تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821243057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كدام دانشگاهها بهترين فارغ التحصيلان را روانه بازار كار كردند/ آكسفورد در صدر بهترينها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كدام دانشگاهها بهترين فارغ التحصيلان را روانه بازار كار كردند/ آكسفورد در صدر بهترينها
رتبه بندي تايمز سال 2013 وضعيت جهاني استخدام فارغ التحصيلان توسط كارفرمايان را به عنوان يك شاخص مهم مورد توجه قرار داده است و در اين رتبه بندي مبتني بر پاسخ هاي دريافتي از 2700 كارفرما در 20 كشور جهان است كه از اين كارفرمايان پرسيده شده است كه كدام يك از دانشگاه هاي آن كشور بهترين فارغ التحصيلان را روانه بازار كار كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در نتايج رتبه بندي تايمز مربوط به سال 2013 كه در هفته هاي اخير منتشر شد، وضعيت جهاني استخدام فارغ التحصيلان توسط كارفرمايان به عنوان يك شاخص مهم مورد توجه بود. اخيرا گروه مشاور منابع انساني فرانسه (Emerging Associates) با همكاري موسسه تحقيقاتي و نظرسنجي Tredence در آلمان به اين موضوع با اهميت پرداخته و دانشگاه ها را در قالب اين شاخص، رتبه بندي و معرفي كرده اند.

اين رتبه بندي مبتني بر پاسخ هاي دريافتي از 2700 كارفرما در 20 كشور جهان است كه از اين كارفرمايان پرسيده شده است كه كدام يك از دانشگاه هاي آن كشور بهترين فارغ التحصيلان را روانه بازار كار كرده است.

در اين فهرست، 14 دانشگاه بريتانيا در بين يكصد و پنجاه دانشگاه برتر جهان قرار دارند. كه يونيورسيتي كالج لندن (UCL) با كسب مقام سيزدهم و دانشگاه ادينبورگ با كسب مقام 15 در كنار دانشگاه آكسفورد كه رتبه اول را از نظر استخدام فارغ التحصيلان در بين ساير دانشگاه هاي جهان در اختيار دارد مشاهده مي شود.

با وجود اين، دانشگاه هاي ايالات متحده در معيار استخدام فارغ التحصيلان شاخص ترند، به اين معني كه در اين جدول رتبه بندي، 45 دانشگاه به اين كشور تعلق دارد و 7 دانشگاه آن در بين 10 دانشگاه نخست مشاهده مي شود. بر اساس اين رتبه بندي، عملكرد كشورهاي كوچك اروپاي شمالي مانند هلند، سوييس و كشورهاي اسكانديناوي در اين سال مورد توجه است.

ويژگي دانشگاههاي داراي معيارهاي استخدام فارغ التحصيل

دانشگاه هايي كه در رشته تجارت و بازرگاني دانشجو تربيت مي كنند از وضعيت بهتري برخوردارند، اما آنچه در تعدادي از دانشگاه ها مشاهده مي شود آن است كه دانشگاه هايي كه عملكرد بهتري دارند دانشگاه هايي هستند كه خود را با انتظارات كارفرمايان، قطع نظر از حوزه هاي تخصصي آنها، هماهنگ و مديريت مي كنند.

نكته اي نيز در اين رتبه بندي جلب توجه مي كند كه توجه به آن مي تواند براي دانشگاه هاي كشور با اهميت باشد اين است كه علاوه بر روش شناسي مورد استفاده در اين رتبه بندي، از كارفرمايان سوال شده است كه نظر خود را نسبت به دانشگاه هاي مورد انتظار بيان كنند. نتايج اين سوال نشان مي دهد كه كارورزي دانشجويان از سوي كارفرمايان بسيار با ارزش قلمداد شده است. علت اين مهم آن است كه از فارغ التحصيلان دانشگاهي كه وارد بازار كار مي شوند انتظار مي رود خود را جهت نقش آفريني براي 40 تا 50 سال آينده آماده كنند.

كسب رتبه اول جهان از سوي دانشگاه آكسفورد در انگلستان

براساس اعلام پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، دانشگاه آكسفورد در انگلستان موفق به كسب رتبه اول جهان شده است. رتبه اين دانشگاه در سال 2012 از نظر استخدام فارغ التحصيلان 4 بود. به اين ترتيب اين دانشگاه با سه رتبه صعود، جايگزين دانشگاه هاروارد شده است كه در سال 2012 ميلادي رتبه اول را در اختيار داشت. دانشگاه هاروارد در سال 2013 ميلادي رتبه دوم جهان را از نظر استخدام به خود اختصاص داده است. رتبه هاي سوم، چهارم و پنجم به ترتيب به دانشگاه كمبريج، دانشگاه استنفورد، و MIT تعلق دارد.

رتبه هاي ششم تا دهم در اختيار دانشگاه هاي پرينستون، كلمبيا، ييل، انستيتو كاليفرنيا و دانشگاه توكيو است.

اول اينكه در بين 10 دانشگاه اول جهان از نظر شاخص استخدام، هفت دانشگاه به ايالات متحده تعلق دارد. دوم اينكه، انستيتو فناوري كاليفرنيا كه در حال حاضر موفق به كسب رتبه 9 جهان شده است در سال 2012 مقام 19 جهان را در اختيار داشت. نكته سوم اينكه دانشگاه توكيو در سال 2012 از نظر شاخص استخدام مقام 20 جهان را به خود اختصاص داده بود كه در عرض يكسال 13 پله صعود كرده و به عنوان يكي از 10 دانشگاه تراز اول جهان محسوب مي شود.

بهترين دانشگاههاي آسيا

در آسيا، دانشگاه علوم و فناوري هنگ كنگ بعد از دانشگاه توكيو كه رتبه دهم جهان را در اختيار دارد دومين دانشگاه آسيايي است كه از نظر استخدام فارغ التحصيلان رتبه 18 را در سال 2013 ميلادي به دست آورده است. رتبه اين دانشگاه در سال 2012، رتبه 46 بود. بدين ترتيب، اين دانشگاه در عرض يكسال 28 پله صعود كرده است.

وضعيت صعود و نزول دانشگاه هاي كشورهاي مختلف

بر اساس اعلام مركز اطلاع رساني علوم و فناوري، در بين كشور هاي نوظهور علمي انستيتو علوم هندوستان موفق به كسب رتبه 23 جهان از نظر استخدام فارغ التحصيلان شده است. در هندوستان عملكرد انستيتوها مثبت تر از دانشگاه ها است. دومين موسسه آموزش عالي هندوستان مدرسه بازرگاني اين كشور رتبه 52 را در اختيار دارد. اين مدرسه نسبت به سال 2012 ميلادي 96 پله صعود كرده است. سومين موسسه اين كشور موسسه فناوري بمبئي است كه موفق به اخذ رتبه 145 شده است.

انستيتو تكنولوژي توكيو دومين موسسه آموزش عالي و پژوهشي ژاپن است كه رتبه 25 را در اختيار دارد. اين دانشگاه در مقايسه با سال قبل 11 رتبه تنزل كرده است. دانشگاه كيوتو نيز در حالي كه موفق به اخذ رتبه 42 شده است، در مقايسه با سال 2012 ميلادي 5 پله صعود كرده است.

دانشگاه پكن به 44 بود اكنون موفق به كسب رتبه 5ا احراز رتبه 26 نسبت به سال قبل 15 رتبه تنزل كرده است. دانشگاه فودان در چين دومين دانشگاه اين كشور است كه در بين يكصد و پنجاه دانشگاه جهان در استخدام فارغ التحصيلان عملكرد موفقي داشته است. رتبه اين دانشگاه 43 است و نسبت به سال 2012 ميلادي 15 پله تنزل داشته است. دانشگاه ژيائوتونگ شانگهاي نيز كه در سال 2012 ميلادي حائز رتب6 شده است. دانشگاه شينگهوا با 24 پله صعود اكنون در جايگاه 64 نشسته است.

دانشگاه ملي سنگاپور رتبه 49 جهان را در اختيار دارد. اين دانشگاه نيز نسبت به سال قبل 13 رتبه تنزل داشته است.

رشد دانشگاه برزيل

نخستين دانشگاه آمريكاي لاتين در بين يكصد و پنجاه دانشگاه جهان از نظر عملكرد استخدام دانشگاه Fundacao Getullo Vargas در برزيل است كه با دو پله صعود نسبت به سال 2012 ميلادي حائز رتبه 93 است. دومين دانشگاه اين كشور يعني دانشگاه سائوپولو با سال 2012 كه رتبه 112 را به دست آورده بود با يك پله تنزل مقام 113 جهان را در اختيار دارد.

در آمريكاي مركزي، دانشگاه Technologico de Monterrey در مكزيك گرچه رتبه 120 را كسب كرده است اما نسبت به سال قبل 35 پله تنزل داشته است. دومين دانشگاه اين كشور يعني National Autonoma de Mexico رتبه 126 را در اختيار دارد.

نخستين دانشگاه رژيم اشغالگر قدس دانشگاه هبرو است كه با يك رتبه فاصله نسبت به سال 2012 در جايگاه 127 قرار دارد.

كره جنوبي با دانشگاه هاي معتبر در رتبه بندي هاي بين المللي نيز رتبه اي درخور را به دست آورده است، اما دانشگاه ملي سئول در بين يكصد و پنجاه دانشگاه جهان از نظر عملكرد استخدام مقام 132 را به دست آورده است. رتبه اين دانشگاه در سال 2012 ميلادي 147 بود. دومين دانشگاه اين كشور انستيتو علوم و فناوري پيشرفته است كه رتبه آن نيز 137 است.

كد خبر: 2192645

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۲:۳۲

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن