تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803812235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سناي آمريكا بررسي تحريم‌هاي جديد عليه ايران را به تعويق انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سناي آمريكا بررسي تحريم‌هاي جديد عليه ايران را به تعويق انداخت
سناي آمريكا اعلام كرد تحريم هاي جديد عليه ايران را به تعويق مي اندازد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، سناي آمريكا تصميم گرفته است از اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران خودداري كند. اين تصميم سنا پس از تلاش هاي دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در دفاع از موافقتنامه هسته اي موقت تاريخي بين ايران و شش قدرت جهان صورت گرفت.

تيم جانسون رئيس كميته بانكداري سناي آمريكا روز سه شنبه در بيانيه اي اعلام كرد:« رئيس جمهور و جان كري وزير امور خارجه آمريكا استدلالي قوي را براي توقف اقدام كنگره در زمينه اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران ارائه كردند ، بنابراين من آماده ام تا از درخواست آنها حمايت و اقدام كميته بانكداري سنا را در حال حاضر به تعويق بيندازم.»

گروه پنج به اضافه يك يعني آمريكا ، روسيه ، چين ، فرانسه ، انگليس و آلمان اواخر ماه نوامبر در مورد يك گام نخست به توافق رسيدند و قرار شد ايران در ازاي كاهش برخي تحريم ها عليه اين كشور، فعاليت‌هاي هسته اي خود را كمي محدود كند.

كري از آن زمان تاكنون پيوسته در مورد اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران هشدار داده است.

تصميم سناي آمريكا به تعويق تحريم هاي جديد عليه ايران در حالي صورت مي گيرد كه كري آماده مي شود دور جديدي از مذاكرات با ايران را درباره اجراي موافقتنامه موقت و دستيابي به يك موافقتنامه دائم آغاز كند.

كري روز سه شنبه در كنگره از موافقتنامه هسته اي موقت بين ايران و قدرت هاي جهان دفاع كرد و گفت كاملا روشن است كه اين موافقتنامه به امنيت ملي آمريكا كمك خواهد كرد.

وي همچنين از قانونگذاران آمريكايي خواست اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران را به تعويق بيندازند و زمان و فضا در اختيار مذاكره كنندگان قرار دهند تا كار خودشان را انجام دهند.

پيش‌تر محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، در مصاحبه‌اي با هفته‌نامه آمريكايي تايم گفته بود وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران، "مرگ توافق‌نامه ژنو" خواهد بود.

او هشدار داده بود: "ما هم مجلس داريم. مجلس ما نيز مي‌تواند قوانين مختلفي را به تصويب برساند كه در صورت شكست مذاكرات جنبه اجرايي به خود گيرد."

گروهي از نمايندگان كنگره آمريكا مي‌گويند برخلاف رويكرد دولت باراك اوباما، به دنبال "تضمين‌هاي محكم‌تري" به منظور جلوگيري از گسترش برنامه‌ هسته‌اي ايران هستند.

برخي از اعضاي كنگره با ابراز ترديد در نتيجه‌بخش‌بودن سياست دولت آمريكا براي مذاكره با ايران، پيگير اقدام فوري براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران بوده‌اند.

لابي‌هاي نزديك به اسرائيل، حامي تشديد تحريم‌ها قبل از اين دور سوم مذاكرات ژنو بوده‌اند.

جان كري كه تازه در سفر به اسرائيل بوده و در روزهاي آينده باز هم عازم تل‌آويو است، روز سه‌شنبه در كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان تاكيد كرد كه آمريكا در مورد توافق نهايي با ايران، از نزديك با اسرائيل رايزني دارد.

در همين حال سناتور باب منندز، دموكرات، و سناتور مارك كرك، جمهوري‌خواه، در پي ارائه طرحي هستند كه دولت را موظف مي‌كند هر ۳۰ روز درباره ميزان پاي‌بندي ايران به توافق اوليه ژنو گزارش دهد.

طبق اين طرح، به محض آن‌كه دولت آمريكا پاي‌بندي ايران را تاييد نكند، همه تحريم‌هاي قبلي دوباره اعمال مي‌شوند و محدوديت‌هاي بيشتري هم عليه صنايع، معادن و بخش‌هاي عمراني ايران وضع مي‌شوند.

علاوه بر اين اريك كانتور، رهبر اكثريت جمهوي‌خواه در مجلس نمايندگان آمريكا، در حال تهيه پيش‌نويس طرحي ديگر است كه شكل توافق نهايي احتمالي با ايران را مشخص كند.

اما با موضع‌گيري رئيس كميته امور بانكي سنا، تحليلگران مي‌گويند دست‌كم تا ماه آينده ميلادي بعيد است تحريم تازه‌اي عليه ايران بررسي شود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن