تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820447669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دختر نوجوان پاكستاني و نامزد صلح نوبل، برنده جايزه كتاب ملي بريتانيا شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دختر نوجوان پاكستاني و نامزد صلح نوبل، برنده جايزه كتاب ملي بريتانيا شد
يوسف‌زاي دختر نوجوان پاكستاني كه انتخاب محبوبي براي دريافت جايزه صلح نوبل امسال نيز بود و اين رقابت را به سازمان ممنوعيت استفاده از سلاح‌هاي شيميايي واگذار كرد، موفق شد تا جايزه كتاب غيرداستاني سال بريتانيا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از تلگراف، اين دختر نوجوان توانست تا نويسندگان بزرگ بريتانيايي مانند بيل برايسون و مكس هيستينگز را در بخش كتاب‌هاي غيرداستاني سال كه از حساس ترين بخش‌هاي جوايز كتاب سال بريتانياست، شكست دهد.

جايزه نويسنده سال بريتانيا به كيت اتكينسون رسيد كه رمان جديدش «زندگي بعد از زندگي» يكي از غايب‌هاي قابل توجه فهرست نامزدهاي جوايز من بوكر امسال بود و يكي از مدعيان برنده شدن جوايز مختلف سال از جمله جايزه كتاب سال واتراستون و جايزه اورنج نيز هست.

از افراد ديگري كه برنده اين جوايز شدند، مي‌توان به ديويد ويليامز بازيگركمدي به عنوان برنده جايزه كتاب كودكان سال و ديويد جيسون در بخش جايزه بيوگرافي سال و همچنين سرآشپز نايجل اسليتر اشاره كرد كه براي كتاب «خوردن» به عنوان بهترين كتاب غذا و نوشيدني سال انتخاب شد. كتاب پرفروش «دختر گمشده» نوشته گيليان فلين نيز عنوان نويسنده بين المللي سال را براي او كسب كرد.

يوسف‌زاي جايزه‌اش را با كريستينا لمب كه در نوشتن كتاب خاطراتش «من ملاله هستم» به او كمك كرد سهيم مي‌شود. با وجود تحسين‌ها و تجليل‌هاي بسيار از شجاعت و وقار روايت يوسف زاي، كه داستان بزرگ شدن او در پاكستان را توصيف مي‌كند، كتاب او در فصل جوايز كنار گذاشته شده است.

اين كتاب زماني توجه جهاني را به خود جلب كرد كه تروريست‌ها در پاكستان كتاب فروشي‌هايي كه اين كتاب را مي‌فروختند، تهديد كردند. اين كتاب شامل جزييات روزي مي‌شود كه در آن يوسف زاي 15 ساله در سال 2012 براي مدرسه رفتن از سوي طالبان مورد اصابت گلوله قرار گرفت. اين كتاب همچنين شامل جزييات پريشان كننده بهبودي او در بيمارستاني در انگليس را نيز توصيف مي‌كند. اما چيزي كه بيشتر از همه مورد تجليل و تحسين منتقدان قرار گرفت، مستقيم بودن و صداقت نويسندگي او بود.

بارونس وارسي در نقد خود براي تلگراف نوشت: او از اصطلاحات تخصصي، لفظ‌هاي در هم و برهم و بوروكراسي تاسف‌واري كه معمولا با يك هدف خوب همراه مي‌شوند عبور كرده و توانسته مردم را وادرا كند تا درباره بزرگترين مشكل دختران جوان در سراسر دنيا يعني حق تحصيل فكر كنند.

با اين حال يوسف زاي بر مسايل ديگري نيز متمركز است و او به فاصله كمي بعد از انتشار كتابش در ماه اكتبر اعلام كرد كه شهرت به هيچ وجه او را از مسير مدرسه اش دور نمي كند و او قصد دارد تا نخست وزير آينده پاكستان شود.

امسال گروهي 50 نفره كار انتخاب فيناليست‌ها را انجام دادند كه متشكل از فروشندگان كتابفروشي‌هاي زنجيره اي، كتابفروشان مستقل، كلي فروشان و روزنامه نگاران حوزه چاپ و نشر است.

برنده نهايي جوايز اسپيس سيورز با يك راي گيري عمومي بين برندگان هر يك از بخش‌ها تعيين خواهد شد. اين راي گيري تا روز نوزدهم دسامبر ادامه دارد.

كد خبر: 2194617

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۰۹:۲۴

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن