تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821045425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غلامرضا انصاري در نطق پيش از دستور درباره ماندلا؛پايه‌هاي تبعيض در جهان در حال اضمحلال است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: غلامرضا انصاري در نطق پيش از دستور درباره ماندلا؛پايه‌هاي تبعيض در جهان در حال اضمحلال است
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با گراميداشت ياد نسلون ماندلا و تاكيد بر ادامه راه وي پيشنهاد كرد خيابان آفريقا به نام او نام‌گذاري شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، غلامرضا انصاري در ابتداي جلسه علني امروز شوراي شهر در نطق پيش از دستور خود در گذشت نسلون ماندلا را تسليت گفت.

متن نطق وي به اين شرح است:

چون زخود رستي همه بحران شدي چون كه گفتي بنده‌ام سلطان شدي

نردبان اين جهان ما و مني است عاقبت اين نردبان افتادني است

در طليعه سخن ولادت باب‌الحوائج امام صبور موسي‌الكاظم (ع) را بر همگان به ويژه موكلان عزيز تهراني تبريك مي‌گويم.

در گذشته والده مكرمه سردار رشيد اسلام شهيد بروجردي را هم به خانواده معظم شهيد و فرزندان و يادگاران شهيد تسليت عرض مي‌كنم.

16 آذر روز دانشجو و مبارزات حق‌طلبانه و شهادت سه شهيد دانشجو را گرامي‌ مي‌داريم.

خبر درگذشت نسلون ماندلا رهبر مبارز آفريقاي جنوبي كه 27 سال از عمر خود را در زندان سپري كرد خيلي از ثلث‌جويان جهان را اندوهناك كرد.

نام او مانند گاندي در كنار پيام‌آوران صلح و اخلاق نشست تا شايد سياست مداران جهان از نامش و راهش سياست صلح‌جويي و كينه‌شويي فراگيرند.

ماندلا مردي كه كينه را كشت انتقام را در بند كرد به آزادگي درس آزادي دارد كرامت انسان را پاسداشت، بخشيد و فراموش كرد، آنچه را آموخته بود در ميدان عمل به نمايش گذاشت. قدرت را نه براي قدرت بلكه براي خدمت و براي حقوق برابر انسان‌ها مي‌خواست. ميدان قدرت را به آساني رها كرد تا نمونه‌اي شود براي انسان‌هايي كه دل در گرو آزادي دارند او انسان بود انساني رشد يافته در دشواري‌هاي زندگي راه دشوار آزادي را كه طي مي‌كرد مي‌دانست اگر اسير قدرت شده از راهي كه رفته بازگشته است او راه خويش را ادامه داد در خانه دل‌ها براي خويش جاي بزرگ فراهم كرد. در مرزهاي آفريقاي سياه باقي نماند بلند آوازگي او به دليل وارستگي اوست.ماندلا نمرد انسان كمال يافته نمي‌ميرد حتي با رفتن به زندگي معنا مي‌بخشد ماندلا خواهد روييد فرصت‌ها براي خيلي‌ها پيش مي‌‌ايد نام ولي آنها كه ماندلا مي‌شوند زياد نيستند. در زيبايي فردا ترديد نبايد كرد موج دامن‌گستر آگاهي دم‌افزون و وقوف انسان‌ها به حقوق خود راه را بر تماميت‌خواهان بسته است. ديگر كسي نيست كه بهتر از همه بينديشد و تصميم بگيرد تصميم همه با هم بهترين است حقيقت پيكر واحدي دارد كه بين همه اجزاء خلقت از جمله انسان‌ها تقسيم شده و حقايق انسان‌ي را همه انسان‌ها مي‌سازد بخشي از حقيقت نزد نوزادي است كه 7 ميلياردومي مهمان زمين بود و چند روز پيش در شرق آسيا ديده به جهان گشود.

آري؛ جملگي حقيقت نزد هيچ كس نيست و آنكه بيش از همه به اين مهم باور دارد عزيزتر است.

در زيبايي فردا ترديد نبايد كرد؛ نشاط مردم اصيل‌تر از سقوط يا مرگ يك ديكتاتور است. مرگ يك جبار پايان موجودي است كه راه يادگيري را برخود بسته و به خطا رفته است. راهي كه ماندلا به خود نبست و بسياري ... بستند.

گفتن از زيبايي ها دمنده انرژي در كالبد انسان‌.

ماندلا مظهر شكيبايي، گذشت، انسانيت، آزادگي و نماد و نمو همه جلوه‌هاي ارزشمند در تاريخ معاصر است. زندگي سياسي او به راستي يادآور «والصلح‌الخير» پيامبر مكرم (ص) است او كه در اوج قدرت بخشيد در قله محبوبيت قدرت را وانهاد حاكمي كه وجود اشتياق شديد مردم به ماندنش نماند و گذشت اوج درس دوران مبارزه و حكومت او صبر و پرهيز از انتقام است. همانكه در آيه 126 سوره نحل در پيامبر گراميمان نازل شد: «اگر در مقام مجازات برآمدي بايد به اندازه جرم آنان باشد» و اگر صبر كني (و انتقام نگيري) نيكوتر است و خدا بهترين صابران است.»

در سده گذشته چه كسي به جزء او از 27 سال زندان آزار، اذيت و شكنجه ذره‌اي كينه را به وجود خود راه نداد كسي كه از حضيض سياه‌چال به اوج قدرت اجرايي يك كشور رسيد و هيچ گاه فكر انتقام از كساني كه بي‌دليل 27 سال از بهترين سال‌هاي حيات پربارش را تباه كردند به خود راه نداد. پاداش او عزت و احترامي بود كه خداوند رحمان در صف‌هاي چهار كيلومتري رأي‌دهندگان به محبوب‌تري رئيس‌جمهور اعطاء كرد.

در زيبايي فردا ترديد نبايد كرد هنگامي كه كساني از دخمه‌هاي زندان آپارتايت توانست رئيس‌جمهور شود و به كشتارهاي سياه و سفيد پايان دهد. من به سهم خود از تلأئو آن حجم عظيم انسانيت در وجود يك نفر بي‌كران سپاسگزارم. پرتوهاي صدا و تيكه از لابه‌لاي ميله‌هاي زندان روانه آستان الهي نمود پاسخ گرفت و عزت و آزادي را براي خود و مردمش به ارمغان آورد. كسي كه بلافاصله بعد از سده‌ها سلطه سفيد‌پوستان گفت: «من به همان اندازه كه نماينده و مدافع حقوق سياهان هستم براي سفيد‌ها هم اينگونه‌ هستم» شعاري كه البته در عمل آن را نشان داد.

آري در زيبايي فردا ترديد نبايد كرد كسي كه با كاغذ و قلمي پشت ميله‌هاي زندان عظمتي آفريد كه دولتمردان بي‌غايت، قدرتمند قادر به آفريدن آن نبوده و نيستند.

پايه‌هاي تبعيض در جهان در حال اضمحلال است و پاسخگويي جاي سلطه بي‌چون و چراي حاكمان را گرفته است.

پيامبر عظيم‌الشان اسلام حضرت محمد اسلام (ص) 1400 سال پيش به زيبايي اين پيام را داده بود آنگاه كه دستان ذليل‌ترين برده حجاز را در دستان خود فشرد و به او فرمود تو موذن اسلام هستي.

كارهايي هست كه انجامش چون درك عميق گذشت و صبوري چيزي نمي‌خواهد و اما حوزه تأثير آنها مرزي ندارد

در زيبايي فردا ترديد نبايد كرد چون انسان‌ها خالق زيبايي‌اند و آنها كه در طلب خلق زيبايي هستند ادبشان بي‌شمار است.

شايد نتوان تمام زيبايي‌هاي زندگي‌ ماندلا را به نمايش گذاشت. اما تنديس اين بزرگ‌مرد مي‌تواند ياد و خاطره او را براي رهروان شكيبايي و خير جاودان سازد.

به اين منظور پيشنهاد مي‌گردد خيابان آفريقا به نام خيابان ماندلا نامگذاري شود و تنديس اين بزرگمرد معاصر نيز در ورودي خيابان آفريقا نصب گردد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن