تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819357479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شدت عوارض مصرف خودسرانه داروهاي اعصاب و ارام بخش


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شدت عوارض مصرف خودسرانه داروهاي اعصاب و ارام بخش
يك روانپزشك با اشاره به اينكه مصرف خودسرانه داروهاي آرام بخش و اعصاب مي تواند بيماري اوليه فرد را تشديد كند، از مردم خواست از توصيه داروهاي آرام بخش به يكديگر خودداري كنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران كرمانشاه؛دكتر وحيد فرنيا گفت: در اين بين سوء مصرف داروهاي اعصاب و آرام بخش خطر مضاعفي را براي فرد در پي دارد و مي تواند باعث وابستگي و حتي اعتياد شود.

وي اظهار داشت: گاه عوارض سوء مصرف داروهاي اعصاب و آرام بخش آنقدر شديد است كه فرد براي رهايي از اين داروها نيز به درمان دارويي و مشاوره نيازمند مي شود.

به گفته اين پزشك متخصص گاهي برخي از افراد براي حل مشكلات خود از جمله اضطراب، كم خوابي و ... به مصرف خودسرانه داروهاي اعصاب رو مي آورند كه اين داروها به عنوان يك مسكن مقطعي مشكل فرد را از بين مي برد، اما فرد از درمان اصلي مشكل خودباز مي ماند.

فرنيا گفت: علاوه بر اينكه مشكل روحي اين افراد جدي تر و مزمن تر مي شود و بعدها درمان آن سخت تر خواهدشد، بعد از مدتي ديگر بدن فرد در برابر دارو تحمل پيدا مي كند و ديگر به دوزهاي پايين پاسخ نمي دهد و فرد مجبور است مدام ميزان داروي مصرفي خود را افزايش دهد.

آسيب هاي كبدي و كليوي ناشي از افزايش مصرف دارو و همچنين عوارض روحي و اختلالات روانپزشكي از جمله عوارض ناشي از سوء مصرف داروهاي آرام بخش است كه وي از آنها نام برد.

اين روانپزشك داروهايي كه با پسوند « پام» شناخته مي شود از جمله اگزازپام، ديازپام، لورازپام وكلونازپام را از جمله بيشترين داروهاي آرام بخشي دانست كه مورد سوء مصرف قرار مي گيرد و ادامه داد: اين داروها اگر كوتاه مدت و تحت نظر پزشك تجويز شوند عوارضي ندارند، اما اگر خودسرانه و طولاني مدت مصرف شوند عوارض جسمي و رواني فراواني دارند و جزو اعتياد آورترين داروهاي اعصاب و روان هستند.

فرنياتصريح كرد:اين داروها از دسته داروهايي هستند كه افرادي كه از مواد مخدر استفاده مي كنند گاهي براي خوددرماني به مصرف آن روي مي آورند..

انتهاي پيام/ش ك

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن