تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820315300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله پليس، اعتراضات دانشجويان مصري را به خشونت كشيد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: حمله پليس، اعتراضات دانشجويان مصري را به خشونت كشيد
منابع پزشكي از كشته شدن يك دانشجوي مصري و زخمي شدن بيش از 200 تن در درگيري پليس با حاميان اخوان‌المسلمين خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، ساعاتي پس از آغاز اعتراضات گسترده دانشجويي در دانشگاه‌هاي مصر كه گسترده‌ترين آن در دانشگاه "الازهر" در قاهره صورت گرفت، حاميان اخوان‌المسلمين راهپيمايي‌هاي شبانه برگزار كردند.
در همين حال، شبكه الجزيره از كشته شدن يك دانشجوي مصري در قاهره به دست نيروهاي پليس و زخمي شدن ده‌ها تن ديگر خبر داد.
اين شبكه خبري اعلام كرد كه نيروهاي پليس مصر همچنين 50 تن از معترضان را بازداشت كردند.
همچنين در حالي كه اسامه العبد، رئيس دانشگاه الازهر اعلام كرده اين دانشگاه نيروهاي امنيتي را براي ورود به محوطه دانشگاه فرانخوانده، وزارت كشور مصر تاكيد كرد كه دستگاه‌هاي امنيتي ابلاغيه‌هاي از سوي رئيس دانشگاه دريافت كردند كه در آن خواهان مداخله هر چه سريعتر نيروهاي امنيتي شده بود.
دانشجويان مصري معترض نيز تصريح كردند كه نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن دانشجويان حامي اخوان‌المسلمين از سلاح و گاز اشك‌آور استفاده كردند.
بنا به گفته دانشجويان نيروهاي امنيتي از گاز اشك‌آور و بمب‌هاي صوتي استفاده كردند كه در پي آن ده‌ها دانشجو زخمي و يا دچار حالات خفگي شدند.
برخي از دانشجويان نيز در مصاحبه با خبرگزاري آناتولي تركيه اظهار كردند كه بيش از 200 دانشجو زخمي شدند كه بيشتر آن‌ها بر اثر اصابت گلوله زخمي شده‌اند.
شاهدان عيني گفتند: پس از اينكه نيروهاي پليس براي متفرق كردن درگيري‌ها به دانشگاه هجوم بردند، دانشجويان دانشگاه الازهر از ساختمان‌هاي داخل محوطه دانشگاه بالا رفته و به سمت نيروهاي پليس سنگ پرتاب كردند و در مقابل نيروهاي امنيتي به مقادير زيادي از گاز اشك‌آور استفاده كردند.
درگيري‌ها پس از آن آغاز شد كه نيروهاي پليس تلاش كردند مانع از خروج تظاهركنندگان به خارج از محوطه دانشگاه جهت برگزاري تظاهرات شوند. آمبولانس‌ها و خودروهاي آتش‌نشاني نيز در محل درگيري‌ها حضور داشتند.
شاهدان عيني اظهار كردند كه تعدادي خودرو در محوطه دانشگاه در پي درگيري‌ها آتش زده شد.
در همين راستا، وزارت كشور مصر در بيانيه‌اي اعلام كرد كه با اغتشاش‌گران برخورد كرده و توانسته اين اعتراضات را متفرق سازد.
شاهدان عيني همچنين اعلام كردند كه خودروهاي زرهي ارتش از ميدان "رابعه العدويه" به سمت محوطه دانشگاه آمدند تا به درگيري‌ها پايان دهند.
در همين راستا، دختران دانشجوي حامي محمد مرسي، رئيس‌جمهوري بركنار شده مصر در اعتراض به درگيري نيروهاي پليس با دانشجويان در خيابان "يوسف عباس" در اطراف دانشگاه الازهر تظاهرات كرده و شعارهايي عليه مديريت دانشگاه و وزارت كشور سر دادند.
حزب "آزادي و عدالت"، شاخه سياسي اخوان المسلمين مصر در بيانيه‌اي اعلام كرد: برخورد وحشيانه نيروهاي امنيتي "نظام كودتا" در محوطه دانشگاه و شليك گلوله و گاز اشك‌آور باعث زخمي شدن بيش از 100 دانشجو شد و نيروهاي امنيتي اجازه ندادند كه به اين دانشجويان زخمي امدادرساني شود.
نيروهاي امنيتي مصر همچنين خوابگاه نزديك به محوطه دانشگاه را محاصره كردند تا مانع از خروج دانشجويان براي برگزاري تظاهرات شوند.
محاكمه رهبران اخوان به 27 بهمن موكول شد
دادگاه مصر تصميم گرفت تا جلسه دادگاه رهبران اخوان‌المسلمين را به 16 فوريه (27 بهمن) موكول كند.
در اين جلسه دادگاه محمد بديع، رهبر اخوان‌المسلمين و محمد بلتاجي، عصام عريان، صفوت حجازي از رهبران برجسته اخوان‌المسلمين و باسم عوده، وزير سابق خواروبار حضور داشتند و بديع از قفس اتهام در جلسه دادگاه اظهار كرد: خدا شاهد است كه اخوان‌المسلمين دست به هيچ خشونتي نزده است. چرا شما در خصوص كشته شدن پسر من و آتش زدن منزلم و مقرهاي اخوان‌المسلمين تحقيق نمي‌كنيد.
وي در جريان اولين حضورش در دادگاه از زمان بركناري محمد مرسي اعلام كرد كه اخوان المسلمين هرگز دست به اقدامات خشونت‌آميز نزده است.
وي افزود: نظام كنوني هزاران تن را كشته است و من ديدم كه چگونه جسد كشته شدگان در ميدان "رابعه العدويه" همچون زباله جابه‌جا مي‌شد.
پس از اين كه در جلسه دادگاه محمد بلتاجي فرياد زد "حكومت نظامي سرنگون شود"، متهمان ديگر نيز همين شعار را سر دادند و نماد "رابعه" را در دست گرفتند.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن