تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اضافه شدن 6 عضو به جامعه مدرسين حوزه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اضافه شدن 6 عضو به جامعه مدرسين حوزه
نائب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم از اضافه شدن 6 عضو جديد به تعداد اعضاي اين تشكل مهم ديني و حوزوي خبر داد.

به گزارش ايسنا آيت الله مرتضي مقتدايي با اعلام اين خبر اظهار داشت: آيات و حجج‌اسلام والمسلمين احمد بهشتي، محسن فقيهي، محسن اراكي و سيد عليرضا حائري، محمد عندليب همداني و جواد مروي، اعضاي جديد جامعه مدرسين هستند كه همگي در جلسه هفته گذشته جامعه حضور يافتند.

وي در خصوص ساز و كار انتخاب اعضاي جديد، گفت: جامعه مدرسين مصوبه اي مبني بر اين كه هر از گاهي تعدادي از افراد براي عضويت در جامعه مدرسين جذب شوند، دارد و اين مسئله به خاطر آن است كه برخي از بزرگواران با توجه به سن بالا و كسالت هايي كه دارند، كمتر مي توانند در جلسات جامعه مدرسين حضور داشته باشند، ضمن آن كه در طول زمان برخي از اعضا نيز فوت مي كنند كه براي جايگزيني اين افراد، چنين مصوبه اي وجود دارد.

نائب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: در همين رابطه كميسيون جذب اعضا كه مركب از تعدادي از اعضاي جامعه مدرسين است، وارد عمل مي شود و تعدادي را با توجه به سوابقي كه دارند، شناسايي و پس از كسب نظرات و ديدگاه هاي آنان، جذب مي كند.

مقتدايي يادآور شد: اگر اعضاي اين كميسيون به اتفاق، به عضويت يك نفر راي دادند، اين مسئله در صحن علني جلسه جامعه مدرسين مطرح و اگر چنانچه با در نظر گرفتن سوابق و شرايط و جامعيت آن فرد، راي مورد نظر كسب شود، فرد به عضويت جامعه مدرسين در مي آيد.

وي خاطرنشان كرد: در همين راستا اخيراً جلسه كميسيون جذب اعضا در جامعه مدرسين تشكيل شد و تعدادي از افراد براي عضويت مطرح شدند كه بر اساس شاخصه هاي جامعه مدرسين، درباره آن ها صحبت و بررسي صورت گرفت.

نائب رييس جامعه مدرسين حوزه در خصوص شاخصه هاي جذب و عضويت، افزود: از نظر سابقه علمي فرد بايد استاد معروفي در حوزه باشد كه داراي كرسي تدريس باشد و يا اين كه دست كم، شأنيت لازم براي تدريس سطح خارج و عالي را داشته باشد و از سويي از حيث سوابق انقلابي فرد شناخته شده و همراه با انقلاب باشد و اعتقاد قوي نسبت به مقام معظم رهبري و ولايت فقيه داشته باشد.

آيت الله مقتدايي كه با خبرگزاري حوزه گفت‌وگو ميكرد، در پايان گفت: در همين رابطه اسامي چند نفر در جامعه مدرسين مطرح شد كه پس از بحث و بررسي در صحن علني در نهايت 6 نفر واجد صلاحيت و شرايط لازم براي عضويت شدند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن