان عظمت و کرامت خود را بشناسد این بهترین وسیله است که خود را از گناه حفظ کند. آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: انسان هر سختی‌ را می‌تواند تحمل کند و حاضر است تحمل کند، اما حاضر نمی‌شود ارزش انسانیت را از دست بدهد، در بدو رسالت می‌دانید آیاتی که نازل شد بر پیامبر (ص) این بود "اقراء باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق"، فشرده‌ای از برنامه رسول خدا در این آیات تبیین شده، بعد از توجه به اصل توحید انسان مطرح شده، انسانی که از خون بسته وجودش شروع شده اما به مقامی رسیده است که خداوند او را به علم و دانشش گرامی می‌دارد. وی افزود: خداوند چیزهایی به انسان می‌آموزد که از طریق آن می‌توان به درجات عالی نائل آید، اولین سخن این است که جایگاه انسان در نظام هستی چیست؟ وقتی خدای متعال انسان را آفرید به فرشتگان اعلام کرد که من می‌خواهم خلیفه در زمین قرار دهم، خود این کلمه خلیفه جای بحث زیادی دارد، خلیفه جانشین خدا در زمین، یعنی کار خدایی کند. خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: آدم به عنوان مثال انسانیت و انسان کامل مطرح است، این انسان کامل در زمین کار خدایی می‌کند؛ انبیاء معجزاتشان کار خدایی بود، عیسی‌بن مریم می‌گوید، من بیماری‌های سخت علاج را شفا می‌دهم و مرده‌ها را به اذن خدا زنده می‌کنم اما او نمی‌گوید خدا زنده می‌کند بلکه می‌گوید من به اجازه خدا مرده را زنده می‌کنم چراکه خداوند این اجازه را به من داده است. آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: فرامینی که پیامبر اکرم (ص) به عنوان احکام الهی به مردم می‌دهد، آنچه را که پیامبر (ص) به مردم داده سنت‌های پیغمبر است، بنابراین در این امر باز می‌بینیم انسان مقامی کامل دارد و این عظمت منحصر است به آنان که به عنوان خلیف‌الله مطرح‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: مناسبت‌های متعددی است که من به اهم آن‌ها اشاره می‌کنم؛ روز 19 دی روز قیام مردم قم به واسطه اهانتی که به امام رضوان‌الله شد؛ این مردم انقلابی به جوش آمدند و خروشیدند و فریاد زدند و به خیابان‌ها ریختند، عده‌ای شهید شدند، مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم بیانات مفصلی ایراد کردند و بالاخره فرمودند وعده خدا قطعی است.   
 
وی ادامه داد: اگر مومنین ایمان داشته باشند، ایمانی نافذ و اهل عمل صالح داشته باشند، بصیرت و مقاومت داشته باشند، قطعا پیروزند و اگر در مقطعی این پیروزی را ندیدند به دلیل این بود که بعضی از این‌ها آسیب دید.
 
آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: روز 7 دی، روز کشف حجاب بود، این روز، روزی است که باید این مردم خاطره‌های دوران پهلوی پدر و پسر را فراموش نکنند که این جانیان چه کردند، چه روزهای سختی بر این ملت گذشت، حجاب را برداشتند، این یکی از اصول اساسی بود که برای ضربه زدن به اسلام پهلوی پدر اعمال کرد، من خردسال بودم یادم نمی‌رود صحنه‌های جانسوزی را که در همان دوران دیدم؛ پاسبان رژیم پهلوی حمله می‌کرد به زنی که چادر به سر داشت و چادر را می‌کشید و پاره می‌کرد، در یک بازارچه این حمله اتفاق افتاد و این خانم دست‌هایش را روی سر گذاشت و فورا رفت در کوچه‌ای خودش را پنهان کرد.
 
وی اظهار داشت: زنان پاکی بودند که سال‌ها به حمام نرفتند، چون در آن زمان حمام در منزل نبود و برای این که می‌ترسیدند مورد حمله قرار بگیرند، تنها بحث از حجاب نیست، حجاب تنها یکی از مواردی بود که آنها رویش انگشت گذاشتند تا چهره کشور اسلامی نباشد، به همین دلیل به لباس متحد الشکل توجه کرد، هدف اصلی این بود که مردم روحانی را کمتر ببیند و چهره روحانی و معمم کمتر به چشم بخورد این یک مسئله مهمی است که باید توجه شود چهره جامعه باید اسلامی باشد؛ چهره باید دینی باشد؛ حتی در روایات آمده اگر کسی گناهی مخفیانه انجام می‌دهد و شما نمی‌دانید حق تعرض ندارید و مسئول نیستید اما وقتی گناه را آشکار انجام داد شما همه مسئولید و هر کس باید به اندازه توانش گام بردارد.   
 
آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: روز 7 دی روز یادآوری جنایات پهلوی پدر و پسر است، چه کشتاری چه انسان‌های پاکی در زندان‌ها در زیر شکنجه شهید شدند؛ بالاخره سخن دیگر ما در دعا می‌گوییم خدایا سعی مرا در چیزهایی قرار بده که موجب رضای توست، از این روشن‌تر در جمله دیگر می‌گوییم خدایا به من توفیق بده به کارهایی بپردازم که فردا در قیامت از من سوال می‌کنی که چرا این کارها را انجام ندادی؟ در انتخاب عبادت هم باید ما سعی کنیم، هر عبادتی که خدا را بیشتر راضی می‌کند انتخاب کنیم. اگر می‌خواهید صدقه بدهید روایات می‌گوید اگر خویشاوندت فقیر است اول به او بده و نیاز او را تامین کن. حتی در فطره مستحب است اول به خویشاوند و همسایه و بعد از آن فقرای عامه انجام دهیم انتخاب مهم است. 

 این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن