تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803581400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باهنر: اجتناب‌ناپذيري واگذاري طرح‌هاي عمراني به بخش خصوصي (3 و پاياني)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: باهنر: اجتناب‌ناپذيري واگذاري طرح‌هاي عمراني به بخش خصوصي (3 و پاياني)
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1392/09/19
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي واگذاري بخشي از طرح‌هاي عمراني به بخش‌هاي غيردولتي با شرايط دقيق و نظارت شده را اجتناب ناپذير دانست.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر؛ محمدرضا باهنر در ادامه نطقش در آغاز جلسه علني مجلس گفت: واگذاري بخشي از طرح‌هاي عمراني با شرايط دقيق به بخش خصوصي و خريد خدمت از آن‌ها از راه‌هاي برون رفت از بن‌بست كنوني در اين زمينه است.
وي افزود: همه مي‌دانيم كه با بودجه كنوني تكميل طرح‌هاي عمراني در سال‌هاي كوتاه ممكن نيست و بعضاً بودجه اي كه براي طرح‌هاي عمراني اختصاص داده مي‌شود حتي به اندازه استهلاك طرح‌ها در آن سال نيست.
باهنر گفت: البته دولت راهكارهايي براي اين كار در لايحه بودجه پيش بيني كرده است كه كافي نيست و مجلس هم بايد اين راهكارها را تكميل و چارچوب‌دار كند و هم احكام حقوقي آن طوري تنظيم شود كه بتوان با يافتن راه‌هايي براي تكميل طرح‌هاي مورد نظر منافع آن نيز در آينده نصيب مردم مناطق ذيربط شود.
نائب رئيس مجلس همچنين با اشاره به موضوع استفاده از سرمايه گذاري خارجي و فاينانس براي اجراي طرح‌ها گفت: دولت بايد به طور جدي اين موضوع را پيگيري و پرداخت بخش ريالي آن را در لايحه پيش بيني كند.
وي افزود: مجلس نيز دقت خواهد كرد كه اين موضوع را بتوان عملياتي كرد تا با پيگيري‌هاي دولت بتوان كارهاي عمراني را جدي‌تر پيش برد.
باهنر با تأكيد بر لزوم پيگيري مسئله اشتغال به عنوان يكي از مسائل مهم و نگران كننده براي خانواده‌ها نيز تأكيد كرد.
وي درباره موضوع ماليات در لايحه بودجه 93 گفت: مالياتها در اين لايحه افزايش چشمگيري دارد و همانطور كه دولت اعلام كرد ما نيز مصريم كه افزايش ماليات‌ها نبايد ناشي از افزايش نرخ مالياتي باشد.
باهنر تأكيد كرد: بر اين اساس مؤديان خوش حساب به ويژه حقوق بگيران و بنگاه‌هايي كه مالياتشان را به موقع پرداخت مي كنند در وضع ركود و تورم كنوني نبايد تحت فشار بيشتر مالياتي قرار گيرند؛ دولت بايد تمهيدي بينديشد كه پايه‌هاي مالياتي را افزايش دهد.
وي گفت: اكنون متأسفانه بخشي از توليد ناخالص داخلي زير چتر مالياتي نيست به نحوي كه بخشي از درآمدهاي كشور يا از پرداخت ماليات فراري است و يا به صورتي خود را از پرداخت آن معاف مي‌كند.
باهنر تأكيد كرد: دولت بايد توجه كند كه در افزايش درآمدهاي مالياتي پايه هاي مالياتي را افزايش دهد و از افزايش نرخ ماليات خودداري كند.
نائب رئيس مجلس همچنين گفت: موضوع بسيار مهم ديگر كه متأسفانه دولت اعلام كرد نتوانست به نتيجه برسد، موضوع خطير هدفمندي يارانه ها است.
وي افزود: هدفمندي يارانه‌ها بر اقتصاد خانوارها، اقتصاد بنگاه‌ها و شاخص‌هاي كلان اقتصادي مانند تورم، رشد توليد ناخالص داخلي و حتي بر اشتغال اثر مي‌گذارد؛ پس مسئله اي بسيار خطير است.
باهنر گفت: ما توقع داريم همانطور كه دولت وعده داده است در كمترين زمان بتواند لايحه جامع هدفمندي يارانه‌ها را كه شامل مراحل بعدي اجراي آن است به مجلس تقديم كند و ما هنوز اميدواريم دولت لايحه‌اش را طوري به مجلس بدهد كه بتوان آثار هدفمندي يارانه ها را در بودجه 93 منعكس كرد.
وي افزود: البته هدفمندي يارانه ها اهداف بسيار بلندي به ويژه در كاهش مصرف، تعميم عدالت اجتماعي، تقويت توليد، جبران هزينه‌هاي خانوارها و دولت داشت كه اين اهداف بايد در لايحه جامعي كه تقديم مجلس مي شود در نظر گرفته شود.
باهنر ابراز اميدواري كرد با همكاري مجدانه دولت و مجلس مسئله خطير هدفمندي يارانه ها به سامان برسد.
وي همچنين با اشاره به مشكلات بودجه عمومي دولت، تعادل نداشتن اين بودجه را منشأ بخش عمده‌اي از تورم و نابساماني‌هاي كشور دانست.
باهنر گفت: دولت در چهار تا پنج ماهي كه فرصت داشت بودجه برخي از دستگاه‌ها را عملياتي كرد، اما با تقديم لايحه بودجه 93 به مجلس اين موضوع نبايد مغفول واقع شود و دولت بايد از همين امروز مسئله عملياتي كردن بودجه عمومي دولت و حتي بودجه بر مبناي صفر را در دستور كار قرار دهد.
وي افزود: مجلس آمادگي كامل دارد حتي اگر قرار است بخش‌هايي از قانون برنامه و بودجه نيز اصلاح شود در اين باره اقدام كند تا لايحه بودجه سال 94 كاملاً بودجه‌اي عملياتي يا بر مبناي صفر باشد تا بتوان مسئله تعادل نداشتن بودجه عمومي دولت را هر چه زودتر درمان و زودتر از بروز مشكلات جلوگيري كرد.
نائب رئيس مجلس با قدرداني از دولت بابت تقديم بموقع لايحه بودجه به مجلس ابراز اميدواري كرد: مجلس نيز بتواند قانون بودجه را تا دهه فجر مصوب و به شوراي نگهبان ارسال كند تا پس از رفع اشكالات حداكثر بتوان قبل از پايان بهمن قانون بودجه 93 را به دولت ابلاغ كرد.
باهنر افزود: در اين صورت دولت نيز فرصت خواهد داشت آيين نامه هاي لازم را تصويب كند و شايد پس از مدت‌ها از ابتداي فروردين 93‌ قانون بودجه اجرا شود.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن