تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناوگان كشاورزي استان اصفهان فرسوده است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ناوگان كشاورزي استان اصفهان فرسوده است
اصفهان ـ خبرنگار اطلاعات: استان اصفهان با اينكه در توليد ناوگان و تجهيزات بخش كشاورزي در كشور پيشگام است، اما 69 درصد از ناوگان و تجهيزات آن عمر بيش از 13 سال دارند و فرسوده هستند و بايد 6317 تراكتور و كمباين جديد جايگزين اين ناوگان فرسوده شود.

مهندس اصغر محسن‌زاده كرماني معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان با بيان اين مطلب افزود: سه رويكرد در حوزه مكانيزاسيون بخش كشاورزي در اولويت است كه همه آنها مبتني بر روش‌هاي پايدار توليد است.

او تناسب توسعه‌اي مكانيزاسيون و توجه به فناوري‌هاي نوين را از ديگر اولويت‌ها برشمرد و افزود:‌ ضريب مكانيزاسيون بخش كشاورزي استان اصفهان در سال گذشته 58/1 اسب بخار در هكتار بود كه امسال با تخصيص اعتبارات اين ضريب را به 62/1 اسب بخار در هكتار خواهيم رساند كه اين ضريب در استان نسبت به رقم كشوري 4/0 اسب بخار در هكتار بيشتر است.

به گفته وي درجه مكانيزاسيون بخش كشاورزي استان در دو بخش زراعي و باغي 7/68 درصد است كه تا پايان برنامه پنجم پيش‌بيني مي‌شود اين رقم به 70 درصد برسد.

او با تأكيد بر اينكه 4218 دستگاه تراكتور و كمباين جديد به تجهيزات موجود اضافه مي‌شود، افزود: بايد 6317 تراكتور و كمباين جديد جايگزين تجهيزات فرسوده بخش كشاورزي استان شود.

محسن‌زاده كرماني ادامه داد: براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد 54 واحد جديد مكانيزاسيون در استان فعاليت كند كه تاكنون 22 واحد آن تحقق يافته است.

وي به اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي در استان اشاره كرد و افزود: توسعه و بومي‌سازي فناوري ماشين‌ها و ادوات كشاورزي، تلفيق ادوات جلو سوار و عقب سوار براي برداشت پياز در كشت متراكم و افزايش ظرفيت مزرعه‌اي نشا كار نيمه اتوماتيك پياز از مهمترين اين پروژه‌ها است.

مهندس فرهمند رئيس اداره امور فناوري‌هاي مكانيزه كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان هم خاك‌ورزي حفاظتي را از اولويت‌هاي اين اداره برشمرد و افزود: تا پايان برنامه پنجم 30 درصد اراضي كشاورزي استان اصفهان بايد زير پوشش خدمات شركت‌هاي مكانيزاسيون قرار گيرند.

وي شماره‌گذاري ماشين‌هاي كشاورزي را از ديگر برنامه‌هاي استان بيان كرد و افزود: سالانه 80 تا 100 ميليون ليتر سوخت بايد بين دارندگان ماشين‌هاي كشاورزي استان توزيع شود كه به دليل شماره نداشتن ماشين و نبود كارت سوخت اين روند بسيار مشكل است و توزيع اين سوخت پرسنل سازمان را زمينگير كرده است. به گفته او امسال 11 طرح و 32 پروژه در اين اداره در دست اجرا است اما متأسفانه امسال هيچ بودجه و اعتباري براي انجام اين پروژه اختصاص نيافته است.

وي با تأكيد بر اينكه 3 سال است طرح جايگزيني ماشين‌هاي فرسوده مصوب شده است، گفت: قرار بود در دولت پيشين از محل هدفمندسازي يارانه‌ها اعتبار و رقمي ويژه براي اين طرح اختصاص يابد كه عملياتي نشد و تا اين زمان موفق به نوسازي ناوگان فرسوده استان نشده‌ايم.او اضافه كرد: در گذشته يك دستگاه تراكتور 15 ميليون تومان بود كه امروز اين رقم به 33 ميليون تومان افزايش يافته است و روند بسيار سخت شده است.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن