تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804052543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اراضي ملي به عنوان طلب پيمانكاران واگذار مي‌شود؟ تيشه مجلسي‌ها بر ريشه منابع طبيعي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: اراضي ملي به عنوان طلب پيمانكاران واگذار مي‌شود؟ تيشه مجلسي‌ها بر ريشه منابع طبيعي
هنوز طعم تلخ تخريب گسترده جنگل‌هاي شمال براي تامين هزينه‌هاي احداث آزادراه تهران - شمال از يادمان نرفته كه اين‌بار مجلسي‌ها يك طرح ويرانگر ديگر را در جهت تخريب اندك داشته‌هاي منابع طبيعي كشور ارائه دادند. طرحي كه بر اساس آن منابع طبيعي كشور براي تامين هزينه پروژه‌هاي عمراني به حراج گذاشته خواهند شد. به گزارش ايسنا طرح «نحوه تامين غيرنقدي مطالبات پيمانكاران پروژه‌هاي عمراني حمل و نقل و آ ب و فاضلاب» كه توسط جمعي از نمايندگان مجلس مطرح شده است، علاوه بر آنكه مخالفت شديد كارشناسان محيط زيست و منابع طبيعي را در پي داشته با مخالفت برخي ديگر از نمايندگان به ويژه كميسيون كشاورزي نيز مواجه شده است به گونه‌اي كه عباس رجايي - رئيس كميسيون كشاورزي و منابع طبيعي مجلس در اين رابطه مي‌گويد: اين طرح به اين معناست كه تمامي مناطق، اراضي كشاورزي، انفال و اراضي ملي را به تاراج بگذاريم. به اعتقاد وي با تصويب اين طرح قطعا محيط زيست و كشاورزي كشور دچار آسيب مي‌شود. به گفته نادر قاضي پور نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي نيز تصويب اين طرح به معناي تغيير كاربري و فروش بهترين زمين‌هاي كشاورزي است. وي تاكيد مي‌كند: اجازه نمي‌دهيم بيت‌المال حيف و ميل شود چون در اين طرح موضوع تهاتر آمده است كه اين به معناي عدم اجازه مناقصه و مزايده و فروش يك طرفه زمين‌هاي بيت‌المال و مرغوب به پيمانكاران است.

نماينده مردم اروميه ادامه مي‌دهد: اين موضوع در مجلس مطرح شده كه 200 هزار ميليارد تومان طلب پيمانكاران براي انجام 70 هزار پروژه وجود دارد، حال سوال اين است كه اگر منابعي وجود نداشت چرا اين پروژه‌ها بر روي ريل كاري افتاده است؟

محمد قسيم عثماني نماينده بوكان نيز در اين باره مي‌گويد: اين چه منطقي است كه زمين‌هاي ملي را براي بازپرداخت بدهي به پيمانكاران بفروشيم؟ ما مي‌دانيم كه حجم زيادي از طرحهاي عمراني معطل مانده‌اند ولي قرار نيست به خاطر فشارهاي به وجود آمده وضع را بدتر از قبل كنيم.

به سرانجام رسيدن پروژه‌هاي عمراني ناتمام و توقف بيش از 90 درصد پروژه‌هاي عمراني به دليل عدم توانايي پرداخت مطالبات پيمانكاران و سرعت بخشي در روند تكميل پروژه‌ها تنها دليل نمايندگان مجلس براي تصويب اين طرح است. در حالي كه تنها با يك حساب سر انگشتي نيز مي‌توان دريافت هزينه‌اي كه از بابت واگذاري اراضي ملي كه گرانبها ترين ثروت كشورها هستند به هيچ وجه با سود پروژه‌هاي عمراني برابر نيست. خداكرم جلالي رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور در اين خصوص مي‌گويد: اين كار كاملا غيركارشناسي بوده و بايد متوقف شود. زيرا كساني كه اين طرح را پيشنهاد داده‌اند هيچ چيز از منابع ملي نمي‌دانند.

اين‌بار هم كه تيشه مجلسي‌ها به جان ريشه منابع طبيعي افتاده، جاي خالي سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور درست هنگام اخذ مهمترين تصميمات زيست محيطي به چشم مي‌خورد و همچنان بدون كسب نظر از متوليان اصلي منابع طبيعي، تصميمات بزرگ گرفته مي‌شود.

جلالي با تاكيد بر اينكه فروش منابع ملي هدر دادن و تاراج بيت المال و انفال است، مي‌افزايد: در مجلس از سازمان جنگل‌ها براي شركت در كميسيون‌هاي مختلف دعوتي به عمل نيامده و اين كار معنادار است؛ اما حتما در كميسيون كشاورزي و منابع طبيعي حضور پيدا خواهيم كرد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن