تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816495957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مگر به توانايي فني سرمربي منتخب وزنه‌برداري ايمان نداريم؟ چرا حكم توكلي براي هدايت بزرگسالان معلق مانده؟!


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: مگر به توانايي فني سرمربي منتخب وزنه‌برداري ايمان نداريم؟ چرا حكم توكلي براي هدايت بزرگسالان معلق مانده؟!
رضا عباسپور
فضاي نسبتاً‌ متشنج يك‌سال اخير وزنه‌برداري، اين روزها با تغيير و تحولاتي كه در بخش فني ايجاد شده، تقريباً به ساحل آرامش نزديك مي‌شود. ساحلي كه اگرچه مي‌تواند پناهگاهي مطمئن براي ساكنانش باشد،اما به همان اندازه هم اگر براي آينده‌اش تدابير كارآمدي طراحي نشود، براي وزنه برداري و آينده مجموعه اش خطرناك است.
درست است كه حسين توكلي قهرمان خوشنام و شناخته شده وزنه‌برداري ايران در بازي‌هاي المپيك 2000 سيدني و مربي خوشفكر مازندراني كشورمان روي كار آمده و هدايت فني نوجوانان و جوانان از سوي رضازاده خواسته يا ناخواسته به او سپرده شده است اما نبايد فراموش كنيم كه هنوز تكليف تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان و سرمربي‌اش معلوم نيست! هنوز فدراسيون وزنه‌برداري مشخص نكرده كه آيا همچنان براي رده سني بزرگسالان قصد بازگرداندن كوروش باقري به تيم ملي را دارد يا مي‌خواهد هدايت و مديريت فني اين رده سني را نيز به دست توكلي بسپارد؟!
يك روز مجموعه مديريتي فدراسيون، استعفاي كوروش باقري را تمام شده اعلام مي‌كنند و از حضور سرمربي جديد در تيم ملي بزرگسالان سخن به ميان مي‌آورند،‌ ولي روز بعد دبير فدراسيون در يكي از برنامه‌هاي تخصصي ورزشي كه به مبحث و مسائل روز وزنه‌برداري اختصاص داده شده، اين موضوع را رد كرده و معتقد است كه رييس فدراسيون همچنان استعفاي باقري را نپذيرفته و به دنبال آشتي‌كنان او با وزنه‌برداري است!
اتفاقي كه مدت‌ها است مثل يك توپ هر روز به زمين اين و آن انداخته مي‌شود و در نهايت معلوم نيست كه فدراسيون وزنه‌برداري از اين بازي به دنبال رسيدن به چه هدفي است؟!
امروز حسين توكلي به عنوان سرمربي تيم‌هاي نوجوانان و جوانان برگزيده شده و بعيد نيست كه دير يا زود او به عنوان سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان كشورمان نيز برگزيده شود زيرا بيشتر از هر كدام از گزينه‌هاي ديگر، لايق و شايسته حضور در اين پست و گرفتن سكان هدايت فني بزرگسالان است.
توكلي هم سابقه كار كردن با المپيكي‌هاي حال حاضر وزنه‌برداري را دارد و هم در بخش داخلي بارها با بيشتر وزنه‌برداران صاحبنام كشورمان به عنوان مربي در بخش كشوري و باشگاهي سر و كار داشته و پايين تخته به عنوان مربي هدايتشان كرده است.
بنابراين اينكه چرا و به چه دليل فدراسيون وزنه‌برداري براي زدن حكم توكلي به عنوان سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان اين دست و‌ آن دست مي‌كند و اين حكم را هنوز براي رسيدن به چه هدفي در آب نمك خوابانده، براي اهالي وزنه‌برداري جاي سؤال و تعجب دارد؟!
اگر به چند سال قبل برگرديم و نيم نگاهي به نوع حضور و رسيدن كوروش باقري به تيم‌هاي ملي وزنه‌برداري بيندازيم،‌ خواهيم ديد كه باقري بلافاصله پس از بازگشت مجددش به وزنه‌برداري و تيم‌هاي ملي، با گرفتن اختيار تام از رضازاده صاحب حكم مديريتي براي هدايت فني هر سه رده سني در همان بدو ورودش شد،‌ اما چرا همين داستان در بازگشت دوباره حسين توكلي به عنوان سرمربي تيم‌هاي نوجوانان و جوانان به وزنه‌برداري براي او تا به امروز اتفاق نيفتاده است جاي سوال دارد؟
در حالي‌كه توكلي با تمام ملي‌پوشاني كه امروز به عنوان ستاره‌هاي وزنه‌برداري ايران به حساب مي‌آيند، كار كرده و تجربه مربيگري‌شان را دارد، اما كوروش باقري وقتي روي كار آمد نه تجربه مربيگري توكلي را داشت و نه با هيچكدام از اين وزنه‌برداران حتي براي چند روز هم كه شده مربي و شاگردي را تجربه كرده بود!
اين اتفاق جالب به هر دليل امروز در وزنه‌برداري رخ داده و فدراسيون وزنه‌برداري فعلاً با دادن امتياز و حكم سرمربيگري تيم‌هاي نوجوانان و جوانان به حسين توكلي، تا حدود زيادي سروصداها و اعتراضات متعدد نسبت به خود را به حالت سكون درآورده! اتفاقي كه اگرچه براي وزنه‌برداري خيلي حالت خوشي را به دنبال نخواهد داشت اما هرچه هست مي‌تواند حتي براي مدتي كوتاه فشار سنگين انتقادات نسبت به فدراسيون وزنه‌برداري و تصميماتي كه در رده مديريتي اين مجموعه اتخاذ مي‌شود را كاهش داده و كنترل كند.
به هر ترتيب اين بلاتكليفي و نگه داشتن معلق تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان بين زمين و آسمان خيلي براي وزنه‌برداري كه امروز مي‌داند چه پتانسيلي در عرصه مربيگري در اختيارش است شايسته نيست!
اينكه از نام شاهين نصيري‌نيا قهرمان خوش اخلاق و پرافتخار وزنه‌برداري جهان نيز براي خريدن زمان و نيل به اهدافمان استفاده ابزاري كنيم هم كار جوانمردانه و درستي نيست.
بي‌شك اگر حتي فدراسيون وزنه‌برداري به نگاه فني و كارشناسي كوروش باقري كه چند سال سرمربي تيم‌هاي ملي وزنه‌برداري ايران بوده هم اعتقاد داشته باشد و همانطوري‌كه ادعا مي‌شود به نقطه نظرها و مصاحبه‌هايش توجه داشته باشند، نيك مي‌دانند كه خود باقري هم معتقد است: «الان و در شرايطي كه هدايت فني تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان به دست توكلي سپرده شده، براي هماهنگي بيشتر بين هر سه رده سني،‌حكم سرمربيگري بزرگسالان نيز بايد براي او (توكلي) صادر شود.»
پس صددرصد بيراهه است اگر راه مستقيم و مشخص فعلي را رها كرده و بخواهيم براي دستيابي به يكسري مسائل حاشيه‌اي، به فرعيات بيشتر توجه كنيم.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن