تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802525138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراتژي عربي جديد منطقه؛ نزديكي به ايران و دوري از عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: استراتژي عربي جديد منطقه؛ نزديكي به ايران و دوري از عربستان
روزنامه لبناني "السفير" در گزارشي با اشاره به برگزاري نشست سران شوراي همكاري خليج فارس در كويت نوشت: در اين نشست روي آوردن به رويكرد جديد نزديكي به ايران و دوري از عربستان در خصوص حل و فصل مشكلات جاري منطقه به خوبي نمايان بود.
اين روزنامه لبناني با اشاره به برگزاري اين نشست در كويت و روند تحولات جاري منطقه نوشت: بروز اختلافات عميق درباره مسايل عربي و منطقه اي، به ويژه بحران سوريه و رابطه ايران در جريان برگزاري نشست سران شوراي همكاري خليج فارس دركويت بركسي پوشيده نبود؛ امري كه شيخ "صباح الحمد الجابر" امير كويت را در موضعي بسيار دشوار براي رسيدن به تفاهم در اين عرصه و چگونگي برخورد با اين قضايا روبرو كرد.
السفير در ادامه با اشاره به وجود اختلاف عربي پيرامون حزب‌الله لبنان ادامه داد: حزب‌الله با اظهار مواضع آشكار عليه عربستان و قرار دادن اين كشور در رديف عاملان حملات تروريستي اخير عليه سفارت ايران در بيروت از يك سو و استقبال از هيأت قطري، در واقع به دنبال تبين اين امر است كه كشورهاي عربي منطقه هرگز در رديف سياست‌هاي خصمانه عربستان عليه حزب‌الله قرار ندارند.
روزنامه لبناني با اشاره به سفر اخير "عبدالله بن زايد آل نهيان" وزير خارجه امارات به تهران و نيز سفر "محمد جواد ظريف" وزيرخارجه ايران به چندين كشور عربي منطقه، تصريح كرد: اين دست از فعاليت‌ها و تحركات سياسي، منطقه اين بار به وسيله كشورهاي عربي به دور از نقش عربستان، شروع شده است.
روزنامه السفير به هشدارهاي برخي از كشورهاي عربي منطقه به عربستان در خصوص نقش بحران آفرين آن در بسياري از كشورهاي منطقه اشاره و تصريح كرد: اين كشورها تهديد كرده‌اند اگر عربستان به سياست‌هاي بحران آفرين خود در منطقه يا حتي عليه ايران و هم پيمانان آن، ادامه دهد، كشورهاي عربي، هيچ گونه مسووليتي پيرامون پيامدها و تأثيرات زياد اين سياست‌ها در منطقه نخواهند داشت و اگر عربستان در سياست خود در قبال منطقه تجديدنظر نكند، كشورهاي عربي منطقه مجبور به تعويق يا خارج كردن عضويت آن از شوراي همكاري خواهند شد.
روزنامه لبناني در ادامه اين مطلب به مشاجره كلامي ميان "شيخ تميم" امير قطر و "سعود الفيصل" وزيرخارجه عربستان در جريان نشست اخير سه كشور كويت، عربستان و قطر اشاره كرد و نوشت: عربستان در اين نشست، قطر را به حمايت از گروه‌هاي اخوان‌المسلمين و تشكيل گروه‌هاي تروريستي در منطقه و اقصي نقاط جهان متهم كرد و قطر نيز در پاسخ عربستان را به حمايت از گروه‌هاي تكفيري مسلح در منطقه متهم كرد و اظهار كرده است كه "سعود الفيصل" از فرماندهان برجسته و مؤثر گروه‌هاي تكفيري سلفي مسلح در منطقه است.
السفير با اشاره به توافق هسته‌اي ايران و غرب و تأثير آن بر بهبود روابط عربي - ايراني نوشت: به دنبال اين توافق، قطر از توافق هسته‌اي ايران بسيار استقبال كرد اين در حالي است كه عربستان همسو با رژيم صهيونيستي به شدت از توافق هسته‌اي ايران ابراز نگراني كرده است.
در بيانيه پاياني شوراي همكاري خليج فارس، ضمن استقبال از توافق ايران با كشورهاي ديگر در خصوص توانايي هسته‌اي ايران، رويكرد جديد ايران در قبال كشورهاي حوزه خليج فارس ستوده شد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن