تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801785319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تک و پاتک مخالفان و موافقان تحریم‌های جدید علیه ایران در واشنگتن/ هشدارهای اوباما سناتورهای تندروی آمریکا را منزوی خواهد کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تک و پاتک مخالفان و موافقان تحریم‌های جدید علیه ایران در واشنگتن/ هشدارهای اوباما سناتورهای تندروی آمریکا را منزوی خواهد کرد؟

تک و پاتک مخالفان و موافقان تحریم‌های جدید علیه ایران در واشنگتن/ هشدارهای اوباما سناتورهای تندروی آمریکا را منزوی خواهد کرد؟
تنها چند ساعت پس از آن که گروهی از سناتورهای آمریکا لایحه‌ی تحریم‌های جدید علیه ایران را معرفی کردند، کاخ سفید از وتوی هرگونه مصوبه تحریمی جدید علیه ایران خبر داد.

به گزارش نامه‌نیوز، یک گروه دو حزبی متشکل از 26 سناتور کنگره آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) لایحه‌ی تهدید به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را معرفی کردند؛ تلاشی که بدون درنظر گرفتن هشدارهای کاخ سفید مبنی بر اینکه اینگونه اقدامات می تواند حل مسالمت‌آمیز مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران را با شکست مواجه کند، صورت گرفت.

تنها چند ساعت پس از معرفی این لایحه به سنای آمریکا، یک گروه دیگر متشکل از 10سناتورهای دموکرات کنگره با ارسال نامه ای عنوان کردند که سازمان های اطلاعاتی آمریکا در جلسات خصوصی با قانونگذاران آمریکایی نسبت به عواقب تحریم‌های جدید علیه ایران به آنان هشدار داده بودند.

در نامه سناتورهای ارشد آمریکایی آمده است: «در صورتی که ایران، هر زمانی از مفاد طرح اقدام مشترک عدول کند، یا این طرح به یک پیمان درازمدت برای حصول اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور منتهی نشود کنگره باید فوراً لایحه تحریم‌های جدید را در دستور کار قرار دهد.»

تشدید درگیری‌ها بر سر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تنها 4 هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دیپلمات‌های ایران و 6 کشور جهان، توافق نامه‌ی تاریخی را در ژنو بر سر متوقف شدن فعالیت برخی از تاسیسات هسته ای کلیدی ایران در مقابل برداشته شدن موقتی برخی از تحریم ها امضا کردند. مذاکره کنندگان در این توافق، ضرب الاجلی 6 ماهه برای اجرای توافق نامه اولیه تعیین کردند.

شب گذشته همچنین، سخنگوی کاخ سفید آمریکا در اظهار نظری بی سابقه تاکید کرد که در صورت تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران رئیس‌جمهور آمریکا آن را وتو خواهد کرد.

جی کارنی در این باره، گفت: طرح تحریم های جدید در سنا دیپلماسی آمریکا را زیر سوال می برد. این طرح نباید تصویب شود و تصویب هم نخواهد شد. کارنی ضمن تأکید بر اینکه وضع تحریم‌های جدید دیپلماسی آمریکا را زیر سوال می‌برد گفت که رئیس جمهور در صورت چنین اقدامی آن را وتو خواهد کرد.

تک و پاتک مخالفان و موافقان تحریم ایران در واشنگتن پس از توافق ژنو همواره با هشدار کاخ سفید همراه بود و این جان کری، وزیر خارجه اوباما بود که تاکنون بارها برای اقناع قانون‌گذاران پا به کمیته‌های کنگره گذاشته و از سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران دفاع، حمایت و خواستار صبوری و همراهی سناتورها و نمایندگان شده بود.

بر این اساس، سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا به نوبه خود تلاش می‌کنند در مخالفت و یا در جهت حمایت از سیاست خارجی کاخ سفید، تلاش های خود را به پیش ببرند.  دو سناتور برجسته آمریکایی در یادداشتی در پایگاه اینترنتی «پالتیکو» با اشاره به اقدامات ضدایرانی کنگره تأکید کردند که هم‌اکنون زمان تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نیست زیرا تلاش‌‌های ژنو را از مسیر اصلی خارج می‌کنند.

«کارل لوین»، سناتور ایالت «میشیگان» و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و «باربارا باکسر» سناتور دموکرات ایالت «کالیفرنیا» در یادداشتی در این باره، ضمن اشاره به اقدامات کنگره برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران تصریح کردند که هم‌اکنون، زمان تحریم‌های جدید علیه ایران نیست.

از سوی دیگر، سناتور مارک کرک، سناتور بلندپایه جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا گفته که لایحه تحریم‌های ایران در حال آماده شدن و وی خوش‌بین است که اعضای سنا آن را پیش خواهند برد. وی گفت: «این لایحه در حال آماده شدن است. من داشتم با سناتور شومر درباره پیشرفت آن صحبت می‌کردم. امیدوارم این کار را انجام دهیم و آن را با باب منندز پیش ببریم.»

این در حالیست که اخیرا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی،ابراز داشت: وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی اخیر با وزیر خارجه ایران قول جبران تخلف آمریکایی‌ها در ژنو را داده است.  بنا به گفته آیت‌الله «وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرده و گفته ‌که مسئله تخلف آمریکایی‌ها را در ژنو جبران می‌کنیم و شما به مذاکرات خود ادامه دهید.»

هفته گذشتهنیز اعلام بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران که پیش از توافقنامه ژنو علیه ایران تصویب شده بود، انتقاد بسیاری از کارشناسان و سیاسیون داخلی کشور را مبنی بر نقض توافق‌نامه ژنو به همراه داشت که در نهایت ظریف، وزیر خارجه کشورمان از عدم تعدی واشنگتن از توافق نامه ژنو خبر داد و تحریم های جدید را بخشی از تحریم های گذشته واشنگتن علیه تهران و نه نقض کننده توافق نامه ژنو خواند. با این وجود وی از برداشته شدن گام های غیراعتمادساز آمریکا انتقاد کرد و هشدار داد در صورت عدم پایبندی اعضای گروه 5+1 به مفاد توافقنامه ایران نیز به تعهدات خود پایبند نخواهد بود.







1392/9/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن