تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802417767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمان اجراي فاز دوم هدفمندي به روايت سيف


واضح آرشیو وب فارسی:الف: زمان اجراي فاز دوم هدفمندي به روايت سيف
رئيس كل بانك مركزي از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها پيش از اجراي يكسان سازي نرخ ارز در سال آينده و بازگرداندن پول هاي برداشتي از حساب بانك ها خبر داد و گفت: بانك ها بايد بدهي هاي خود را با دلار ۲۴۵۰ توماني تسويه كنند.

به گزارش تسنيم، ولي الله سيف با حضور در برنامه گفت وگوي ويژه خبري چهارشنبه شب (۲۰ آذرماه) به تشريح اقدامات انجام شده در بانك مركزي طي ۱۰۰ روز نخست آغاز فعاليت دولت يازدهم پرداخت و اظهار داشت: بانك مركزي مسئول سياست گذاري پولي، كنترل قيمت ها و تورم، نظارت بر بانك ها و موسسات اعتباري، مديريت و نظارت بر بازار ارز و ايجاد رقابت در نظام بانكي است.

وي در توضيح اقدامات انجام شده در بانك مركزي طي ۱۰۰ روز گذشته گفت: بانك مركزي در گام اول سياست گذار و تدوين كننده مقررات است يعني بانك مركزي بايد سياست هايي را تنظيم كند كه زمينه ساز رشد و توليد در اقتصاد كشور باشد. بديهي است در نگاه اول و در بدو ورود يك مدير جديد به اين مجموعه بايد اين مقررات و ضوابط موجود براي رسيدن به اهداف ارزيابي شود.

رئيس كل بانك مركزي ضمن اشاره به صدور بخشنامه هاي متعدد و متناقض در سيستم بانكي طي دو سال اخير گفت: اين بخشنامه ها باعث سردرگمي فعالان اقتصادي شده و در عين حال رابطه بانك ها با بانك مركزي را مخدوش كرده بود؛ نياز اصلي بازنگري در اين بخشنامه ها بود كه ما هم براي حمايت از توليد اين دستور را داديم.

بانك ها بايد بدهي هاي خود با دلار ۲۴۵۰ توماني تسويه كنند
سيف با تاكيد براينكه در سال ۹۲ ارز مرجع ۱۲۲۶ توماني اصلا نداشتيم، تصريح كرد: بنابراين تعهدات ارزي بايد با دلار مبادله اي تامين شود از همين رو بايد مكانيزم هاي تسويه بدهي هاي قبلي طراحي مي شد؛ اين مكانيزم طراحي و چند روز قبل به نظام بانكي ابلاغ شد تا مبناي تسويه حساب و رفع ابهامات بانك ها با مشتريان و از طرف ديگر با بانك مركزي نرخ دلار مبادله اي باشد.

اضافه برداشت بانك مركزي از حساب بانك ها غلط بود/ پول بانك ها را بر مي گردانيم
وي همچنين از ديگر اقدامات غلط دوره قبلي مديريت بانك مركزي را برداشت هاي انجام شده از نظام بانكي طي روزهاي پاياني سال گذشته عنوان كرد و افزود: اين برداشت ها با استدلال مابه التفاوت ارزي انجام شد؛ در دوره جديد مديريتي بانك مركزي در اينباره بازنگري انجام داديم.

سيف با تأكيد براينكه برداشت از حساب بانك ها غلط بود، تصريح كرد: حتما بايد مبالغ برداشتي از حساب بانك ها بازگردانده شود البته زمان نهايي بازگرداندن اين مبالغ بستگي به بررسي شرايط بانك ها با بخشنامه جديد است.

رئيس كل بانك مركزي در ادامه ضمن اشاره به اينكه برگرداندن اعتماد به نظام بانكي قدم بزرگي است، اضافه كرد: بخشنامه دستورالعمل ذينفع واحد (ناظر بر حداكثر تسهيلات اعطايي كه مي تواند به يك شخصيت حقوقي و وابسته ها پرداخت شود) مورد ديگري بود كه در دوره مديريت جديد مورد بازنگري قرار گرفت و با شرايط روز منعطف شد. دستورالعمل تسهيلات كلان در جهت حمايت از توليد ساده سازي شد.

وي با بيان اينكه براي برون رفت از ركود تورمي بايد مكانيزم خاصي اتخاذ شود، ادامه داد: هدف اصلي خروج از ركود تا پايان سال ۹۲ و حركت به سمت ايجاد رشد اقتصادي در كشور است؛ بازنگري در مقررات دست و پا گير، تجديد نظر در قوانين كسب و كار و ... ابزارهاي ما براي رسيدن به اين هدف است.

دلار با ثبات شد/ بازار را تحت كنترل داريم
سيف ضمن تاكيد براينكه هدف مشترك كابينه يازدهم كنترل و كاهش تورم است، گفت: روند تورم ماه به ماه كاهنده است و تا پايان ۹۲ حداكثر تورم ۳۵ درصد خواهد بود؛ تورم نقطه به نقطه از ۴۵ درصد به ۳۱.۹ درصد رسيده و تورم ماهانه به يك درصد رسيده است؛ اين علائم جهت گيري مثبت در اقتصاد است. وي همچنين در سخنان خود به ايراد توضيحاتي درباره وضعيت نرخ ارز در بازار پرداخت و با بيان اينكه دلار طي ماه هاي اخير از روند با ثبات برخوردار شده و الان تحت كنترل است؛ گفت: جهت گيري درستي انجام شده و اميدواريم الان به شرايط مطلوب برسيم.

رئيس كل بانك مركزي البته درباره موانع توليد و اقدامات انجام شده براي اين بخش در دولت اينطور توضيح داد كه دولت در اوايل فعاليت روي اين اقدام متمركز شد تا به صورت ضربتي با تصميمات صحيح موانع و مشكلات توليد را شناسايي و قوانين دست و پا گير را مورد بازنگري قرار دهد. اين مصوبه دولت ۳۵ بند داشت كه ۹ مورد مربوط به نظام بانكي مي شد.

وي با بيان اينكه ال سي ۳۰ درصدي از موارد اين بخشنامه بود، تصريح كرد: در جلسات كارشناسي همزمان اجازه خريد ارز از مركز مبادلات را براي ۷۰ درصد ما بقي داديم اما انجام گشايش اعتبار بر اساس تقاضاي اعتبار به نوع رابطه بانك با مشتري نيز بستگي دارد، اگر مشتري بد حساب باشد بانك سخت گيري مي كند.

فعالان اقتصادي را با انتشار آمارهاي به موقع مطلع مي كنيم
سيف در باره مديرت منابع ارزي در كشور و چرايي ايجاد ثبات نرخ ارز در بازار اظهار داشت: بانك مركزي مسئوليت اساسي براي نظارت در بازار و ايجاد اطمينان خاطر براي فعالان اقتصادي دارد. شوك در بازار و نرخ دلار باعث مخاطره شرايط اقتصادي مي شود. روند نزولي در تورم و نقدينگي باعث ثبات قيمت دلار طي ماه هاي اخير شد. در برخي ممكن است كه با يك خبر بازار نوسان پيدا كند اما در سه ماه اخير بانك مركزي با نظارت جدي ثبات را در بازار تقويت كرد.

وي با اشاره به اينكه الان دو نرخ در بازار داريم، افزود: سعي مي كنيم علامت هاي اقتصادي را به موقع به فعلان اقتصادي بدهيم تا تشخيص دهند قيمت واقعي دلار در بازار چقدر است؟ هدف بانك مركزي در بلند مدت حركت به سمت تك نرخي شدن ارز است چراكه ارز چند نرخي موجب فساد در اقتصاد مي شود. پيش نياز يكسان سازي ارز ثبات در بازار اقتصاد است.

تيم يكسان سازي نرخ ارز تشكيل شد/ فاز دوم قبل از ارز تك نرخي اجرا مي شود
اين عضو كابينه دولت يازدهم در همين ارتباط به اجراي يكسان سازي نرخ ارز در اوايل دهه ۸۰ اشاره و تصريح كرد: تيم مربوطه براي يكسان سازي نرخ ارز در بانك مركزي شروع به كار كرده و اقدامات مربوطه را براي تك نرخي كردن ارز تا نيمه دوم سال ۹۳ انجام داده است؛ در بودجه نيز پيش بيني لازم براي يكسان سازي نرخ ارز شده است. پيش بيني ما اين است كه با كنترل نقدينگي در سال آينده نرخ تورم به ۲۵ درصد برسد.

رئيس كل بانك مركزي از اجراي فاز دوم هدفمندي قبل از يكسان سازي نرخ ارز در سال ۹۳ خبر داد و درباره ساز و كار ثبات نرخ ارز در ماه هاي آتي گفت: بهتر است نگوييم ثابت، بانك مركزي مسئول نظارت بر بازار است و سياست ارزي ما شناور مديريت شده است و ارز بايد تابع عرضه و تقاضاي بازار و واقعيت اقتصاد حركت كند نه بر اساس خبرهاي مختلف.

وي با بيان اينكه بانك مركزي بايد اطمينان داشته باشد كه نرخ ارز بازار با واقعيت بازار همخواني داشته باشد، تصريح كرد: هدف اصلي در جهت رشد اقتصادي و كنترل نرخ تورم است تا بتوانيم به ثبات در بازار ارز برسيم. سيف در پاسخ به اين پرسش كه چه مواردي موجب نوسان در بازار مي شود؟ گفت: يكي از ابزارهاي جدي بانك مركزي ارائه آماراهاي اقتصادي به موقع است اين امار و اطلاعات در رشد اقتصادي و سرمايه گذاري اثر مي كذارد اگراين اطلاعات شفاف باشد ديگر اطلاعات به افراد محدود داده نمي شود و همگان به آن دسترسي خواهند داشت.

نقدهاي رئيس كل بانك مركزي به نظام بانكي/ ۳ ايراد بانكي از نگاه سيف
رئيس كل بانك مركزي به فعالان اقتصادي اطمينان داد كه با ارائه آمارهاي به موقع اين بانك امكان پيش بيني آينده اقتصاد را داشته باشند و در ادامه درباره نحوه عملكرد نظام بانكي و نوع تعامل با مردم، اظهار داشت: نظام بانكي را خيلي خوب مي شناسم و نقاط ضعف و قوت را به خوبي مي شناسم من هم نقدهاي زيادي به سيستم بانكي دارم؛ سه گروه اشكال در بانكي وجود دارد؛ يك گروه به بانك مركزي برميگردد و آنهم به خاطر بروكراسي هاي پيچيده و قوانين دست و پاگير كه وظيفه اصلي بانك مركزي اين است كه اصلاح كند.

وي با بيان اينكه سري دوم اشكالات به نوع نگاه و توقع دولتها از نظام بانكي برميگردد، افزود: مصوبه هاي دولت در تحميل تكليفات غيركارشناسي به نظام بانكي موجب شده عمده منابع نظام بانكي در جهت هاي غيراقتصادي مصرف شود. حجم مطالبات بانك ها از بازتاب هاي چنين رفتارهايي است.

سيف ضمن اشاره به اينكه گروه سوم اشكالات به تك تك بانكها برميگردد، ادامه داد: بانك ها بايد به روشهاي نوين بانكداري دنيا مجهز شوند. در كشورمان نميتوانيم از همه دستاوردهاي بانكداري سنتي استفاده كنيم. آنچه مسلم است اين است كه بايد از بخش هاي عمده تجربيات بانكداري دنيا استفاده شود. بانكداري اسلامي در دنيا هم پيشرفت خوبي كرده و برخي كشورهاي كارهاي خوبي كردند. وقتي تصميم گرفتيم ربا را از نظام بانكي حذف كنيم، اين را در كليه بانكها پياده سازي كرديم.

رئيس كل بانك مركزي با تاكيد براينكه بايد در متون قراردادهاي موجود بازنگري كنيم، گفت: در كنار اين قوانين غافل ماندن از پيشرفت سريع در بانكداري الكترونيك است. البته الحق و الانصاف بانكها نسبت به ۷-۸ سال گذشته خيلي پيشرفت كردند اما از دستاودرهاي اين بانكداري به طور كامل استفاده نكرديم. اين امر ميتواند ابتدا در بازسازي ساختار بانك مركزي در دستور كار قرار گيرد.

به گفته سيف، مقوله نظارت بر بانكها در بانك مركزي پيچيدگي هاي زيادي دارد. ما بخش عمده اي از فعاليت هاي بانكيمان تحت عنوان بازار غيرمتشكل پولي خارج از نظارت بانك مركزي انجام مي شود كه ناگوار است و بايد به سرعت تحت كنترل بانك مركزي قرار بگيرد. بايد در اين زمينه ساير دستگاه ها با بانك مركزي همكاري كنند. اين عضو كابينه دولت يازدهم تصريح كرد: اگر بخواهيم تصويري مطلوب از وظايف و جايگاه بانك مركزي در آينده ارائه دهيم راه سنگيني در پيش داريم و بايد تبعات و سختي هايش را بپذيريم. نظام بانكي براي ادامه فعاليت بايد از ساختار محكمي برخوردار شود.

وي با تاكيد براينكه نرخ هاي سود بايد قابل قبول اقتصاد باشد؛ خاطرنشان كرد: وجود شرايط رقابتي در نظام باتكي مي تواند به جذب مشتري كمك بسياري كند. نرخ هاي سود و هزينه هاي بانكي مي تواند مبناي جذب مشتري باشد. سرمايه اصلي يك بانك اقبال مشتريان است.

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن