تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطبه دوم نمازجمعه تهران (بخش اول)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خطبه دوم نمازجمعه تهران (بخش اول)
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/22
خطيب جمعه تهران ، مسئله مذاكرات هسته اي كشورمان با گروه 1+5 را يكي از مهمترين موضوعات كشور دانست و با قدرداني از هيئت مذاكره كننده كشورمان گفت: اين مذاكرات فرصت خوبي است تا زيبايي هاي انقلاب و نظام اسلامي به دنياي غرب نشان داده شود.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر ، آيت الله موحدي كرماني در خطبه هاي دوم نماز جمعه تهران افزود: بايد در اين مذاكرات به جهان غرب تفهيم شود كه ايران هراسي موضوع غلطي است چرا كه مبناي حكومت اسلامي رأفت و محبت است.
وي با تاكيد بر هوشياري هيئت مذاكره كننده كشورمان براي شناخت طرف مقابل گفت: نبايد گول لبخندها و دست دادن هاي آنها را در مذاكرات خورد چرا كه علت اصلي دشمني آمريكا با ملت ايران هويت اسلامي مردم ماست.
امام جمعه موقت تهران افزود: آمريكا فهميده كه مبناي نظام و انقلاب ايران نفي سلطه است و به همين خاطر درصدد مقابله با ايران از طرق مختلف است.
آيت الله موحدي كرماني مذاكرات هسته اي را بسيار پر پيچ و خم دانست و گفت: بايد در مذاكرات عزت ، حكمت و مصلحت نظام در نظر گرفته شود و براي حفظ آرمان ها و مباني حياتي نظام و انقلاب كوشا بود چرا كه عقب نشيني از اين ارزش ها موجب گسست نظام اسلامي است.
وي افزود : بايد توجه داشت كه در اين مذاكرات اگر امتيازي مي دهيم حداقل به صورت مساوي امتياز بگيريم.
خطيب جمعه تهران گفت: ضديت آمريكا و استكبار جهاني با ايران مبارزه با قدرت گيري اسلام در جهان است كه اين موضوع بايد هميشه مدنظر باشد.
آيت الله موحدي كرماني همچنين با اشاره به اين كه موضوع حسن نيت در مذاكرات با فراموش كردن درد و رنج هاي تاريخي مردم ايران از آمريكا و استكبار جهاني فرق مي كند افزود: مردم اجازه نمي دهند در مذاكرات اين تاريخ فراموش شود.
وي همچنين با اشاره به رفتارها و گفتارهاي دوگانه غرب و آمريكا با ايران گفت: بايد در مذاكرات مواظب بود كه تسليم زياده طلبي هاي غرب نشويم چرا كه اگر هر چقدر به آنها بيشتر امتياز بدهيم عطش آنها بيشتر خواهد شد و توقعات جديدي براي آنها پيش خواهد آمد.
خطيب جمعه تهران همچنين با اشاره به اظهارات مقامات آمريكايي به ويژه رئيس جمهور اين كشور در خصوص بي اعتمادي به ملت و رئيس جمهور ايران افزود: مردم ايران نيز به شما اعتماد ندارند و شما بايد در گفتارها و رفتارهاي خود ادب را در قبال ملت ايران رعايت كنيد.
آيت الله موحدي كرماني همچنين پايبندي به ارزش هاي نظام در مذاكرات 1+5 را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: تجربه نشان داده ما هر چقدر بيشتر به ارزش هاي اسلام و نظام پايبند باشيم عظمت و عزت جمهوري اسلامي ايران در طرف مقابل بيشتر خواهد بود.
وي همچنين با بيان اينكه غني سازي حق ملت ايران است به اظهارات مقامات غربي در خصوص تحريم ها اشاره كرد و افزود: آمريكا منابع مالي ايران را به صورت غيرقانوني بلوكه كرده و معناي آن دزدي آشكار است و اين كشور به آن افتخار مي كند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ناراحتي رئيس جمهور آمريكا و مقامات آمريكايي از شعار «مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل» ملت ايران گفت: آنها بايد بدانند مردم ايران بسيار باهوشند و هرگز جنايات 35 ساله آنها را درخصوص ملت فراموش نكردند و حق دارند فرياد «مرگ بر آمريكا» سردهند.
آيت الله موحدي كرماني افزود: مقامات آمريكايي بايد بدانند تا زماني كه نسبت به ملت ايران غرور و تفكرات سلطه طلبانه دارند و حق ملت ايران را به رسميت نمي شناسند و با مردم ايران در گفتارها و رفتارهايشان صادق نيستند ، شعار مرگ بر آمريكا همچنان پابرجاست.
وي گفت: مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل ملت ايران همچنان ادامه دارد.
امام جمعه موقت تهران همچنين بر استفاده از توان داخلي در حوزه هاي مختلف نيروي انساني و منابع براي مقابله با تحريم ها تاكيد كرد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن