تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804233503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح ۱۰۰ ايستگاه مطالعه در كشورنوش‌آبادي:خيلي كشورها امكاناتشان از ما كمتر است ولي سرانه مطالعه‌ بالايي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افتتاح ۱۰۰ ايستگاه مطالعه در كشورنوش‌آبادي:خيلي كشورها امكاناتشان از ما كمتر است ولي سرانه مطالعه‌ بالايي دارند
معاون پارلماني وزير ارشاد ابا بيان اينكه طبق آمارها سرانه مطالعه در كشور كمتر از يك ساعت است گفت: خيلي از كشورها سرانه مطالعه‌ بالايي دارند اما ممكن است امكاناتي كمتر يا مساوي با ما داشته باشند.


به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس، سي و سومين گردهمايي مشترك مديران كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور صبح امروز در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

براساس اين گزارش، در اين مراسم كه با حضور منصور واعظي دبير كل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و محمد حسين نوش‌آبادي معاون پارلماني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار گرديد از پنجمين دوره كتابهاي طرح ايستگاه‌هاي مطالعه رونمايي شد ضمن اينكه همزمان افتتاح 100 ايستگاه مطالعه در سراسر كشور نيز صورت گرفت.

نوش‌آبادي معاون پارلماني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تبريك ولادت امام موسي‌بن جعفر(ع) اظهارداشت: زماني كه قانون تاسيس كتابخانه‌هاي عمومي در مجلس شوراي اسلامي طي سال 82 تصويب شد نماينده دوره ششم مجلس بودم. در آن زمان بحث درباره ضرورت تاسيس نهاد فراوان بود، در حال حاضر پس از 10 سال به اين نتيجه رسيده‌ايم كه كار خوبي انجام شده است، اين كار يعني انسكاك از حوزه فرهنگ و استقرار نهاد با مديريت واحد و هيئت‌امناي برجسته كار خوبي بود زيرا ساختار نهاد قوي و محكم است و در بردارنده تلفيقي از همه نهادها و قواي كشور است زيرا در آن وزير ارشاد، رئيس هيئت امنا و عضو اين مجموعه و رئيس كتابخانه ملي و نيز من و معاون رئيس جمهور نيز از ديگر اعضاء هستند ، اين مهم كمك مي‌كند تا امور در حوزه‌هاي مالي و اقتصادي پيشرفت كند.

به گفته معاون پارلماني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اين روزها بحث بودجه است و مسائل تخصيص اعتبارات مطرح است، اميدوارم شما هم از تحولات بودجه‌اي سهم خوبي داشته باشيد.

وي با بيان اينكه رئيس كتابخانه ملي و معاون رئيس جمهور بعلاوه 5 شخصيت علمي و فرهنگي با حكم رئيس جمهور در نهاد كتابخانه ها انتخاب مي‌شوند آن را ناشي از اهميت جايگاه نهاد كتابخانه‌ها دانست و تصريح كرد: با اين ساختار و وضعيت بايد كارهاي مهمي انجام شود.

نوش‌آبادي به منويات رهبر انقلاب در روز گذشته در ديدار با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره كرد و تاكيد كرد: فرمايشات روز گذشته رهبر انقلاب عمده مسائل فرهنگي كشور را در بر داشت اما بخشي هم متوجه شما كتابداران و مديران است. گرچه نگاه ايشان به حوزه فرهنگ جامع بود اما اشاره معظم له به توليد، ترجمه كتابهاي مفيد براي جامعه امروز نكاتي را در بر دارد كه بايد مد نظر قرار گيرد.

وي ادامه داد: حضرت امام فرمودند كه تحول بايد از حوزه فرهنگ صورت گيرد و بستر تحول فرهنگي كتاب و كتابخواني است، زماني فرهنگ متحول مي‌شود و ارزش‌ها نمود مي‌يابند كه ما بتوانيم مردم را به كتاب و كتابخاني مأنوس كنيم و كتاب نياز واقعي براي جامعه ما به حساب آيد.

اين مقام مسئول به آمار و ارقام دستگاه‌ها در راستاي سرانه مطالعه اشاره و خاطرنشان كرد: آمار و ارقامي كه در جامعه از طريق نهادها و دستگاه‌ها ارائه مي‌شود نشان مي‌دهد سرانه مطالعه در كشور حدود يك ساعت است ولي اين ميزان و آمار براي يك كشور اسلامي كه شعار فرهنگي و آرماني دارد نگران كننده است.

وي در ادامه متذكر شد: اگر به دانش و علم اهميت مي‌دهيم بايد فرهنگش را در كشور نهادينه كنيم البته در سند 1404 كه در حال وصول به آن هستيم (به لحاظ كمي) اما فرهنگ عمومي نمي‌تواند در اين حيطه باشد زيرا بايد دانست فرهنگ كتابخاني عمومي شود گرچه به لحاظ كمي ميزان كتابخانه‌ها و سرمايه‌هاي موجود خوب است و موفق بوده‌ايم كه مطابق برنامه توسعه حركت كنيم.

به گفته اين مقام مسئول بيش از 3 هزار كتابخانه در كشور فعال هستند و حقيقتاً طي سالهاي اخير گام‌هاي بلندي در اين راستا برداشته شده اما كافي نيست.

وي در پايان رابطه ميان فضاي فرهنگي و سرانه مطالعه در كشور را منطقي ندانست و در اين راستا گفت: بسياري از كشورها سرانه بالايي دارند اما ممكن است امكاناتي كمتر يا مساوي با ما داشته باشند بنابراين از فرصت‌ها براي تحول و رسيدن تا سند 1404 بايد استفاده كنيم ضمن اينكه تقاضا مي‌كنم مديران استانها بايد گزارشات فصلي و سالانه خود را به اطلاع مديران و نمايندگان مجلس برسانند تا اين جايگاه تبيين و بودجه و برنامه‌ريزي لحاظ شود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن