تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819490560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 8 برابري پهناي باند تا پايان سال/ تنبيه افزايش دهندگان تعرفه خدمات تلفن همراه و اينترنت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: افزايش 8 برابري پهناي باند تا پايان سال/ تنبيه افزايش دهندگان تعرفه خدمات تلفن همراه و اينترنت
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از افزايش 20 برابري پهناي باند اينترنت در 100 روز گذشته خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر پهناي باند اينترنت كشور 550 گيگابايت در ثانيه بوده است و تا كنون اين عدد را به 800 گيگابايت در ثانيه شده است و تا پايان سال به 4 ترابايت يعني 8 برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر واعظي در جلسه نشست مشترك وزير ارتباطات با معاونت علمي و فناوري با ابراز اميدواري از برداشتن گام هايي در زمينه توسعه شركت هاي دانش بنيان ICT تا سه سال آينده، افزود: اولويت دادن به اقتصاد دانش بنيان و رفع مشكلات كشور توسط محققان كشور از اولويت هاي اين وزارتخانه است كه در صدد هستيم با همكاري اين وزارتخانه و معاون علمي و فناوري رياست جمهوري اين ا ولويت ها را محقق كنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به تاكيد دولت به موضوع ICT و شركت هاي دانش بنيان فعال در اين زمينه اظهار داشت: در دو هفته گذشته كه در خصوص بودجه در حال مذاكره بوديم اعضاي دولت و شخص رئيس جمهور تاكيد خاصي بر بودجه هاي معاونت علمي و فناوري شده است كه با توجه به بودجه هاي سال قبل رشد چشمگيري داشته است كه اين موجب مي شود مسئوليت ما در حوزه فناوري و شركت هاي دانش بنيان چند برابر شود.

وي با تاكيد بر اينكه وزارت ارتباطات قصد تصدي گري ندارد، خاطر نشان كرد: اين وزارتخانه درصدد است تا با ايجاد بسترهاي لازم مشاركت بخش خصوصي را افزايش دهند چرا كه باور داريم كه هر چه توجه بخش خصوصي بيشتر باشد توسعهICT ايجاد خواهد شد.

واعظي با اشاره به برنامه هاي پنجم توسعه خاطر نشان كرد: بر اين اساس تا پايان برنامه پنجم پيش بيني شده است كه اعتبارات لازم براي بخش آي سي تي 48 تا 50 هزار ميليارد تومان افزايش يابد كه از اين ميزان 13 هزار و 800 ميليارد تومان براي بخش زيرساخت هزينه خواهد شد كه بايد براي حضور بخش خصوصي نيز برنامه ريزي شود.

وي با تاكيد بر لزوم ارتباط با دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي كشور يادآور شد: در حال حاضر در پارك فناوري پرديس بورس ايده فناورانه ايجاد شده است كه اقدام موثري خواهد بود چرا كه در حال حاضر تعداد قابل توجهي فارغ التحصيل در رشته هاي مرتبط با ICT داريم.

وزير ارتباطات با اشاره به تعداد فارغ التحصيلان حوزه هاي مرتبط با ICT يادآور شد: با توجه به آمارهاي ارائه شده 20 درصد از نخبگاني كه وارد رشته هاي فني و مهندسي مي شوند علاقه مند به ادامه تحصيل در رشته هاي مرتبط با ICT هستند كه با مشاركت آنها در تحقيق و توسعه مي توانيم پيشرفت هاي مناسبي در اين زمينه داشته باشيم.

واعظي همچنين با تاكيد بر لزوم حمايت از محققان ايراني خارج از كشور اضافه كرد: در اين زمينه بايد بسترهاي لازم را براي دعوت از آنها به كشور فراهم كرد كه در اين زمينه از رئيس مركز تحقيقات فناوري اطلاعات وزارت ICT درخواست شده است تا دعوت از ايرانيان خارج از كشور در دستور كار اين مركز تحقيقاتي قرار گيرد.

وي همچنين به تاكيد دولت در زمينه ايجاد اشتغال در كشور اشاره كرد و ادامه داد: در بعد ازظهر روز شنبه نشست مشتركي با معاون علمي رئيس جمهور و وزير كار خواهيم داشت تا ساز و كار ايجاد اشتغال در اين حوزه مورد بررسي قرار گيرد.

واعظي همچنين از ايجاد شهرك ICT در كشور خبر داد و در اين باره توضيح داد: در حال حاضر در استان البرز منطقه ويژه اقتصادي ايجاد شده است كه فرودگاه پيام وزارت ارتباطات نيز در آن مستقر است.

وي با بيان اينكه اين منطقه هاب پستي كشور است، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين درصدد هستيم تا شهرك ICT در آن مستقر شود كه با توجه به نزديكي اين شهرك به فرودگاه مي توانيم زمينه توسعه فعاليت هاي شركت هاي دانش بنيان در حوزه ICT و همچنين تجاري سازي محصولات اين حوزه گام هاي موثري برداريم.

به گزارش مهر، واعظي با تاكيد بر اينكه وزارت ارتباطات و مسئولان آن اعتقادي به فيلترينگ ندارند، افزود: موضوع فيلنرينگ دو بخش است يك بخش آن فيلتر مربوط به سايتهاي علمي و تخصصي و آموزشي است كه اين سايت ها نبايد فيلتر باشد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بخش دوم فيلترينگ را مربوط به سايت هاي غير اخلاقي دانست و اظهار داشت: اين امر نه اولويت قوه قضائيه و نه دولت است بلكه از مطالبات و درخواست هاي مردم است كه سايت هاي غير اخلاقي در دسترسي نباشند.

وي ادامه داد: در حال حاضر نوجوانان كمتر از 14 سال به مراتب بيشتر و بهتر از والدين خود از اينترنت استفاده مي كنند از اين رو سعي مي شود كه در دسترسي به اين نوع سايت ها نظارتهايي صورت گيرد.

واعظي در عين حال خاطر نشان كرد: موضوع فيلترينگ نيايد بر سرعت اينترنت و دسترسي به سايت علمي اثر گذار باشد.

وزير ارتباطات، ICT‌را پيشران توسعه فناوري در كشور توصيف و اضافه كرد: براي توسعه آينده كشور بايد زير ساخت هاي لازم فراهم شود كه در حال حاضر 51 هزار كيلومتر فيبرنوري در كشور داريم و براي توسعه سراسري ارتباطات درصدد هستيم كه 22 كيلومتر فيبر نوري ديگر به اين ميزان اضافه شود.

وي از افزايش 20 برابري پهناي باند اينترنت در 100 روز گذشته خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر پهناي باند اينترنت كشور 550 گيگابايت در ثانيه بوده است و تا كنون اين عدد را به 800 گيگابايت در ثانيه شده است و تا پايان سال به 4 ترابايت يعني 8 برابر خواهد شد.

وزير ارتباطات با بيان اينكه شبكه اجتماعي كلوب با استقبال گسترده مردم مواجه شده است، گفت: به زودي ابزارهاي تنبيهي براي شركتهاي ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و اينترنت كه افزايش تعرفه داشته اند اعمال مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمود واعظي در حاشيه نشست مشترك با معاونت علمي با اشاره به استقبال مردم از شبكه هاي اجتماعي كه در آن عضو است، افزود: در 4 روز گذشته بيش از 1500 نفر كامنت و يا لايك كرده اند.

وزير ارتباطات بيشترين استقبال مردم از 4 شبكه اجتماعي كه در آن عضو شده است را شبكه اجتماعي كلوب دانست و اظهار داشت: در اين شبكه اجتماعي 11 هزار نفر كامنت گذاشته اند.

وي با تاكيد بر ضرورت توسعه اين شبكه هاي اجتماعي يادآور شد: بايد فرصت بيشتري براي اين مقوله گذاشته شود تا كانال ارتباطات باشد ميان مسئولان و مردم.

واعظي همچنين به افزايش نرخ مكالمات اشاره كرد و ياد آورشد: بر اساس تصميمات كميسيون تنظيم مقررات تعرفه هايي براي مكالمات تلفن همراه و اينترنت در نظر گرفته شده است.

وي با تاكيد بر اينكه به زودي سياستهاي لازم در اين زمينه ابلاغ خواهد شد اضافه كرد: با ابلاغ اين سياستها ابزارهاي تنبيهي براي شركتهاي ارائه دهنده خدمات در نظر گرفته مي شود كه از آن جمله مي توان به لغو پروانه فعاليت آنها اشاره كرد.

واعظي همچنين خاطر نشان كرد: تلاش مي شود اين شركتها مكلف به برگرداندن تعرفه مشتركين شوند.

كد خبر: 2194186

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۱:۳۱

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن