تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820332034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ‌ترين مزيت نسل چهار ارتباطي كاهش قيمت است / ارائه اين خدمات هفت ماه زمان نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بزرگ‌ترين مزيت نسل چهار ارتباطي كاهش قيمت است / ارائه اين خدمات هفت ماه زمان نياز دارد
مدير عامل شركت ارتباطات سيار گفت: از زمان صدور مجوز فعاليت در حوزه نسل‌هاي بالاتر ارتباطي هفت تا هشت ماه زمان مي‌برد كه اين شركت خدمات مورد نظر را به مشتركان ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وحيد صدوقي درباره اين‌كه مهاجرت به نسل‌هاي بالاتر ارتباطي به چه ميزان زمان نياز دارد، توضيح داد: لازم است مقدمات ورود به نسل‌هاي سوم و چهارم ارتباطي پيش از ارائه‌ي اين خدمات آماده شود كه براي آماده‌سازي اين مقدمات لازم است فركانس باند‌ها به‌طور مشخص به اپراتورها اطلاع داده شود، چراكه هر يك از نسل‌هاي سوم و چهارم بازه‌هاي مختلف فركانسي دارند كه هر يك از اين فركانس‌ها نياز به تجهيزات خاص خود دارند و براي ارائه‌ي اين خدمات لازم است كه پس از اخذ مجوز‌هاي لازم و اعلام فركانس‌ها، شبكه توسعه‌ي لازم را داشته باشد.

مدير عامل همراه اول در عين حال يادآور شد: در حال حاضر شبكه همراه اول 24 هزار سايت BTS در كشور دارد كه اگر ما بخواهيم به ارائه‌ي خدمات نسل‌هاي بالاتر بپردازيم، براي ايجاد تغيير در اين سايت‌ها به مدتي زمان نياز داريم.

صدوقي در عين حال عنوان كرد: البته برخي از سايت‌ها كه طي چهار سال اخير خريداري شده‌اند، شايد تنها نياز به نصب تجهيزات جانبي داشته باشند اما به هر حال آنتن آنها بر اساس فركانسها تغيير مي‌كند و لازم است كه در خود اين دستگاه‌ها نيز تغييراتي ايجاد شود.

وي ادامه داد: اكنون ما در بحث مربوط به لايه core تغييرات لازم را اعمال كرده‌ايم، اما همان‌طور كه گفته شد بخش مهمي از كار به بحث فركانس‌ها مربوط مي‌شود.

صدوقي ادامه داد: به عنوان مثال براي نسل چهار فركانس‌هايي بين 700 تا 2600 وجود دارد كه حال ما نمي‌دانيم براساس كدام يك از اين فركانس‌ها شبكه‌هاي خود را آماده كنيم به همين دليل منتظريم پس از واگذاري مجوز فعاليت در زمينه‌ي ارائه خدمات نسل‌هاي بالاتر ارتباطي فركانس‌هاي مورد نظر نيز به ما اعلام شود.

مدير عامل شركت ارتباطات سيار ادامه همچنين اظهار كرد: اگر تا پايان آذرماه و يا نيمه‌ي دي‌ماه امسال فركانس‌هاي مدنظر به ما اعلام شود ما تا شهريورماه سال آينده مي‌توانيم اين خدمات را در 10 استان كشور ارائه كنيم.

اما مدير عامل همراه اول در پاسخ به اين‌كه آيا ارائه‌ي اين خدمات تا اين اندازه زمان بر خواهد بود، توضيح داد: ما اكنون در شهري مانند تهران بيش از 3300 سايت BTS داريم كه اينها در منازل و يا معابر قرار گرفته‌اند و براي ارائه‌ي خدمات به نسل‌هاي بالاتر لازم است آنتن آنها تغيير كند و اگرچه تغييراتي كه مربوط به لايه core مي‌شود را ميتوان با سرعت بيشتري دنبال كرد اما با اين وجود تا هشت ماه زمان براي ارائه‌ي اين خدمات نياز است.

صدوقي در ادامه با بيان اين‌كه شركت ارتباطات سيار در دوره‌اي كه در سال 90 اقدام به خريد تجهيزات كرده بود، علاوه بر نسل سه نسل چهار را هم مدنظر قرار داده، اظهار كرد: حتي سال 89 ما اولين پايلوت خود را در شهر مرودشت راه‌اندازي كرديم تا اين خدمات را ارائه كند. اكنون نيز اين بخش آماده است و اگر مجوز صادر شود ما مي‌توانيم ظرف كمتر از دو شبانه‌روز خدمات نسل جديد را در اين شهر ارائه كنيم.

مديرعامل همراه اول همچنين به صحبت‌هاي وزير ارتباطات اشاره كرد و افزود: بنابر اعلام وزير ارتباطات قرار بر آن است كه از شهريورماه مجوز ارائه‌ي خدمات نسل‌هاي بالاتر صادر شود كه اين خبر خوبي براي ما و مردم است، چرا كه مردم از اين پس علاوه بر استفاده از اين خدمات مي‌توانند كاهش هزينه‌ها را نيز تجربه كنند، چرا كه از مهم‌ترين مزاياي نسل‌هاي بالاتر و از جمله نسل چهارم كاهش هزينه‌ها است.

وي ادامه داد: البته اكنون يكي از مسائلي كه در اين زمينه وجود دارد، بحث گوشي‌هاي كاربران است چرا كه در حال حاضر بيشتر گوشي‌ها نسل سه را پشتيباني مي‌كند.

صدوقي در پايان صحبت‌هاي خود يادآور شد: به هر صورت براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته كه حاكي از آن بود كه در سال آينده ما مجوز فعاليت براي نسل‌هاي بالاتر را خواهيم داشت و به همين دليل در سال جاري بيش از چهار هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري براي توسعه‌ي شبكه همراه اول صورت گرفته و اكنون علاوه بر اين سرمايه‌گذاري بخش مهمي از تجهيزات در اين حوزه نيز تامين و خريداري شده است.

انتهاي پيام

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن