تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820075896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش نور مجرد در راستاي احياء سنت علماي الهي در مشهد برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش " نور مجرد" در راستاي احياء سنت علماي الهي در مشهد برگزار مي شود
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون تحقيقات موسسه راهبردي علوم و معارف اسلام از برگزاري همايش " نور مجرد" با هدف عرضه معارف علمي و عملي علامه طهراني خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحميد واسطي، ظهر چهارشنبه در نشست خبري همايش " نور مجرد" كه به مناسبت بزرگداشت سالگرد درگذشت علامه طهراني برگزار شد اظهار كرد: اين همايش با هدف عرضه معارف علمي و عملي اين عالم رباني كه تا كنون بيش از پنجاه جلد كتاب از ايشان منتشر شده برگزار مي شود.

وي با اشاره به قرائت پيام حجت الاسلام سيد محمد صادق طهراني فرزند ارشد علامه در اين همايش بيان كرد: اين همايش در آستانه بيستمين سال ارتحال علامه طهراني توسط شاگردان اين علامه و در راستاي احياء سيره و سنت علماء الهي و تعظيم شعائر ديني برگزار مي شود.

حجت الاسلام واسطي با اشاره به برگزاري اين همايش در 21 آذرماه از ساعت 17 تا 21 در تالار نور اظهار داشت: موسسه مطالعات راهبردي علوم و معارف آثار علامه طهراني را در قالب بسته هاي فرهنگي به شركت كنندگان اهدا مي كند.

وي با اشاره به اينكه در اين همايش محمد حسن وكيلي درباره " مكتب سلوكي علامه" و عبدالحميد واسطي با موضوع" نظام فكري علامه" به ايراد سخن خواهند پرداخت گفت: در اين همايش حجت الاسلام محسن سعيديان با موضوع " توصيفي از علامه"، علي رضايي با موضوع" نوآوري هاي حكمي عرفاني علامه"، مهدي زماني با موضوع " انقلاب فرهنگي در ديدگاه علامه" به ايراد سخنراني مي پردازند.

حجت الاسلام واسطي با بيان اينكه علامه طهراني اهل عرفان و سلوك الي الله مبتني بر فقاهت بود افزود: طلاب جوان براي رسيدن به قرب الهي و كسب معنويت با الگو قرار دادن علامه در مسير عبديت و معرفت گام بر مي داشتند.

معاون تحقيقات موسسه راهبردي علوم و معارف اسلام با اشاره به اينكه مجوز رشته حكمت و عرفان در مقطع سطح سه حوزه به اين موسسه داده شد افزود: از سال آينده اين موسسه از بين برادران طلاب 20 نفر را در سطح 2 براي رشته حكمت و عرفان پذيرش مي كند.

گفتني است كتاب هاي نور ملكوت قرآن، الله شناسي، ولايت فقيه در حكومت اسلام، امام شناسي، معاد شناسي، روح مجرد يادنامه عارف كامل سيد هاشم حداد، مهر تابان يادنامه علامه طباطبايي، وظيفه فرد مسلمان در احياء حكومت اسلام از آثار علامه طهراني است.

كد خبر: 2193831

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۷:۳۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن