تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804699840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين لپ تاپ را با سليقه كاري خود انتخاب كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بهترين لپ تاپ را با سليقه كاري خود انتخاب كنيد
اگر مي خواهيد لپ تاپ بخريد ولي سردرگم هستيد، توصيه مي كنيم اين گزارش را تا آخر بخوانيد چرا كه براي شما دانش آموزان و دانشجويان و حتي گرافيست ها راهنماي خريد بهترين لپ تاپ را با توجه به كارتان آماده كرده ايم.
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات؛ ابتدا اين نكته را به ياد داشته باشيد كه گام اول در خريد يك محصول الكترونيكي مانند لپ تاپ، تعيين كردن نيازهاي اوليه و اساسي است. قبل از خريد تصميم بگيريد كه مي خواهيد از لپ تاپ خود براي انجام چه كارهايي مي خواهيد استفاده كنيد. براي مثال ممكن است براي يك تاجر، طول عمر باتري يكي از شرايط مهم در خريدن يك لپ تاپ باشد و يا مثلا گرافيست‌ها و دوست داران بازي بايد لپ تاپي را انتخاب كنند كه قدرت پردازنده آن ها بالا باشد. تا پايان اين گزارش همراه دريچه باشيد تا بتوانيد بهترين را انتخاب كنيد.

راهنماي خريد لپ تاپ براي دانش‌آموزان و دانشجويان

دانش‌آموزان و دانشجويان هم مانند ساير مشاغل براي انجام كارهاي خود مثل استفاده از اينترنت، تحقيق و انجام امور درسي خود نياز به يك لپ تاپ، متناسب با كارهايشان دارند كه در ادامه بيشتر شما دانش آموزان و دانشجويان را در خريد يك لپ تاپ مناسب و ايده آل راهنمايي خواهيم كرد.

اولويت اول براي شما دانش‌آموزان و دانشجويان طول عمر باتري است چرا كه ممكن است ساعات زيادي را در كلاس درس و دانشگاه بدون اتصال به برق و به صورت مدام از لپ تاپ خود استفاده كنيد كه بهترين پيشنهاد براي شما لپ تاپ نسل چهارم پردازنده‌هاي چند هسته‌اي اينتل موسوم به هسول است.

اولويت دوم حجم و وزن لپ تاپ است چرا كه حمل آن ميان كلي جزوه و كتاب كار سختي است و مي توانيد در ساعات طولاني شما را خسته كند، پس هنگام خريد لپ تاپي را انتخاب كنيد كه وزن كمي داشته باشد.

اولويت سوم داشتن صفحه نمايش بزگ است. فرض كنيد در حال كار روي پروژه اي هستيد كه مي خواهيد آن را با PowerPointارائه دهيد و مطالب شما در فايل word ذخيره شده و مي‌خواهيد متن‌ها را از نرم افزار word به PowerPoint منتقل كنيد... در اين هنگام است كه سردرگم خواهيد شد و كار با لپ تاپ برايتان آزار دهنده خواهد بود، براي اين منظور دريچه به شما توصيه مي كند لپ تاپي با صفحه نمايش 14 اينچ و يا بالاتر بخريد.

اولويت چهارم صفحه كليدي راحت و خوانا است. اگر از آن دسته افرادي هستيد كه تايپ جزوه را به نوشتن ترجيح مي‌دهيد حتما و حتما مد نظر داشته باشيد كه صفحه كليد به مچ دست شما آسيب وارد نكند چرا كه در دراز مدت مي تواند به مچ دست شما صدمه وارد كند.

و در نهايت گارانتي و خدمات پس از فروش را به همراه نرم افزارهاي امنيتي را مد نظر داشته باشيد چرا كه اين موارد هم جز راهنماي خريد است مخصوصا نرم افزارهاي امنيتي كه در صورت سرقت بتوان سريعتر لپ تاپ دزديده شده را پيدا كرد.

راهنماي خريد لپ تاپ براي خانه

خريد لپ تاپ براي تمامي افراد خانه بايد طوري باشد كه نيازهاي همه آن ها را رفع كند پس به فكر خريد لپ تاپ با قيمت بالا باشيد.

اولويت اول را دريچه صفحه نمايشي بزرگ با رزولوشن بالا است را براي شما انتخاب مي كند چرا كه ممكن است پدر خانواده به وبگردي با آن بپردازد يا مادر خانواده با اين لپ تاپ فيلم تماشا كند.

اولويت دوم داشتن گرافيكي بالاست چرا كه فرزند خانواده به بازي كردن به آن خواهد پرداخت. كارت گرافيك مجزا هم راه خوبي است اكثر لپ تاپ‌هاي امروزي علاوه بر دارا بودن يك پردازنده گرافيكي متوسط كه بر روي پردازنده اصلي قرار گرفته، از يك كارت گرافيك قدرتمند، براي انجام اموري مانند بازي برخوردارند. پس پردازنده‌هاي چهار هسته اي بهترين گزينه براي خانواده شماست.

اولويت سوم وزن و اندازه لپ تاپ به همراه فضاي ذخيره سازي(هارد) است چرا كه اگر قصد مسافرت داريد و مي خواهيد لپ تاپ هم كنار شما در اين مسافرت باشد پس در انتخاب آن دقت كنيد تا در پروازهايتان و يا در اتومبيل بتوانيد آن را روي پايتان قرار دهيد(البته توجه داشته باشيد قرار دادن لپ تاپ در دراز مدت باعث خستگي شما مي شود).

فضاي ذخيره سازي بالا هم اولويت مهمي است چرا كه ممكن است كلي عكس و فيلم شخصي داشته باشيد هارد 1 ترابايت براي ذخيره سازي فايل شخصي شما مناسب مي‌باشد.

اولويت چهارم انتخاب گارانتي و خدمات پس از فروش است كه بهتر است با نياز و سليقه خودتان گارانتي و خدمات پس از فروش را مدنظر داشته باشيد.

و در نهايت صفحه نمايش لمسي، هارد و طول عمر زياد باتري هم در گام هاي بعدي با سليقه و نياز خانواده شما در اولويت هاي بعدي قرار مي گيرند.

راهنماي خريد لپ تاپ براي گرافيست‌ها

گرافيست ها هم براي انتخاب بهترين لپ تاپ همراه دريچه باشند چرا كه معيار و ملاك هايي براي شما هم در نظر گرفته ايم تا بهترين لپ تاپ را با توجه به تناسب كاري خودتان انتخاب كنيد. گرافيست‌ها با تصاوير دو بعدي وسه بعدي و نرم‌افزارهايي مانند فتوشاپ، Corel و Illustrator سر و كار دارند، پس مهمترين كاربرد رايانه‌ براي آنها ويرايش تصاوير دو و سه بعدي است با فضاي ذخيره سازي بالا چرا كه فايل هاي طراحي شده حجم هاي بسيار بالايي دارند.

اولويت اول براي شما گرافيست ها رم مي‌باشد، وقتي سايز كار بالا مي‌رود لازم است اطلاعات در حجم بزرگ‌تري در اختيار پردازنده قرار بگيرد. اگر ظرفيت رم‌ها محدود باشد، برنامه قسمتي از هارد را به عنوان حافظه اختصاصي در نظر مي‌گيرد و اين موضوع باعث مي‌شود سرعت اجراي نرم‌افزار محدود به سرعت انتقال اطلاعات از طريق هارد شود.

ظرفيت رم رابطه مستقيمي با سطح كار و اندازه آن دارد. اگر با آيكون‌ها سر و كار داريد ۲ گيگابايت فضا كافي است ولي براي افرادي كه بيلبورد يا پوسترهاي بزرگ طراحي مي‌‌كنند به ۸ تا ۱۶ گيگابايت رم نياز است. تعادل بين هزينه و مشخصات برعهده شما است ولي براي گرافيست‌هاي حرفه‌اي ظرفيت زير ۶ گيگابايت توصيه نمي‌شود.

اولويت دوم كارت گرافيك است، در پردازنده اصلي لپ تاپ از دو تا چهار هسته پردازشي استفاده مي‌شود ولي كارت‌هاي گرافيكي حرفه‌اي داراي ۹۶ هسته و بيشتر هستند. زماني كه تصويري را ويرايش مي‌كنيد اين تغييرات روي تك تك پيكسل‌ها اثر مي‌گذارد در نتيجه هر چقدر تعداد هسته‌ها بيشتر باشد عملكرد بهتري در پردازش گرافيكي خواهند داشت. البته انتخاب يك لپ‌تاپ با تراشه گرافيكي قدرتمند لزوما به معني افزايش سرعت در پردازش‌هاي پيكسلي نيست زيرا اين موضوع به عوامل ديگري هم بستگي دارد.

اولويت سوم پردازنده مي باشد، پردازنده در يك سيستم طراحي و گرافيك نقش كليدي دارد زيرا استفاده از توان تراشه گرافيكي اگرچه سرعت پردازش را افزايش مي‌دهد اما كاربرد آن به عوامل مختلفي بستگي دارد اما در مقابل توان پردازنده به صورت مستقيم سرعت اجراي برنامه‌ها را مشخص مي‌‌كند. سه عامل در پردازنده روي كارايي نرم‌افزارهاي طراحي موثر هستند: تعداد هسته‌ها، حافظه كش و فركانس. هر چقدر تعداد هسته‌ها بيشتر باشد دستورالعمل‌هاي بيشتري در واحد زمان پردازش مي‌شوند. در اين زمينه مي‌توان به فناوري هايپرتريدينگ هم اشاره كرد. توسط اين فناوري هر كدام از هسته‌هاي فيزيكي تبديل به چند هسته مجازي مي‌شوند و هر كدام از آنها مي‌توانند دستورالعمل‌هاي مخصوص خود را اجرا كنند. به عنوان مثال يك پردازنده Core i7 كه داراي چهار هسته فيزيكي است توسط هايپرتريدينگ تبديل به يك مدل هشت هسته‌اي مي‌شود.

اولويت چهارم صفحه نمايش مي باشد، صفحه نمايش لپ‌تاپ‌ها به ندرت مي‌تواند رنگ‌هاي واقعي را نشان دهد و براي يك تصوير با جزييات بالا، اندازه كوچكي دارد. هر چقدر وسعت نمايشگر بيشتر باشد براي كارهاي گرافيكي بهتر است. پس حداقل سايز قابل توصيه ۱۵٫۶ اينچ است. يك لپ‌تاپ با وضوح Full HD‌ اگرچه قيمت بالاتري دارد ولي براي نمايش جزييات بهتر است. نكته سوم در مورد روشنايي است. زماني كه نمايشگر يك لپ‌تاپ روشنايي كمي داشته باشد رنگ‌ها، جلا و درخشندگي خود را از دست مي‌دهند. نكته آخر در صفحه نمايش، زاويه ديد است.

جمع بندي

ما در اينجا سعي كرديم راهنماي خريد لپ تاپ را براي دانش آموزان، دانشجويان، افراد خانواده و گرافيست ها مطرح كنيم البته با ديدي متفاوت و بدون معرفي برند خاص، يادتان نرود بهترين مشاور خريد شما خودتان هستيد پس با توجه به سليقه كاري و مطالب اشاره شده در بالا بهترين لپ تاپ را انتخاب كنيد.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن