تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801701389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمك هزينه دانشجويان پزشكي چقدر خرج بر‌مي‌دارد/ تهيه ضوابط پوشش براي دانشجويان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كمك هزينه دانشجويان پزشكي چقدر خرج بر‌مي‌دارد/ تهيه ضوابط پوشش براي دانشجويان
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: ما به دنبال منابع جديد براي دانشگاه هستيم و سعي مي كنيم اين منابع در حل مشكلات كمك كنند. دانشگاه مجبور است با محدوديت منابع و مديريت آنها مشكلات دانشجويان را برطرف كند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر علي جعفريان در نشست هيات رئيسه دانشگاه با دانشجويان به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در سالن ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي تهران، در پاسخ به پرسش دانشجويان درباره وضعيت پرديس بين الملل دانشگاه گفت: ما دانشجوي اصلي و فرعي در دانشگاه نداريم و همه عضو همين دانشگاه هستند. زماني كه پروژه احداث پرديس بين الملل در دانشگاه‌هاي كشور مطرح شد يكي از مشكلات اين بود كه منابع مالي دانشگاه‌ها كفاف هزينه‌هاي آنها را نمي داد و مقرر شد ظرفيت مازاد با پرداخت هزينه تحصيل ايجاد شود. اين موضوع در برنامه پنجم توسعه به قانون بدل شد و دانشگاه‌ها مي‌توانند براي تامين منابع مالي ظرفيت مازاد هزينه را شهريه دانشجويان تامين كنند.

وي خاطرنشان كرد: دانشجويان پرديس كيش دانشگاه علوم پزشكي تهران در دو دوره اول چندان خوب نبودند اما اكنون نتايج آزمون هاي آنها خوب بوده است. مبناي شهريه آنها نيز اين است كه يك دانشجو تا زمان فارغ التحصيلي چقدر هزينه دارد. نگاه دانشجوي پولي و غير پولي به اين موضوع درست نيست.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در پاسخ به سوال ديگري درباره رعايت حجاب در دانشگاه گفت: ما در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه ضوابطي بر آن حاكم است و دانشگاه هم از ضوابط بيرون نيست. برخي از اين ضوابط يا به طور كامل يا تا حدودي اجرا مي شود و حجاب هم جزئي از پوشش است. ما در حال تهيه Dress Code در دانشكده پزشكي هستيم كه متن بسيار متيني تهيه شده است كه مناسب محيط آموزشي است.

وي افزود: من معتقدم فضاي دانشگاه تهران در مجموع خوب است و مشكلي از نظر انضباط و پوشش وجود ندارد.

وي درباره برگزاري برنامه تقدير از دانشجويان برتر در روز دانشجو گفت: ما تلاش مي كنيم يك جشنواره مستقل دانشجويي براي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار كنيم تا در شأن دانشجويان باشد.

جعفريان درخصوص صحبت دانشجويان مبني بر افزايش دانشجويان پزشكي ورودي 90 و 91 گفت: بله اين افزايش ناگهاني ممكن است بر كيفيت آموزشي تاثير گذار باشد. اما من به خاطر دارم در سالهاي 65 و 66 ورودي دانشگاه بيش از 700 نفر بود كه به دليل اين جمعيت زياد برخي از كلاس‌ها در سالن ابن سينا برگزار مي‌شد و راندهاي آموزشي 20 نفره داشتيم اما معتقد نيستم كه شرايط دانشگاه در حال حاضر بايد به اين شكل باشد.

وي درخصوص كمبود فضاي فيزيكي در همه وجوه دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: اين فضا براي تعداد دانشجويان اين دانشگاه كافي نيست و متاسفانه زماني كه مسئولان با نام دانشگاه تهران برخورد مي‌كنند اينجا را دانشگاه بزرگي مي‌بينند و به راحتي حاضر به پذيرش كمبود منابع مالي در آن نيستند. تنها كمك هزينه دانشجويان كارورز، دكتري و دستياري در دانشگاه ما 33 ميليارد تومان در سال است كه از بودجه برخي از دانشگاه‌ها بيشتر است اما دريافت منابع براي آنها راحت تر است و براي افزايش امكانات و منابع مورد نياز بايد دائم كلنجار برويم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در پاسخ به اعتراض دانشجويان دكتري تخصصي نسبت به وضعيت نامناسب خوابگاه‌هاي خودگردان گفت: در حال حاضر ‌دانشگاه در شرايطي است كه مشكلات زيادي دارد و منابع محدودي را براي حل اين مشكلات در دست دارد، بنابراين بايد توجه شود كه دانشگاه مجبور است با محدوديت منابع و مديريت آنها مشكلات دانشجويان را برطرف كند.

وي دانشگاه علوم پزشكي تهران را يكي از بهترين دانشگاه‌هاي كشور برشمرد و گفت: وقتي تقاضاي بسيار زيادي براي ورود به دانشگاه داريم مشخص است كه يكي از بهترين ها هستيم.

وي يادآور شد: تغييرات ناگهاني قيمت ها و فشار مالي در شرايط دانشگاه بي‌تاثير نبوده است اما تلاش داريم از منابع موجود استفاده بهينه كرده و علاوه بر آن به دنبال منابع جديد براي حل مشكلات فعلي باشيم.

به گزارش مهر، در اين نشست دانشجويان به صورت مكتوب سئوالات خود را در حوزه هاي مختلف دانشجويي، آموزشي و پژوهشي مطرح كردند.

عمده سئوالات پژوهشي دانشجويان در زمينه حمايت از پايان نامه هاي تحقيقاتي، تامين هزينه آزمايش هاي تحقيقاتي، تامين هزينه سفر به خارج براي شركت در كنگره ها، كندي اينترنت و عدم دسترسي به سايت هاي خارجي براي مقالات، نبود فضاي فيزيكي مناسب براي مطالعه و كتابخانه مطرح شد.

همچنين اعتراض دانشجويان رشته انفورماتيك پزشكي به دليل تغيير دانشكده، اعتراض به كندي اتوماسيون آموزشي، نگراني دانشجويان ورودي 90 و 91 به دليل ادغام و انتزاع با دانشگاه ايران، شهريه شعبه بين الملل، ارزشيابي اعضاي هيات علمي، تعهد خدمت پزشكي، عدم برگزاري آزمون پذيرش از ليسانس براي پزشكي از جمله سئوالات حوزه آموزشي دانشجويان بود.

در بخش دانشجويي برگزاري جشنواره هاي فرهنگي، عدم برگزاري ليگ ورزشي، كمبود خوابگاه براي دانشجويان دكتري تخصصي، حجاب و پوشش و تشكيل شوراي صنفي دانشجويان و نحوه انتقال نظرات دانشجويان به هيات رئيسه دانشگاه از ديگر سئوالات حوزه دانشجويي بود.

نماينده دانشجويان معترض دوره دكتري تخصصي نيز در سخناني يادآور شد: موضوع تنها كمبود امكانات نيست . بلكه موضوع اين است كه وقتي دانشجويان در پانسيون مستقر مي شوند از غذا، اينترنت و ساير امكانات رفاهي محروم مي شوند و بايد زمان زيادي را براي اين موضوع صرف كنند كه اين براي دانشجوياني كه به كار تحقيقاتي مشغول هستند سخت است.

اين دانشجو افزود: دكتر آيتي معاون دانشجويي وزير بهداشت نظر دفتر حقوقي را براي خوابگاه مشاركتي با استفاده از كمك هزينه دانشجويان دكتري جلب كرده است. در حال حاضر دانشجويان از 80 تا 250 هزار تومان براي پانسيون ها پرداخت مي كنند اما از تغذيه و ساير امكانات بي بهره اند.

وي افزود: مشكلات بهداشتي، وجود حشرات موذي و استاندارد نبودن مكان پانسيون ها و كمبودهاي آزمايشگاهي براي تحقيقات هم نمونه ديگري از اين مشكلات است.

كد خبر: 2193440

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۲:۳۳

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن