تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802507040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوداگري برخي تعاوني‌هاي مسكن مهر/ سه متولي دولتي براي يك پروژه!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سوداگري برخي تعاوني‌هاي مسكن مهر/ سه متولي دولتي براي يك پروژه!
خبرگزاري مهر - گروه اقتصادي: برخي از تعاوني هاي مسكن مهر در شهر جديد پرند با گذشت 6 سال از نام‌نويسي اعضا، هنوز واحدها را تحويل نداده و در حالي كه دوسال پروژه را متوقف كرده، از اعضا خواسته است پول بيشتري را پرداخت كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، يكي از پروژه هاي مسكن مهر در شهر جديد پرند كه از سال 86 نامنويسي اعضا را شروع كرده است، هنوز پس از گذشت 6 سال حتي يك واحد را به اعضا تحويل نداده است و با بهانه‌هاي مختلف سعي دارد تا پول بيشتري را هم دريافت كند.

براين اساس، اين سايت 388 واحدي كه پيمانكار آن زيرمجموعه شركت مپسا است، در دو سال گذشته به طور كامل متوقف شده و ساخت و ساز آن نيمه كاره رها شده است، ضمن آنكه برخي از اعضا از قول هيئت مديره اين تعاوني مي گويند پيمانكار پروژه براي ساخت و ساز به كشور عراق رفته و پروژه را نيمه كاره رها كرده است.

اين در حالي است كه براساس اعلام اين شركت تعاوني، واحدها بايد در سال 90 به اعضاء تحويل داده ميشده است اما عدم همكاري هيئت مديره با پيمانكار و بي توجهي به تماس هاي اعضاء موجب شده است كه اعضاء اطلاعي از وضعيت پروژه نداشته باشند و حتي هيئت مديره پاسخگوي تلفن ها و مراجعات مردم به دفتر اين تعاوني نبوده است.

در واقع در سال 86 مبلغ يك ميليون و 50 هزار تومان به حساب اين تعاوني واريز شد و تا آخر سال 89 برخي از اعضاء مبلغ كل آورده را كه 7 ميليون تومان بود را پرداخت كردند. در شهريورماه سال 90 هيئت مديره تعاوني اعلام كردند كه پروژه 72 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و در مراحل پاياني است به همين جهت اعضا بايد دو ميليون تومان ديگر براي محوطه سازي، درب ضدسرقت و انشعبات فردي به حساب اتعاوني واريز كنند.

اما با گذشت حدود دو سال از واريز اين پول به حساب تعاوني نه تنها واحدها تحويل اعضا داده نشد بلكه در اين مدت پروژه بطور كامل نيمه تمام مانده و كار در آن متوقف شده است. از سوي ديگر هيئت مديره به بهانه گراني مصالح ساختماني اعلام كرده كه اعضا بايد حدود 14 ميليون تومان ديگر را براي ادامه ساخت اين پروژه بپردازند در حاليكه آنها قرار بود واحدها را دو سال پيش و قبل از گراني مصالح ساختماني تحويل دهند.

بي توجهي اداره تعاون استان تهران به شكايات اعضا

يكي از اعضاي اين تعاوني در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه افزايش قيمت مصالح ساختماني شامل اعضاي اين تعاوني نمي شود، بيان كرد: وقتي قرار بود دو سال پيش واحدها تكميل شود اما بدقولي شركت تعاوني موجب تاخير در تحويل واحدها شده است چرا بايد اعضا اين مابه التفاوت را پرداخت كنند.

وي افزود: هر بار هيئت مديره به ما اعلام مي كرد كه واحدها در حال ساخت است و مي توانيد از سال آينده فرزندانتان را در مدرسه هاي پرند ثبت نام كنيد اما وقتي پروژه را ديديم متوجه شديم كه متوقف شده است.

اين مالك مسكن مهر با اشاره به اينكه اغلب اعضاء تمام سرمايه خود را براي سهم آورده واحدها به هيئت مديره پرداخت كرده اند، بيان كرد: چه مسئولي پاسخگوي ضرر و زيان متقاضيان ديركرد در تحويل واحدها است و اينكه در دو سال گذشته كه پروژه متوقف بوده سود پول‌هايي كه مردم به حساب تعاوني ريخته‌اند چه سرنوشتي پيدا كرده است.

وي با انتقاد از روند رسيدگي اداره تعاون استان تهران به شكايت اعضاي تعاوني ها، گفت: در اين مدت بارها به اداره تعاون استان مراجعه كرديم اما هر بار با جواب هاي سربالا مواجه شديم و آنها به مشكل تعاوني ها رسيدگي نمي‌كنند.

اين متقاضي مسكن مهر با بيان اينكه اين تعاوني تاكنون مجمع ساليانه براي ارايه عملكرد و بيلان كاري به اعضا برگزار نكرده است، افزود: در اين مدت با پيگيري برخي از اعضا موفق شديم كه آنها را مجبور به دعوت از اعضا و برگزاري مجمع كنيم ضمن آنكه در اين مدت بازرس تعاوني بصورت علني معرفي نشده و در روزنامه رسمي هم اثري از معرفي بازرس نيست.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازي قرار بود با پيمانكاران خاطي مسكن مهر و تعاوني هايي كه به تعهدات خود عمل نمي‌كنند برخورد قانوني شود اما در دو سال گذشته اقدام خاصي از سوي شركت عمران شهر جديد پرند انجام نگرفته است و پيمانكاران و تعاوني ها براي كسب سود بيشتر متقاضيان را وادار به پرداخت پول مي‌كنند در حاليكه واحدها را تحويل نمي‌دهند.

در واقع به دليل اينكه متولي تعاوني‌ها وزارت كار، رفاه و تامين اجتماعي است، وزارت راه و شهرسازي امكان نظارت بر كار تعاوني ها را ندارد و از سوي ديگر ساخت اين پروژه زيرنظر شركت مپسا كه زيرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است انجام مي‌گيرد بنابراين سايت 388 واحدي مسكن مهر سه متولي دارد كه هيچ كدام بر كار آن نظارت نمي‌كنند.

كد خبر: 2194863

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۱:۳۲

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن