تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803260938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطيب نماز جمعه تهران عنوان كرد: بلوكه كردن پول‌هاي ايران يعني دزدي


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: خطيب نماز جمعه تهران عنوان كرد:" بلوكه كردن پول‌هاي ايران يعني دزدي
اكونيوز:خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: تيم مذاكره‌كننده كشورمان هرچه بيشتر امتياز بدهد عطش امتيازگري آمريكا و اروپا بيشتر مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصاد ايران(econews.ir)، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني خطيب موقت نمازجمعه تهران، در خطبه دوم خود با اشاره به مذاكرات ايران و گروه 1+5 و بيانات مقام معظم رهبري در اين زمينه، گفت: فرصت خوبي است كه آقايان زيبايي‌هاي انقلاب اسلامي را به دنياي غرب نشان دهند و اكتفا به مسئله هسته‌اي نكنند و در جنب اين مذاكره زيبايي‌هاي انقلاب اسلامي را هم براي آنها تشريح كنند و به آنها بفهمانند كه ايران‌هراسي چيز غلطي است و ايران‌هراسي را ذلوله كنند.
وي افزود: طرف‌هاي ما به آنها بفهمانند كه مبناي حكومت انقلاب اسلامي رأفت و محبت است، محبت به همه حتي به غيرمسلمان و كفار و بگويند كه اميرالمومنين به مالك مي‌گفت به همه محبت كن.
امام‌ جمعه موقت تهران ضمن توصيه خود به مذاكره‌كنندگان كشورمان مبني بر شناخت كامل طرف در مذاكرات، با بيان اينكه نبايد گول لبخندها، دست‌دادن‌هاي حريف را بخوريم، خظاب به تيم مذاكره كننده كشورمان افزود: بدانيد كه علت اصلي دشمني آمريكا با ما هويت اسلامي‌مان است. آنها دشمنان اسلام هستند چون آنها مي‌بينند ايران مبنايش نفي سلطه است و اين براي براي آنها گران است و راه پرپيچ و خمي را طي كنند. بايد عزت، مصلحت و حكمت را در نظر بگيريم و در حفظ آرمان‌ها و منافع حياتي، سخت كوشا باشيد.
آيت‌الله موحدي‌كرماني در اين ارتباط خطاب به تيم مذاكره‌كننده ايران، خاطرنشان كرد: عقب‌نشيني از آنها به معني گسست و تهديد نظام جمهوري اسلامي است، البته مبارزه برنامه‌هاي متنوع دارد. مانند يك رزمنده در ميدان جنگ، هم شمشير دارد و هم سپر و به موقع نياز هم شمشير را به كار مي‌گيرد و هم سر سپر را.
به گفته وي طرف ايراني در مذاكره 1+5 بايد برنامه‌هاي متنوع داشته باشد. در جاي نرمش، نرمش داشته باشد و جاي ارائه قدرت و اعمال قهرمانانه بودن، قهرمانانه باشد.
وي با بيان اينكه اصولي را كه عرض كردم اصول اوليه در مذاكرات بايد باشد، تصريح كرد: در محدوده‌هاي دور از آرمان‌ها و منافع حياتي مي‌شود تفاهم كرد، داد و ستد كرد، توافق و همكاري كرد، اما بايد توجه داشت كه اگر امتيازي مي‌دهيم بايد حداقل به‌طور مساوي هم امتياز بگيريم.
آيت‌الله موحدي‌كرماني تصريح كرد: مبارزه آمريكا و قدرت‌هاي استكباري با ايران در حقيقت مبارزه با قدرت‌گيري اسلام در جهان است و اين را بايد شناخت. حسن نيت در اينجا غلط است. دشمن، دشمن است و تا بتواند اعمال دشمني مي‌كند و نبايد خوش‌ گمان بود.
امام‌جمعه موقت تهران افزود: با وجود تاريخ مملو از درد و رنج، مردم اجازه نمي‌دهند شما عزيزان در مذاكرات اين تاريخ را فراموش كنيد. هرچه بيشتر امتياز دهيد عطش آمريكا و 1+5 بيشتر مي‌شود. آنها سيري‌ناپذيرند. در هر مرحله كه جواب مثبت ديدند، امتياز گرفتند اما توقع و بهانه جديدي براي خودشان پيش آوردند.
«هنوز مركب توافق خشك نشده كه زير همه چيز مي‌زنند و حق غني‌سازي را انكار مي‌كنند و با كمال پررويي مي‌گويند همه چيز روي ميز است. مگر مي‌شود در فضاي مذاكرات چنين سخن گفت و صريحا مي‌گويند ما به ايراني‌ها و رئيس‌جمهور آنها اعتماد نداريم. ايراني‌ها كه بيشتر به شما بي‌اعتماد هستند. اكنون كه وقت اين صحبت‌ها نيست. چه خوب است ادب را مراعات كنيم. هر سخني جايي دارد. عجيب اين است كه مدتي قبل اين ادبيات را اوباما به كار نبرده بود و معناي آن اين است كه گفت‌وگوهاي مقدماتي تاثيري در تعديل دشمني‌هاي آمريكا نداشته است.»
آيت‌الله موحدي‌كرماني با بيان اينكه برخي‌ها فكر مي‌كنند پايبندي به اصول و ارزش‌ها مانع رسيدن به توافق است، اظهار داشت: تجربه نشان داده كه هرچه پايبندي ما بيشتر باشد عظمت، قدرت و هيبت جمهوري اسلامي در نظر طرف مقابل بيشتر خواهد بود.
وي با طرح اين پرسش كه در برابر چنين دشمني بايد چگونه باشيم؟ تاكيد كرد: بايد در حل مشكلات اقتصادي توجه به درون داشته باشيم. يعني همان چيزي كه رهبري بارها تاكيد كردند. ما هم نيروي‌انساني ارزشمند و مغز متفكر داريم و هم ظرفيت‌هاي فراوان، بنابراين بايد از اينها استفاده كنيم و الا دشمن مي‌گويد حق غني‌سازي را براي ايران قبول نداريم و با پررويي بيشتر مدعي مي‌شوند كه ايران بايد غني‌سازي را به صفر برساند.
امام‌جمعه موقت تهران تصريح كرد: طرف‌هاي ما با پررويي مي‌گويند ما از تحريم‌ها كم نمي‌كنيم. خب به درك كه كم نمي‌كنيد. ما خودمان را مجهز مي‌كنيم. ما مچ شما دزدها را مي‌گيريم. به چه حقي پول ايران را بلوكه كرديد. اين يعني دزدي و شما به اين دزدي افتخار مي‌كنيد و بدتر از اينكه با پررويي مي‌گوييد ما فقط 4 هزار ميليارد از پول‌هاي بلوكه‌ شده ايران را به صورت قسطي پس مي‌دهيم و جاي تعجب اين است كه اوباما از مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل در ايران ناراحت مي‌شود، اما مي‌گويم كه مردم ايران باهوش و بيدار هستند و جنايت‌هاي 35 ساله آمريكا را فراموش نكرده‌اند و مردم ما حق دارند بگويند "مرگ بر آمريكا".
آيت‌الله موحدي‌كرماني افزود: امام فرمودند كه اگر آمريكا آدم شود وضع را جور ديگري قرار مي‌دهيم اما همچنين فرمودند كه آدم شدن محال است. غرور و خودبيني و سلطه‌طلبي با روح آمريكايي‌ها عجين شده و تا چنين است مواضع غلطي دارند و متكبرانه سخن مي‌گويند. بايد منتظر باشند كه نه‌ تنها شعار مرگ بر آمريكا برجاست بلكه رساتر، كوبنده‌تر و گوش فلك را كركننده‌تر مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل را ادامه خواهيم داد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خطبه دوم نمازجمعه تهران به ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با مقام معظم رهبري اشاره و ضمن برشمردن بيانات مقام معظم رهبري در اين ديدار، اظهار داشت: رهبري بر اين موضوع كه اقتصاد و سياست در حاشيه و ذيل فرهنگ قرار دارد تاكيد داشتند و اين يعني اينكه اقتصاد و سياست ما فرع و فرهنگ ما اصل است.
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر تهيه پيوست فرهنگي در همه موضوعات، خاطرنشان كرد: اين يعني اينكه اگر نظام ما مصوبات اقتصادي، سياسي و حتي علمي دارد، بايد پيوست فرهنگي را در پي آن به همراه خود داشته باشد تا مبادا اين مصوبات از محدوده فرهنگ اسلامي خارج شود.
آيت‌الله موحدي‌كرماني افزود: بايد مواظب باشيم علف‌هاي هرز در فرهنگ ما رخنه نكند و آسيب نزند. هم دولت و هم مردم موظف هستند در امر فرهنگ كوشا باشند. دشمن بيدار است و هزاران رسانه صوتي، تصويري و مكتوب اينترنتي در جهان اسلام به راه انداخته‌اند تا فكر جوان‌هاي ما را تخريب كنند و آنها را از اصول ديني خود جدا كنند.
وي تصريح كرد: چرا بايد در برابر آنها فضاي كشورمان را از برنامه‌هاي خوب، ارشادكننده و تذكردهنده پر نكنيم. كشورمان كه در اختيار خودمان است.
امام‌جمعه موقت تهران در ادامه از تهيه و ارائه يك حلقه CD به مغازه‌داران جهت پخش آن به عموم مردم در حين مراجعه به مغازه پيشنهاد كرد، افزود: وزارت ارشاد بايد CD ارزشي و هدفمند تهيه كند و در اختيار همه مردم و مغازه‌داران قرار دهد. مغازه‌داران اين CD را از لحظه‌اي كه در مغازه را باز مي‌كنند فعال كنند و پخش كنند تا شما ببينيد چه اثري در كوتاه‌مدت خواهد گذاشت.
آيت‌الله موحدي كرماني تصريح كرد: با پخش اين CD وقتي بدحجاب‌ها در خيابان، بازار و ... وارد شوند مي‌بينند و مي‌شنوند اين فرياد را كه خانم و خواهران حرمت خون شهدا را حفظ كنيد. از حضرت صديقه زهرا(س) بياموزيد. خواهرم جامعه را آلوده نكنيد و پوشش را مراعات كنيد و وقتي جامعه ما از اين فرهنگ‌ها پر شد در فرصت كوتاهي فرهنگ ما از اين وضع بدي كه بدحجاب‌ها دارند انشاءالله تقليل پيدا خواهد كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به مناسبت‌هاي مختلف از جمله 8 صفر، وفات سلمان‌فارسي، ولادت امام موسي‌بن جعفر (ع)، شهادت آيت‌الله دستغيب، 9 صفر و ايام شهادت ياسر و شهادت دكتر مفتح اشاره كرد.
آيت‌الله موحدي‌كرماني در خطبه اول نمازجمعه تهران اطاعت از خدا، پرهيز از معصيت و فراموش نكردن خداوند و عدم كفران را از ويژگي‌هاي مومنان برشمرد و افزود: هر چيزي ظاهر و باطني دارد. قرآن هم ظاهر و باطن دارد. بزرگان، پيامبران و ائمه‌اطهار هم ظاهر و باطن داشتند.
امام‌جمعه موقت تهران افزود: شيطان مي‌كوشد ظاهر را از گناه زيبا كند يعني گناهي كه بسيار زشت است زينت دهد تا از انسان‌ها دل‌ربايي كنند. اگر جوانان از من بپرسند كه چه كنيم از گناه به دور باشيم، من مي‌گويم كه باطن گناه را ببينيد. شيطان ظاهر گناه را زيبا مي‌كند. به عنوان مثال شيطان به دنبال اين است دنيا را در ظاهر زيبا جلوه دهد و بنابراين بايد حواستان باشد كه گول نخوريد و دنيا گول‌تان نزند.
وي غيبت را از كليدي‌ترين گناهان برشمرد و افزود: مراقب باشيد وقتي كه دور هم جمع مي‌شويد، غيبت نكنيد كه اين كار مساوي است با خوردن گوشت برادر ديني خود و كليد غيبت نيز با جمله چه خبر آغاز مي‌شود.
آيت‌الله موحدي‌كرماني جنگ را نيز داراي ظاهر و باطن عنوان كرد و افزود: در زندگي شما جنگ قطعي است. دشمن به شما حمله مي‌كند و شما بايد دفاع كنيد و اگر دفاع نكنيد ذليل مي‌شويد و عزت و شرف‌تان به باد مي‌رود. هر چند كه قرآن اعلام مي‌دارد جنگ مكروه است اما باطن در جنگ عزت، كرامت و شرف را به همراه دارد.
امام جمعه موقت تهران افزود: روزه نيز ظاهر و باطن دارد. ممكن است در ظاهر روزه چيز سخت و سنگيني باشد اما باطن آن حسنات زيادي دارد.
وي با بيان اينكه مومن در نماز خواندن نبايد به ظاهر آن اكتفا كند و بايد به باطن آن كه همان معراج است توجه كند، افزود: براي زنده كردن دين بايد فشارهاي اقتصادي و دشواري‌هاي زندان را تحمل كنيم كه همه اينها باطني دارد، هر چند ظاهرش سخت و دشوار است.
آيت‌الله موحدي‌كرماني در پايان خاطرنشان كرد: كربلا نيز ظاهر و باطني داشت. روي ديگر كربلا اين بود كه شهادت، عزت و افتخار براي مسلمين امام حسين(ع) و ذلت دشمن و نابودي آنها را همراه داشت. در مقطعي به ناچار بايد كربلاهايي هم به وجود آيد. كربلا افتخار و عزت ماست. كربلا به ما استقلال و شرف داد. كربلا به انبياء نيز ارائه شد و به آنها تذكر داده شد كه الگوي عبوديت شما حسين(ع) است و شما هم بايد حسيني باشيد. بنابراين خداوند كربلا را براي انبياء به عنوان يك الگو مطرح مي‌كند و اين همان باطن كربلا است.
انتهاي پيام//

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن