تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818782907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروجي كرسي‌هاي آزادانديشي حوزه بايد در جامعه اثرگذار باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: خروجي كرسي‌هاي آزادانديشي حوزه بايد در جامعه اثرگذار باشد
گروه حوزه‌هاي علميه: عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برگزاري كرسي‌هاي آزاد‌انديشي در حوزه‌هاي علميه خواهران تصريح كرد: خروجي‌هاي اين نشست‌ها بايد در جامعه تاثيرگذار و چشمگير باشد.


به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا)، آيت‌الله مرتضي مقتدايي، رئيس شوراي سياست‌گذاري حوزه‌هاي علميه خواهران در ديدار معاون و مديران معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به فعاليت‌هاي پژوهش طلاب خواهر تصريح كرد: بايد بتوانيم در حوزه‌هاي علميه در امر پژوهش و تحكيم آن فعاليت‌هاي بيشتري انجام دهيم؛ استقبال از امر پژوهش در بين طلاب حوزه‌هاي علميه خواهران فراوان است.

وي به ايجاد هسته‌هاي پژوهشي در حوزه‌هاي علميه خواهران اشاره كرد و اظهار كرد: بايد با ارزيابي در انجام فعاليت‌هاي هسته‌هاي پژوهشي طلاب بتوانيم موانع و مشكلات را برطرف كنيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برگزاري كرسي‌هاي آزاد‌انديشي در حوزه‌هاي علميه خواهران تصريح كرد: خروجي‌هاي اين نشست‌ها بايد در جامعه تاثيرگذار و چشمگير باشد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به مشكلات بودجه در امر پژوهش گفت: اولويت‌ها در بودجه حوزه علميه خواهران بايد در امر پژوهش، فرهنگي و تبليغ باشد.

رئيس شوراي سياست‌گذاري حوزه‌هاي علميه خواهران نياز‌سنجي در امر تبليغ را بين طلاب خواهر بسيار مهم ارزيابي كرد و با اشاره به تلاش‌هاي مسئولين حوزه‌هاي علميه خواهران تصريح كرد: وجود خواهران طلبه در هر نقطه از كشور همچون ستاره درخشان و اثر‌گذار است.

محمود خالقي معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه خواهران در ادامه اين نشست فعاليت و هماهنگي را در بين مسئولين اين معاونت در كل كشور بسيار خوب ارزيابي كرد.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي پژوهشي در بين طلاب حوزه‌هاي علميه خواهران گفت: با حمايت‌هاي بيشتر مسئولين مي‌توان شتاب فعاليت‌هاي پژوهشي را افزايش داد و در عمل كارهاي شايسته انجام داد.

همچنين حجت‌الاسلام علي‌اكبر حصاري مسئول دفتر برنامه‌ريزي و ارزيابي پژوهشي حوزه‌هاي علميه خواهران به ايجاد زير ساخت‌هاي پژوهشي اشاره كرد و اظهار كرد: بايد مقدمات لازم براي سازماندهي فازغ‌التحصيلان حوزه علميه خواهران انجام شود.

مسئول دفتر برنامه‌ريزي و ارزيابي پژوهشي حوزه‌هاي علميه خواهران افزود: حوزه پژوهش بهترين بستر براي فعاليت و توانمندي‌هاي طلاب حوزه‌هاي علميه خواهران در مدارس است.

وي به ظرفيت‌هاي پژوهشي در مدارس علميه خواهران سراسر كشور اشاره كرد و ادامه داد: راه‌اندازي مراكز پژوهشي در استان‌ها مي‌تواند بسيار تاثير‌گذار باشد.

مسئول دفتر برنامه‌ريزي و ارزيابي پژوهشي حوزه‌هاي علميه خواهران اظهار داشت: مسير توسعه عمراني بايد به سمت توسعه ساختارها و بكارگيري خواهران فارغ‌التحصيل باشد؛ يكي از سياست‌هاي راهبردي حوزه‌هاي علميه خواهران ايجاد نهادها براي انجام وظايف طلبگي است.

حجت‌الاسلام جواد اسماعيل‌نيا مدير ساماندهي امور پژوهش‌هاي عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران در ادامه اين نشست با اشاره به برگزاري جشنواره علامه حلي تصريح كرد: مشاركت خواهران طلبه در برگزاري اين جشنواره‌ها بسيار خيره‌كننده است.

وي افزود: استقبال طلاب خواهر از جشنواره علامه حلي، نشانگر علاقه و ظرفيت‌هاي پژوهشي در حوزه‌هاي علميه خواهران است.

وي به شركت طلاب خواهر در ششمين دوره جشنواره علامه حلي اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر سه هزار اثر به دبير‌خانه اين جشنواره ارسال شده است كه پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد به چهار هزار اثر برسد.

مدير ساماندهي امور پژوهشي عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران حضور خواهران طلبه را در تمام عرصه‌ها موفقيت‌آميز عنوان كرد و افزود: 100 گروه علمي در مدارس سراسر كشور تشكيل شده است كه مشغول فعاليت‌هاي پژوهشي هستند.

وي در پايان در مورد تشكيل شوراهاي علمي پژوهشي در 25 استان كشور توضيحاتي ارائه كرد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن