تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشت گذاري پاييزي در جنگل اليمستان +عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: گشت گذاري پاييزي در جنگل اليمستان +عكس
اين منطقه به طلاي سبز ايران مشهور است و داراي مه غليظ و جنگل هاي سرسبز و انبوه مي باشد.اين جنگلها محل رويش گياه " اليما " ست كه درارديبهشت ماه رشد مي كند. مي گويند نام جنگل اليمستان نيز برگرفته ازآن مي باشد.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

چندي پيش در سفر به جنگل و روستاي اليمستان، ضمن عبور از خط الراس فيل بند، قله امامزاده قاسم را طي كرده بوديم، اما به دليل كمبود وقت و تاريكي هوا نتوانستيم از مناظر و مسير راه لذت كافي را ببريم. بنابراين با دوستان قرار گذاشتيم ضمن سفر مجدد به اين منطقه ضمن ديدار از جنگل زيباي اليمستان صعودي دوباره به قله امامزاده قاسم به ارتفاع 2512 متر داشته باشيم. به همين منظور در روز مقرر ساعت 5 صبح تهران را به مقصد آمل ترك و در كيلومتر 140 در جاده هراز و در حدود 30 كيلومتري شهر آمل پس از جاده‌‌هاي نمارستاق و يوش بلده وارد جاده‌اي فرعي در سمت راست خودمان شديم.

براي راهنمايي بيشتر بد نيست بدانيد كه در ابتداي اين جاده تابلويي نصب شده است كه روي آن نوشته شده امامزاده لهاش. وارد جاده آسفالته كه بشويد از طريق اين جاده با پيچ‌‌هاي فوق‌العاده خطرناكش و با حدود 800 متر افزايش ارتفاع به روستاي اليمستان خواهيد رسيد. اگر در ورودي روستا به نگهباني برخورد كرديد كه مانع ورود شما به روستا شد چندان تعجب نكنيد. هنگام ورود در ابتداي روستا نگهباني ايستاده بود كه مانع ورود گروه 6 نفره ما به روستا شد. پس از پرس و جو گفت كه براي رسيدن به قله امامزاده قاسم و همچنين جنگل اليمستان بايستي از مسير ديگري كه حدود 100 متر پائين‌تر از روستا است، استفاده كنيم. پيدا كردن مسير پيشنهادي راحت بود. در ابتداي مسير تابلويي قرار گرفته كه روي آن نوشته شده: ورود كوهنوردان و گردشگران به داخل روستاي اليمستان ممنوع است. در حقيقت اهالي روستا، مسير ورود به جنگل را طوري طراحي كرده‌اند كه كوهنوردان و گردشگران از داخل روستا عبور نكنند.

پس از پارك اتومبيل و صرف صبحانه در ارتفاع 1660متري وارد جنگل اليمستان مي‌شويم كه در اين فصل از سال مي‌توانيم زيبا‌‌ترين وذشگفت‌انگيز‌‌‌ترين مناظر طبيعي را براحتي ببينيم و لذت ببريم.وقتي در دل جنگل‌‌هاي انبوه اليمستان گام برمي‌داريم مي‌توانيم لحظه به لحظه صحنه‌‌هايي باشكوه از خلقت خداوند را ببينيم كه همچون يك تابلوي نقاشي در جلوي چشمان ما نمايان مي‌شوند.

با كمتر از يك ساعت جنگل نوردي در ارتفاع 1750 متري به يك چمنزار كه كلبه‌اي چوبي در ميان آن ساخته شده است، مي‌رسيم. از شكل و شمايل آن پيداست كه احتمالاً به عنوان طويله استفاده مي‌شده است. در سمت جنوب براحتي نمايي از قله هميشه سرافراز دماوند كه جلوه‌اي زيبا به منطقه بخشيده، قابل مشاهده است. هر چه به جلو پيش برويد مناظر بكر و دست نخورده‌تري پيدا خواهيد كرد. همه جا پر است از برگ‌‌هاي رنگارنگي كه زمين را فرش كرده‌اند. تا دلتان بخواهد آرامش در اين مكان نهفته است.

پس از 3 ساعت جنگل نوردي در ارتفاع 2000 متري از سطح دريا، به پايان جنگل مي‌رسيد و از اينجا به بعد مراتع سرسبز شروع مي‌شود. هر چه بالاتر برويد نمايي ديگر از جنگل را در بالا دست‌‌ها خواهيد ديد. شيب ملايمي در پيش پاي شما قرار دارد و در مدت كوتاهي از طريق مسير پاكوب كه بسيار مشخص و بزرگ است به دو چاله بزرگ به نام رستم چال در ارتفاع 2380 متري مي‌رسيم. آنگونه كه اهالي محل مي‌گويند دليل به وجود آمدن اين دو چاله اين بوده است كه رستم در اين منطقه زانو زده و از آب درياي خزر نوش جان فرموده‌اند.

البته اين موضوع افسانه‌اي بيش نيست. از رستم چال تا قله راهي نيست. فقط 130 متر ديگر بايستي اوج بگيريم، در مسافت 100 متري اين دو چاله بزرگ به سمت قله به مرتعي بزرگ و سرسبز مي‌رسيم كه چندين كلبه چوبي در آنها ساخته شده است و كساني كه علاقه‌مند به شب‌ماني در ارتفاعات مازندران هستند مي‌توانند با اجاره يك اتاق، شبي پر ستاره را تجربه كنند. از اينجا مي‌توانيد بنا و ساختمان امامزاده قاسم را كه روي قله ساخته شده براحتي رؤيت كنيد و در نهايت پس از 15دقيقه و عبور از يك شيب تند پا روي قله 2512 متري امامزاده قاسم مي‌گذاريم

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن