تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820224108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقليت مسلمان قربانيان حملات فرانسه در آفريقا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اقليت مسلمان قربانيان حملات فرانسه در آفريقا
كارشناس امور فرانسه و آفريقا با انتقاد از اقدامات متناقض پاريس در خصوص دخالت نظامي در آفريقا تاكيد كرد كه اقليت مسلمان، نخستين قرباني اقدامات فرانسه خواهد بود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه العالم؛ "روني نبعا" كارشناس امور فرانسه و آفريقا روز پنجشنبه به خبرنگار العالم گفت: حضور نظامي فرانسه، مسيحيان بانغي را به ارتكاب فاجعه هاي هرچه بيشتر تشويق خواهد كرد.
وي افزود: فرانسه دچار سردرگمي است، از يك سو از افراطي هاي بنيادگرا در يك كشور مدعي لائيسم حمايت مي كند و از سوي ديگر در بانغي به حمايت از يك نظام مسيحي مي پردازد و به اين ترتيب، اقليت مسلمان، نخستين قرباني اقدامات فرانسه خواهد بود.
نخبگان سياسي و فرهنگي فرانسه، با دخالت كشورشان در امور آفريقاي مركزي مخالف هستند، اكثر فرانسوي ها بر اين باورند كه دخالت نظامي كشورشان در اين منطقه، هيچ دستاورد سياسي يا امنيتي نخواهد داشت.
در همين حال خبر كشته شدن دو سرباز فرانسوي در باتلاق درگيري هاي فرقه اي در آفريقاي مركزي، همچون صاعقه اي بر سر مردم فرانسه فرود آمد و اين در حالي است كه تنها پنج روز از عمليات نظامي نيروهاي فرانسه به اين بخش ناآرام قاره آفريقا گذشته بود، با اين حال رييس جمهور فرانسه، همچنان بر ادامه اين ماجراجويي نظامي پافشاري مي كند.
"فرانسوا اولاند" گفت: عمليات نظامي همچنان ادامه خواهد داشت و نيروهاي آفريقايي متعددي به واحدهاي نظامي ما ملحق خواهند شد، ما از اين نيروها حمايت خواهيم كرد و با توجه به نتايج به دست آمده، درباره چگونگي عقب نشيني نيروهاي فرانسوي تصميم گيري خواهيم كرد، با اين حال اوضاع دشوار است.
واكنش هاي عمومي حاكي است كه دخالت نظامي فرانسه در آفريقاي مركزي، از تاييد مردمي برخوردار نيست به ويژه كه فرانسه با وجود آن كه براي اين حمله توانسته بود تاييد بين المللي را با خود همراه كند، اما هنگام حمله، خود را در آفريقاي مركزي تنها يافت.
يك شهروند فرانسوي در اين زمينه به خبرنگار العالم گفت: به نظر من درگيري هاي فرقه اي در اين كشور ادامه خواهد يافت و نمي توان آن را در كوتاه مدت فرونشاند، در اين ميان دخالت نظامي فرانسه پيامدهاي مختلفي خواهد داشت كه مهم ترين آن افزايش اختلافات ديني خواهد بود.
دشواري هايي كه در برابر اين عمليات نظامي وجود دارد، براي فرانسه چالش برانگيز خواهد بود زيرا شمار نيروهاي نظامي فرانسه بسيار محدود است و كشوري كه در آن عمليات مي كند، مساحتي وسيع تر از خاك فرانسه دارد و سربازان آفريقايي كه فرانسه را همراهي مي كنند نيز فاقد آموزش هاي لازم هستند و فرو نشاندن آتش فتنه ميان فرقه هاي آفريقايي در چنين شرايطي ممكن نيست و تنها اتفاقي كه خواهد افتاد، سركوب يك گروه از اقليت هاي مسلمان است.
با وجود تلاش هاي " ژان مارك اِرو" نخست وزير فرانسه براي توجيه توسل اين كشور به زور در آفريقاي مركزي و كاستن از فشار انتقادها، رسانه هاي فرانسوي سيلي از انتقادات را به آن چه آن را جسارت فرانسه خواندند، روانه كردند.
روزنامه "لوكانار آنشينه" دخالت نظامي فرانسه در آفريقاي مركزي را "ماموريت غيرممكن" خواند و از انزواي مكرر فرانسه در عرصه بين المللي به شدت انتقاد كرد و كاريكاتوري از نلسون ماندلا منتشر كرد كه در آن مي گويد: من با دلي مطمئن بدرود حيات مي گويم زيرا آفريقا در دستاني امن قرار دارد.
ناظران بر اين باورند كه دخالت هاي نظامي متوالي فرانسه در آفريقا و كشورهاي عربي نشانه واضحي از سردرگمي فرانسه در سياست خارجي و ناتواني از قانع كردن هم پيمانان سنتي خود براي مشاركت و همراهي در چنين جنگ هايي است.
ارتش فرانسه روز دوشنبه (18 آذر ماه) اعلام كرد كه عمليات خلع سلاح شورشيان را در اين كشور جنگ‌زده آغاز كرده است.
تصميم روز دوشنبه فرانسه براي خلع سلاح شبه نظاميان آفريقاي مركزي در حالي است كه در درگيري هاي خونين سه روز گذشته در شهر بانگوي پايتخت اين كشور حداقل 400 نفر كشته شده اند.اين درگيري ها بين شبه نظاميان وفادار به فرانسيس بوزيزه، رييس جمهور سابق، و شبه نظاميان سلكا به وقوع پيوسته است.
فرانسه نزديك به هزار و 600 نيرو در اين كشور آفريقايي مستقر كرده است و از سوي ديگر نيز اتحاديه آفريقا تصميم دارد تعداد نيروهاي خود را به 6 هزار نفر افزايش دهد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن